Hoi hoi ik zou gewoon jullie naam houden, jullie hadden deze al gekozen, voordat je hun naam wist, dus het is niet om na te apen of wat dan ook (als ze dat dan zou denken b.v.) en er zijn altijd kids met dezelfde naam, dus of je elkaar nou vaak ziet of niet, maakt ook niet uit in mijn ogen, want er zijn altijd mensen die hun kindje ook zo noemen, en die kunnen ook ineens dichtbij wonen, of op dezelfde vereniging/ school zitten. het is jullie naam, en ik zou denken die hoef je niet voor iemand anders te veranderen! ik snap dat je het een vervelende situatie vind, maar ik zou het niet doen. het is toch ook net zo goed jullie naam. Groetjes en suc6!
Lastig hoor! Als jullie heel veel moeite hebben gehad met een naam kiezen dan zou ik het zo houden. Als jullie een andere op jullie lijstje hebben die jullie ook super vinden dan zou ik dat misschien doen. Het nichtje van mijn man (toevallig ook mijn collega) is 2 weken voor mij bevallen. De naam van het meisje: Chiara (spreek je uit als Kiara) Toen dacht ik wel even: Shit, dat lijkt wel heel erg op onze meisjesnaam: Jara. Maar wij wisten niet wat we zouden krijgen en we gingen er bijna van uit dat we een jongetje zouden krijgen. Maar we kregen een meisje Ik heb er niet een seconde over nagedacht om een andere naam te verzinnen, we hadden deze naam al een jaar of 2 in gedachten. Mijn man zn nichtje wist onze namen niet maar wist wel dat we onze meidennaam al heeeel lang hadden. We vinden het wel grappig, Oma hoeft maar 1 naam te noemen en de meiden zullen allebei wel komen denk ik
ik zou het verandern... lijkt me helemala niks! en dan te bedenken dat je dan te horen krijgt o dat heb je afgekeken of wat orgineel oid... maar goed ieder zijn ding
Het is maar net wat je ervan vind, je kan je kind een andere naam geven en steeds balen als je de "eerste" naam hoort of het niet erg vinden. Of je kind de eerste naam geven en het wel/niet erg vinden als je je vrienden ziet... Even goed over nadenken, laat het nog even bezinken.
Wij hebben de namen ook al een hele tijd, weten wat ze zijn en ik noem ze in mijn buik dus al bij hun naam. Een nichtje en een vriendin van ons zijn ongeveer 6 weken eerder uitgeteld... Nu hoop ik natuurlijk dat zij beide andere namen kiezen dan wij hebben, maar we hebben wel al afgesproken dat we niet meer wisselen, mochten zij wel een zelfde naam hebben.
Je geeft aan dat het mensen zijn die je bijna nooit spreekt. Dan zou ik lekker die naam houden! Als het nou je naaste buren, goede vrienden of familie zou zijn, dan zou het een ander verhaal zijn. Ik weet de naam al die ik ga kiezen voor mijn zoon en als er bij wijze van spreke 10 huizen verder een week eerder een jongetje wordt geboren met dezelfde naam, dan zou dat mij echt een rotzorg zijn.
Hoi, Ik zou gewoon de naam kiezen die je mooi vind! Mijn ouders hebben buren gehad die ook een dochter kregen en haar dezelfde naam hebben gegeven als die ik heb. Desbetreffende buren hebben van tevoren tegen mijn ouders gezegd dat ze het zo'n mooie naam vonden. Mijn ouders hebben daar nooit een probleem van gemaakt. Inmiddels woon ik in het noorden van Nederland en het toenmalige buurmeisje in het midden van Nederland... Ik kan me voorstellen dat het lastig is voor jullie en dat je het jammer vind dat jullie vrienden dezelfde naam hebben uitgekozen... Maar bedenk wel dat jullie kind in de toekomst misschien wel op een hele andere plek gaat wonen dan hun kind en misschien is het contact tzt wel heel anders dan dat, dat nu is. Kortom volg je gevoel! Succes!
