Ga jij met je kind op de fiets in deze omstandigheden?

Discussie in 'De lounge' gestart door guppie81, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ben wel benieuwd of ik als enige dat dus niet doe. ik vind het doodeng, want de kans dat je valt is nogal aanwezig...
    Ik snap wel dat het soms moet, maar hier rijden de bussen nog gewoon, dus als het niet te belopen was, zou ik de bus nemen of desnoods de auto. Ik zou het zo erg vinden als ik zou vallen en mijn kindje zou daardoor iets oplopen...
    Maar goed, ik zie hier nog aardig wat moeders met kleine kindjes voorop de fiets! (en dan niet met een helm op)

2. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Nee ik waag het er niet op met dit weer......Ben al zo'n angsthaas met dit soort weer:)

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee, ik vind het ook veel te koud (ook voor mezelf :D )

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik hoef t niet, maar zou t voor geen goud doen!
    Het is met de auto soms al glibberen en glijden...net wat je zegt, als je valt zeg...en de automobilisten hebben nu ook niet 100% controle over hun auto.
    Als er bijv iemand voor mij met de fiets zou vallen, kan ik wel gelijk op de rem trappen, maar dat ding glijd gewoon door!
    Moet je toch niet aan denken, nee ik vind dat ook niet echt verantwoord. Ook al snap ik wel dat je t toch doet als je geen andere keus hebt

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee hoor ga niet met de fiets met de kleine vind het veels te gevaarlijk!

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nee hoor, mij niet gezien, ik ga ook niet lopen, wij blijven lekker binnen vandaag. Mama-en-dochter-hang-dag :D

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga wel op de fiets met dochter maar sommige stukken stap ik netjes af.
    Trouwens, goeie tip van dat helmpje, ik ga er van de week meteen 1 kopen!
    Stom zeg dat ik daar niet eerder aan gedacht heb en niet alleen met dat gladde weer maar sowieso is het met een helmpje op beter/veiliger.

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Nee ik durf het ook niet hoor! Zou me het me niet vergeven als ik zou vallen met de kleine voorop. Ik vind me sowieso op de fiets met de kleine al zo kwetsbaar, iedereen krijgt voorrang voor mij, laat staan hoe het is met de sneeuw. Hier ligt er ook echt heel veel sneeuw, was net met de auto naar het CB met de kleine, maar de fietspaden zijn dus niet geschoven, de fietsers die fietsen, fietsen op de rijbaan. Gelukkig beschik ik over een auto als het nodig is.

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik durf nu niet te fietsen. ik moet straks echt naar de apotheek, dat is 5 minuten lopen. Nu twijfel ik heel erg; of met de kinderwagen door de sneeuw ploegen, of met de draagzak er naartoe? Ben zo bang dat ik dan val, maar met de wagen ging gisteren al heel erg zwaar, en nu zal het niet veel beter zijn. Is er al iemand met wagen en al buiten geweest?

10. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga alleen nog niet eens op de fiets nu, de wegen zijn echt vreselijk hier!

11. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hier is het gewoon niet eens mogelijk om te fietsen, de wegen zijn hier gewoon niet schoon (op onze tuintafel, die we vanaf dat het begon te sneeuwen niet hebben schoongemaakt ligt nu 25 cm....:$ om ff duidelijk te maken hoeveel hier ligt..), auto's hebben grootse moeite om erdoor te komen, dus nee hoor geen gefiets hier... Het lukt alleen al niet, laat staan met kindjes.... vind het sowieso altijd al een gedoe om met 2 kindjes op de fiets te gaan....

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

No way, doodeng!

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    op de fiets zou ik niet gaan maar wel met de kinderwagen hoor vinden ze prachtig... vanmiddag lekker even naar de stad...

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Echt niet. Ben veel te bang dat ik omval. En met een gewicht voorop/achterop ben je vaak al iets uit balans.

Dan ga ik liever met de auto (zoals vanochtend). Desnoods blikschade dan, maar dan is mijn kind nog heel..

15. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou met de wagen gaan, is wel wat zwaarder lopen misschien maar je glijd dan niet zo gauw uit.

16. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik heb geen auto, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt te gaan fietsen! lekker lopen met de kinderwagen (wel zwaar) of met de slee.
    draakdoek zou ik ook niet durven je zou maar uitglijden en op je kindje vallen.

17. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Hier is het in ieder geval spekglad, en ik verklaar mensen nu sowieso voor gek dat je uberhaupt op de fiets gaat.
    Laat staan met kinderen, je zou maar ns vallen :(

Arme jij en arme kids

18. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik doe het ook niet, het is hier in de straat en alle kleine straatjes er om heen echt spiegel glad, ik doe momenteel alles met de slee :D ..

19. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    ik doe ook alles met de slee :D
    heerlijk! ik ga echt niet fietsen!!!
    en toevallig de avond voor dat het begon te sneeuwen kreeg ik een lekke band.
    maar dan nog ik ga echt niet fietsen!!!
    ik loop gewoon overal heen met de slee :)

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij ook niet hoor!

Ik heb geen auto meer, dus ik ga óf lopen (met slee, draagdoek of buggy) óf ik bel m'n schoonmoeder (die komt dan met de auto).

Ben doodsbang dat ik uitglijd met Milan voorop.

Deel Deze Pagina