Oké, dit is waarschijnlijk iets kleins maar ik word er toch een beetje verdrietig van. Ik heb geen goede band met mijn ouders, kan ook niet met ze praten. Met mijn broer hebben ze zeer goed contact. Zien elkaar meerdere keren per week en doen veel met elkaar. Hij werd (en word nog steeds) in van alles voorgetrokken. Ik heb dit inmiddels geaccepteerd en meestal is het goed zo. Mijn moeder past 1x per week op mijn kinderen op. Ook op het kind van mijn broer (de 2e is net geboren en zullen ze ook gaan doen) daarnaast slaapt hij zeker 2 a 3 keer per maand bij mijn ouders. Mijn oudste is 4. Vanaf haar geboorte had mijn moeder een Whatsapp profielfoto van haar. Tot de oudste van mijn broer geboren werd. Toen werd het een foto van hem. Nou prima. Een half jaar later werd mijn jongste geboren, profielfoto bleef van dat zoontje van mijn broer. Ook goed. Nu had ik het gevoel dat de jongste van mijn broer wel op de profielfoto zou komen. Ik kijk net en... Ja hoor. Ze staat erop. Ene kant wist ik het al wel maar als ik het dan zo zie steekt het me toch wel. Alsof mijn dochter er niet toe doe ofzo. Ik baal ervan dat het me toch wat doet Hmm, lees net dat de topic titel niet zo lekker leest. Alsof het over een vieze foto gaat
En zelf een foto maken van alle 4 de kinderen bij elkaar, die naar je moeder toesturen met de tekst? Leuke foto geworden he mams? Is leuk als profielfoto he? Gewoon een beetje manipuleren
Waarschijnlijk vanwege de achtergrond is jouw reactie op deze manier. Ik vind het vervelend voor je dat je jezelf er naar over voelt. Maar aan de andere kent vraag ik me af waarom je je druk maakt om een WA profielfoto. Laat het los... er zijn veel belangrijkere dingen dan zo'n foto. Laat ze er lekker in zakken.
Ik heb geen contact met mijn broer dus dat gaat niet lukken maar anders was het wel een goed idee geweest
maar zijn de 4 kinderen dan nooit tegelijk bij je moeder dan? Ik had daar dus een foto gemaakt, als álle kleinkinderen bij elkaar zijn. Of ga er heen met je kinderen wanneer je weet dat die van je broer daar ook zijn.
Ja, daar heb je ook gelijk in hoor. Ik weet ook dat ik het los moet laten en dat de situatie nu eenmaal is zoals hij is. Maar soms wordt je door iets getriggerd waardoor het gevoel naar boven komt. En dat is nu de WAfoto...
Ik denk dat ik me in jouw positie ook heel rot zou voelen. Maar de profielfoto op oma's whatsapp geeft natuurlijk niet aan dat ze meer van het ene kleinkind houd als van het andere! Ik zou mijn moeder voorstellen een leuke foto van alle kleinkinderen samen te gebruiken als profielfoto als ik in jouw schoenen stond. En dat dan op een luchtige manier brengen. Iets van "hey mam lijkt het je niet leuk een foto van alle kleinkinderen samen als profielfoto te gebruiken, dan hoef je niet te kiezen tussen 1 van de 4" of iets in die richting. Of je verteld eerlijk dat het je steekt maar de kans is er natuurlijk dat ze zich dit helemaal niet beseft heeft en niet bewust je dochter niet als profielfoto gehad heeft.
Euhm nee eigenlijk niet. Toevallig gaat mijn oudste zaterdag naar mijn moeder terwijl de oudste van mijn broer er dan ook is. Dat word de 2e keer dat ze elkaar zijn (die van mij is 4,5 jaar en hij is 2 jaar) Op verjaardagen ed komen we ook altijd op verschillende tijdstippen.
Dan maak je een leuke collage (zijn genoeg apps voor) met 4 fotos op 1 afbeelding (of 2 fotos van broer's en zussen) in 1 collage en app je die naar je moeder met de tekst kijk mam zo heb je ze alle 4 als profielafbeelding. lijkt me nog leuk voor je moeder ook als ze alle kleinkinderen dus nooit samen op 1 foto zal krijgen.
Maak een leuke foto collage van al haar kleinkinderen, en stuur die naar haar zodat ze die als WhatsApp foto kan doen.
Of een mooie foto van je twee dochters. Probeer er boven te staan, uiteindelijk is het haar "gemis". Mijn schoonfamilie komt bijvoorbeeld niet voor ons zoontje, maar voor haar zoon(mijn man dus) en zijn zus komt ook nooit voor haar neefje, maar voor haar broer. Tja, het zij zo. Probeer dit soort dingen los te laten, uiteindelijk is het maar een foto, maar je gevoel begrijp ik helemaal.
Ik denk ook niet dat mijn moeder het bewust doet. Ze probeert juist om geen onderscheid te maken tussen de kleinkinderen. Maar dat lukt niet goed in mijn ogen. Dat heeft niet alleen hiermee te maken maar ook met het feit dat ze veel spulletjes voor de een koopt en niet voor de ander. Omdat mijn broer veel op haar lijkt en ze dezelfde dingen leuk en mooi vinden gaat dat vanzelf denk ik. Wij vallen een beetje buiten de boot ook omdat wij andere ideeën hebben over de kinderen en opvoeding.
Hoe lastig ook denk ik dat je moet proberen het van de positieve kant te bekijken. Je zegt zelf dat ze het probeert, en meer dan haar best kan ze niet doen. En zolang je kinderen niets te kort komen zou ik me ook niet te druk maken om dat de andere kinderen meer krijgen. Hoe weet je dat trouwens? Verteld je moeder dat gewoon? (las dat je geen contact hebt met je broer). En als het je wel echt steekt is mijn advies maak van je hart geen moordkuil en vertel haar wat je dwars zit. Misschien lukt het haar met die informatie beter om geen onderscheid te maken. Ik ben zelf heel erg opgevoed met het idee dat ik en broer niet altijd evenveel of hetzelfde kregen. Mijn ouders waren en zijn nog steeds van het idee we geven aan de gene wat die nodig heeft of waar we hem/haar blij mee kunnen maken en doen dat nu ook met de kleinkinderen. Ze hebben nooit op een weegschaal gelegt dat als aan de 1 100 euro kreeg de ander dat ook moest krijgen. Op dit moment geven ze ook meer aan mijn broer en nichtjes dan aan mij en mijn kinderen en daar ben ik blij om! Ik en mijn kinderen komen niets te kort en doordat mijn ouders soms wat extra aan broer en zijn gezin geven hun dus ook niet!
Ik snap je gevoel wel een beetje, maar laat je jezelf er vooral niet te druk om maken. Je moeder verander je niet, maar je kunt er zelf wel anders in gaan staan. Wij hebben hetzelfde ook lange tijd beleefd, totdat we ons er bij neerlegden en geen verwachtingen meer hadden. Nog steeds zien wij dat de kinderen van mijn man zijn broer op alle fronten worden voorgetrokken. Onze kinderen krijgen daar gelukkig niets van mee, omdat wij het contact oppervlakkig houden. Het geeft echt rust! Wij hebben het als gezin leuk
Sorry, maar dit ligt aan jou vind ik. Moet je moeder een boekje bijhouden met welk kleinkind hoeveel dagen op een profielfoto staat? Waar gaat het nu helemaal over? Ik zou me ook niet gaan mengen in welke profielfoto zij gebruikt of suggesties doen.