Ik zou het even laten bezinken. Wij hebben het gehad met een vrouw die ik kende van zwangerschapsyoga. Zij was drie maanden eerder bevallen en had de jongensnaam die wij toen net gekozen hadden. Het is een naam die niet heel erg vaak voorkomt en zij woont ook hier in het centrum, dus de kans is wel aanwezig dat de jongens elkaar zouden leren kennen. (Wij wisten toen al dat we een jongen kregen.) Ik heb echt wel even getwijfeld, maar na een paar weken wist ik gewoon dat dit de naam was die ik wilde, dus we bleven erbij. Maar goed, het speelt natuurlijk wel mee dat ik haar eigenlijk niet echt ken. Wat ik zeg: ik zou het even laten bezinken. Even van de schrik bekomen zeg maar. En dan kijken of je de naam echt nog bij jou kind vindt horen of dat het nu de naam van dat andere kind is. Wat hierboven gezegd werd is ook waar trouwens. Je kan ook nieuwe buren krijgen met dezelfde naam... Ik had vroeger twee beste vriendinnen, met dezelfde naam. Wel anders geschreven, maar toch. En ze woonden praktisch bij elkaar in de straat. Daar doe je dus niets aan.
Hoorde dit weekend net dat de beste vriendin van mijn zus bijna dezelfde de naam heeft gekozen als wij. Zit nog te twijfelen of ik het ga veranderen (ik heb nog even..), want ik twijfelde toch al of ik de naam nog wilde of niet. Maar als je er gewoon van overtuigd bent dat die meisjesnaam de allermooiste is, zou ik het echt niet veranderen "omdat ze misschien ooit wel iemand tegenkomt met dezelfde naam". Die kans zit er bij de meeste namen toch wel in.
Dit probleem had/heb ik ook. Ik had al jaren een meisjesnaam in mijn hoofd die ik mooi vond. Toen kregen onze buren een meisje die ze diezelfde naam gaven... En dat vind ik gewoon niet leuk en niet praktisch... Kijk, je weet niet hoe lang ze je buren blijven, maar het ziet ernaaruit dat dat nog wel even duurt. Maar omdat wij toch graag twee namen willen geven, gaan wij het denk ik zo oplossen: als tweede naam doen wij nu de naam van het buurmeisje en als eerste naam een nieuwe (we hebben nog wel een paar leuke namen). Als het een jongen wordt hebben we een naam waar we niet van afwijken (we hebben echt maar 1 leuke naam; dus als er een paar vriendinnen van mij eerder bevallen - kleine kans, dan zijn het echte vroeggeboortes - en dezelfde naam geven, dan is het pech gehad).
Wij hadden dat ook en hebben onze naam toch aangepast. Deze naam vonden we ook heel leuk en omdat het nogal een aparte naam was vonden we het een beetje raar om onze jongen dadelijk hetzelfde te gaan noemen als de kleine van vrienden van ons. Wie het eerst maalt.. in dit geval. Keus is natuurlijk persoonlijk.
Voor die paar keer in het jaar dat je ze ziet....? Ik zou lekker de naam houden die jullie al verzonnen hadden! Er heten wel meer hondjes fikkie denk ik dan Ik had hetzelfde probleem. We hadden de naam Vigo bedacht, en 2 weken voor ik moest bevallen bedacht ik me dat mijn nicht een zoontje heeft die Viggo heet. Ben toen wel even gaan twijfelen...Maar ik zie ze toch bijna nooit dus ze konden mij mooi mijn rug op! Ik had me ook geen andere naam kunnen voorstellen of bedenken voor mijn mannetje. Het is gewoon een échte Vigo
Als het vrienden zijn zou ik serieus op zoek gaan naar een andere naam. Als je écht niets kan vinden kan je die naam nog nemen maar misschien vind je toch nog een veel leukere naam.