vriendin wil ons pas feliciteren na 3 mnd......erg jammer...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mutsie79, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appeltje

appeltje Niet meer actief

Zo, dat vind ik dus echt niet kunnen! :evil:

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Een vriendin van mij heeft -tig zwangerschappen meegemaakt die vroegtijdig zijn afgebroken (dwz miskramen én vroeggeboorten).
    Toen ze zwanger was van haar dochter (na 7 jaar modderen) heb ik haar wel voorzichtig gefeliciteerd en gezegd "Spannend", het was ook spannend! Tot na de bevalling was het spannend voor haar (dus ook voor mij). Ik ben heel blij voor haar dat alles goed is gegaan en ik gun haar al het goede maar ik ben wel zo realistisch (in haar geval) dat 't moeilijk is. Snap je?
    Zelf heb ik ook 't één en ander meegemaakt en vertelde het pas na 13 weken tegen collega's enzo. En zelfs dan (terwijl mijn collega's weten van mijn miskramen) zeggen ze "O, 13 weken... 't kan nog misgaan hè".
    Toch wil ik jou feliciteren met je zwangerschap! Ik gun ook jou al het goede en hoop dat je geniet!

3. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    meiden,

bedankt voor de reactie tot nu toe!

erg fijn!

ik probeer me er nu ook bij neer te leggen met de gedachte dat als zij ooit zwanger mag raken dat ze realiseert dat zo'n opmerking niet leuk is van iemand die je na staat.....maarja, dat duurt denk ik nog wel even.

het steekt me ook wel dat als ik haar zie ze niet vraagt hoe het met me gaat.....hoe ik me voel......
    ik heb haar dus ook nog niks verteld van de 1e echo die ik afgelopen maandag heb gehad met 6w5d, was trouwens een goede echo!
    maarja, ze weet ook helemaal niet dat ik al een 1e echo heb gehad, want ze vraagt niks, dus ze weet het ook niet.
    mss als ze de volgende keer eens vraagt hoe het met me is dat ik antwoord dat ik een goede echo heb gehad, maar ergens heb ik er op deze manier geen zin in.
    ik vind het best erg, want ik zie een vriendschap kantelen, terwijl ik dat helemaal niet wil, maar mijn gevoel, daar doe ik nou eenmaal niets tegen.....pffff

dus probeer ik idd zoals hierboven gezegt maar gewoon me erbij neer te leggen.......wel moeilijk hoor!

groetjes mutsie!

4. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Schat, leg je er gewoon bij neer. Misschien is ze wel een beetje jaloers? En fijn dat je 6w5d echo goed was, een goed begin is het halve werk! Ik ga je ook gewoon feliciteren, geniet ervan, wedden dat 't goed gaat?

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Van harte met je zwangerschap meid!
    Hoe vroeg je het ook vertelt, het feit dat je een posi test hebt is voor mij een reden om iemand te feliciteren.
    En tuurlijk kunnen er dingen misgaan, maar dat kan ook later nog steeds. Dus dan zou je iemand nooit kunnen feliciteren.
    Jammer dat je vriendin zo doet.
    groetjes sanneke

6. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    jammer zo'n reactie, dat soort dingen wil je helemaal niet horen als je op die rose wolk zit!
    Hoop dat het zich een beetje oplost!

7. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Tja sommige mensen denken er nou eenmaal zo over. Een tante van me (waar ik best close mee ben) liet wel merken dat ze blij voor ons was maar feliciteerde ook pas later.
    Probeer het los te laten, je kan je over iedereen zijn mening wel druk maken...
    Liefs

8. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Meid, probeer het echt langs je neer te leggen!
    Mensen weten echt niet wat ze zeggen hoor!

Hier heb ik het gisteren nog meegemaakt: Ik heb een nacht in het ziekenhuis gelegen en moet nu 10 dagen aan de weeënremmers omdat het al verweekt was en aan het rommelen was... wat denk je wat ik te horen kreeg...

Ik zei toch dat het allemaal nog mis kan gaan...

Blijf lekker op je roze wolk meid! Echt van genieten hoe moeilijk zo'n opmerkingen ook zijn!

En van hier uit...

Een hele DIKKE proficiat met je zwangerschap en je eerste geweldige echo!

9. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    als eerste allemaal gefeliciteerd,
    heb hetzelfde mee gemakt ook met een hele goede vriendin die dus alleen maar zei jij ebtn gek straks loop je met zo'n dikke buik ziet er toch neit uit enz..waar wil ej dat van betalen enz enz..
    en verder mn schoonouders die ons niet hebben gefeliciteerd en nu nog niks laten horen..wat ik wel heel mooi vind is de oma van mn vriend die belt me elke week wel even vragen hoe het gaat enz..
    mn schoonouders heb ik nooit zo'n goede band mee gehad maar dit had ik neit verwacht ze bellen mn vriend in het buitenland (is internationaal chauffeur) om te vragen hoe het met mij is terwijl ze 1 dorpje bij ons vandaan wonen.
    ja dan dnek ik moet dit zo maar ja precies zo als een ander al zei nu niks straks als laatste

10. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    O ja ik wilde ook nog even zeggen dat heel veel mensen het feliciteren voor de 3 maand beschouwen als zijnde dat het ongeluk brengt. Een soort bijgeloof zegmaar.
    Als je het zo bekijkt is het niet echt een "gemene" reden toch?

11. Sassefras1980

11 sep 2007
    38
    0
    0
    Projectsecretaresse
    Rotterdam
    Ik hen gelukkig tot nu toe alleen nog maar positieve reacties gehad! En als het fout zou gaan dan wil je het toch ook delen..

Deel Deze Pagina