ik zou verder ook denken, dat als anderen jouw kindje ook 'vals' vinden, dat ze je kindje dan ook niet zouden uitnodigen of wel een reden zouden vinden om te ontwijken dat ze bij een ander kindje kwam spelen. Dus als speelafspraakjes gewon door gaan en ouders niets melden zou ik het lekker van me af laten glijden. Maar ik snap dat je je rot voelt... *knuff*
nou fijne vriendin! heeft helemal niks met valsheid te maken! tis gewoon een kind! had ik echt niet gepikt van mn vriendin. en al helemaal niet als ze zegt dat we maar naar een traject moeten gaan! ze is blijkbaar zelf gefrustreerd en zoekt dan iets om jou mee zeer te doen! dat is pas vals! en hoe pak je een moeder goed? juist door over haar kinderen te beginnen... ik had haar opgezocht, en zou met haar om de tafel gan zitten. en daarna je eigen keus maken of je zo'n vriendin uberhaupt nog in huis wilt halen...
Vind het belachelijk dat jouw vriendin zo reageert en dat voorval met het snoepje als vals verwoord. Dat zegt meer over jouw vriendin dan over jouw dochter. Onthoud dat goed..
laatst speelde hier een vriendje van mijn dochter (nouja, vriendje, gewoon een jongetje uit de klas, ze zijn nu helemaal into 'afspreken'). En ik hoorde hem zeggen dat hij nog wat lekkers wilde. Ze kwamen naar mij toe en ik hoorde hem fluisteren: nou, vraag het dan! Ik moest er stiekem wel om lachen, want hij wilde het gewoon graag en durfde het niet zelf te vragen. DOODNORMAAL dus
@lara: hier ook gister hoor Ze hadden net een koekje gehad.. Mogen we een snoepje mam? Dus ik zei nog.. Je hebt net een koekje op! Klinkt er heel sip van boven: ja maar! Die was niet lekker! Weet je ook meteen hoe de vork in de steel zit
de mening van jou zogenaamde vriendin over jou dochter vertelt meer over haar zelf dan over jou dochter!!! wat laag bij de grond om de dochter van een vriendin manipulatief en achterbaks te noemen!! dat zou geen vriendin van mij meer zijn!! tuurlijk kan je in alle eerlijkheid wel eens over je kind praten met een vriendin, maar dat doe je toch niet op zo'n giga kwetsende manier!!!!!!
Wat erg zeg. Okee een mening mag iemand hebben maar dan moet ie wel feitelijk ergens op gebasseerd zijn! Heel veel kinderen doen dat hoor, snoepje vragen via het andere kind! Deden wij vroeger ook wel! En tegenwoordig moeten kinderen zoveel, ze moeten meteen netjes zijn...nouja dat bestaat gewoon niet! Mijn kids zijn in haar ogen dan helemaal vals denk ik! Want die doen echt geniepig (weten waar ze mee bezig zijn en dan nog de andere even treiteren), of stiekem knijpen en dan onschuldig je aan kijken dat ze niets hebben gedaan. Daar zijn wij ouders voor om ze goed te begeleiden, maar valse kinderen?? Pfff.
Heb niet alles gelezen maar poeh...een klein kind achterbaks en vals noemen? Ik hoop ook altijd dat mijn vriendinnen eerlijk tegen me zijn maar als ze mijn dochters zo noemen? Vind ik niet echt fijn! Zou me dan ook afvragen of het wel zulke goede vrienden zijn. Daarbij vind ik slaan veel erger. Noem jij haar zoontje ook agressief en gemeen? Daarbij, stel dat je vriendin wel een punt heeft (ik ken je dochtertje verder natuurlijk niet) dan vertel je dit persoonlijk, face 2 face! Dat is eerlijk! De manier waarop zij het doet, nou dat noem ik achterbaks en vals! Geen nacht om wakker liggen dus! xxx