Hooikoorts ellende

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 27 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Wat een ellende... ik heb last van vreselijke hooikoorts...
    Daar ben ik overigens al jaren mee bekend, is een periode minder geweest, maar nu is het weer zo heftig. En dat ondanks dat ik al behoorlijk zware medicatie er voor heb: tavegyl tabletten en dymista neusspray. Daarnaast livocab oogdruppels, die weinig helpen helaas.

Wie is er nog meer slachtoffer van deze pollenaanval? En wie heeft er nog goede tips?

2. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik las geloof ik ook in een artikel op facebook dat het heel erg zou zijn dit weekend wat betreft de hooikoorts. Sterkte!

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    #3 harlene2014, 27 mei 2018
    Laatst bewerkt: 27 mei 2018
    Hier ook! Ben er gewoon ziek van. Lig in bed met koppijn. Jeukende ogen en een neus die vol snot zit tot aan mn hersenen.
    Geen medicatie nu. Nog niet naar de ha geweest.

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik kan mij ook nergens toe zetten, dikke opgezette ogen die gewoon strak staan van de jeuk, benauwd en hoofdpijn.
    Ik heb vanmiddag een afspraak met vrienden, maar die zeg ik af, heb totaal geen puf door die aanslag op mijn lijf :rolleyes:

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier in huis heeft iedereen hooikoorts, behalve ik. Slecht genen van mijn man roep ik wel eens...

Paar weken terug kon ik mijn jongste van school halen om dat haar ogen zo dikwaren. Bij e huisarts geweest en heeft ze andere druppels gehad voor de ogen. Allergodil heten ze. Hebben bij haar goed effect, livocab had ze daarvoor en idd ook geen effect voor haar. Vandaar de nieuwe druppels...
    Misschien ook wat voor jou? Ze mag ze ipv 2 keer per dag bij de livocab, 1-4 keer per dag. Livocab werkt maar 2 uur en deze tot 12 uur.

mexicang vindt dit leuk.
  6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Normaal niet extreem veel last van maar sinds drie dagen sta ik op met keelpijn en nies ik alles bij elkaar. Vandaag vooral, m'n holtes vol en prikkende ogen. Mag van mij snel voorbij zijn!
    Ik gebruik geen medicatie, we overleven dit weekend vast wel.

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb vrijdag de huisarts gebeld voor een neusspray. Mijn pilletjes hielpen niet meer. Als ik niet goed meer slaap en de hele dag met een jeukende keel en loopneus loop, vind ik het vooral mezelf pesten om dan niets te doen. Ik heb Avamys, deze is ook ontstekings remmend. Het hielp echt vrijwel direct, wat een verademing! De pilletjes hoeven nu ook niet. Alleen mijn ene oog blijft een beetje etteren, maar die vind ik het minst storend.

De assistente zei idd aan de telefoon dat het momenteel héél druk was met de hooikoortspatiënten. De gehele maand juni is de piek in het jaar. Zeker met dat droge warme weer is het geen pretje!

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Honing uit je eigen streek (dus niet die wat ze in de supermarkt verkopen). elke dag een theelepeltje schijnt te helpen.

9. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Laat eens onderzoeken of je een kruisallergie hebt met voeding. Sinds ik die dingen niet meer eet heb ik nergens last meer van. Jaren heftige medicatie gehad en imuunkuren en hooikoortsspuiten. Al zolang ik mij kan herinneren.

En nu medicatievrij dus. Heel veel sterkte!

mexicang vindt dit leuk.
  10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man heeft er altijd erg last van.
    Slikte altijd tabletten van de huisarts die maar een beetje hielpen.
    Nu slikt hij prevalin, gewoon te koop bij de huisarts...en het werkt meteen!

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Wat goed! Ik merk dat ik icm het hooikoorts seizoen geen appel, tomaat en peer moet eten.
    Zeker niet rauw. Gebakken tomaat en appelmoes gaan wel:)

Lisa280887 vindt dit leuk.
  12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Een troost, het word beter. Mijn vriend en ik hadden het altijd heel erg. Hij lag soms dagen op bed omdat hij er ziek van was. Vorig jaar en tot nu toe dit jaar valt het reuze mee bij ons. Ja wel zere ogen en af en toe niesen maar niet zo extreem meer dat wij hadden. Ik heb het al van kind af aan en hij ook. Dit weekend scheen het heel erg te zijn, wij hebben wel last maar niet zo erg.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.297
    10.265
    113
    Bij mij zijn er onderzoeken bezig. Een paar weken gelden was ik in eens benauwd. Ik piepte bij het in en uitademen. Vooral als ik wou slapen kreeg ik nauwelijks lucht. Kon maximaal 2/3 woorden achter elkaar zeggen.
    Bloeddruk schoot omhoog bij minimale inspanning.

Op dag 3 toch maar een afspraak gemaakt en kreeg prednison en een inhalator. Bloedonderzoek wees uit dat ik naast huisstofmijt ook allergisch ben voor pollen en bomen.

Heb geen last van ogen of jeuk, wel standaard weinig lucht via mijn neus (geen loopneus) standaard wat benauwd. De inhalator werkt hier niet voor, binnenkort heb ik een afspraak voor een blaastest om te kijken of het astmatisch is.

14. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    481
    27
    28
    Zelf geen hooikoorts. Maar hoor goede verhalen over tapen. Tape wordt door een fysiotherapeut aangebracht, niet alle fysiotherapeuten doen dit overigens.
    Mijn man heeft momenteel ook erg veel last van zn hooikoorts, en is van plan dat tapen te proberen.
    Op Google kan je evt meer info vinden.

15. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ik heb een paar weken geleden mijn rug laten tapen met medi tape. Sindsdien nagenoeg klacht vrij! Een collega, 2 vriendinnen (waarvan 1 aan zware medicijnen zat) ook aangeraden en we zijn er allemaal vanaf! Er wordt dan een grote X op je rug getaped en voor op schouder/borst een stuk. Dat moet 4-5 dagen blijven zitten. Binnen een uur kon ik al beter en dieper ademhalen.
    Bij de fysio doen ze het tegenwoordig. Valt te proberen!

16. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier ook mijn man die er last van heeft.
    Hij is nu bij een homeopaat bezig en het lijkt meer resultaat te hebben dan de medicatie die hij via de huisarts altijd kreeg.

mexicang vindt dit leuk.
  17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Dit is toevallig vorig jaar gedaan, geen allergie op voeding en ook geen allergie voor stoffen die je inademt.
    Wel heel duidelijk zware allergie voor alles wat groeit en bloeit: grassen, bomen, struiken, kruiden, dieren, huisstofmijt enz.
    Dit weet ik overigens al jaren, maar het is al lang geleden dat ik zó heftig reageer.
    In mijn slaap lig ik gewoon in mijn ogen te wrijven...

Straks apotheek bellen of ze de azelastine die ik van de hap heb voorgeschreven gekregen, hebben.

En ik ga de fysio bellen voor medical tape tegen hooikoorts

18. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ik heb een afspraak gemaakt bij de ha vandaag, jemig ik blijf niesen, alles jeukt, vooral ogen neus en gehemelte. En ik zie wazig :confused:
    Ik dacht eerst ik zit t wel uit maar ik trek dit niet, Mn hoofd voelt helemaal opgezwollen grr. Ik hoop voor je dat je medicatie er is!

19. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik zit al een week met jeukende, opgezwollen oogleden en een boel gesnotter. Zoals ieder jaar rond deze tijd. Grrrr!!

Leuk hè, hooikoorts :p

mexicang vindt dit leuk.
  20. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik heb sinds een jaar of 8/9 last van hooikoorts, ik het begin ging het nog wel maar het lijkt wel alsof het met het jaar erger wordt.
    ik heb pillen en oogdruppeltjes, die druppels werken perfect. de pillen werken wel iets maar lang niet zoals ik zou willen..

Deel Deze Pagina