Stoned

Discussie in 'De lounge' gestart door saartje27, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

    Ik zit met een probleem, en weet niet hoe ik die aan moet pakken.
    Wij hebben sinds een paar maanden nieuwe boven buren.
    Hij blowt ontzettend veel. Hij blowt in de lift en dat laat echt een hele vieze geur achter in zo'n klein hokje. Heb al verschillende keren een sticker in de lift geplakt met "verboden te roken" maar die is er na een half uur al weer af.
    :(

    Hij blowt ook in zijn woning, maar soms ook op het balkon en dan komt die vieze stink lucht bij ons in de woning terecht als we de balkon deur open hebben staan. Met zo'n weer ga ik de deur niet dicht houden, maar heb geen zin in die stank. In de baby kamer en onze slaapkamer hangt nu echt een wiet lucht die ik maar niet weg krijg. Heb al gespoten met wc verfrisser enzo.

    We hebben een centraal ventilatie systeem, en als hij in huis blowt, ruikt onze keuken, badkamer en douche er ook helemaal naar...
    Vind het echt heel vervelend want ga echt over mijn nek van dat spul.

    Wat zou ik hier aan kunnen doen? Kan slechts tegen hem zeggen dat hij niet meer mag blowen... :(

    Zie het eigenlijk niet zo zitten om de ramen en deuren steeds dicht te moeten houden...

    Gr. Vanessa
     
  2. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Dat lijkt me echt heel erg vervelend! Ik kan me voorstellen dat iemand die de hele dag door blowt ook niet meer in staat is tot een redelijk gesprek over de nadelen voor jullie. Misschien dat je bij de bewonersvereniging of verhuurder een klacht kunt indienen zodat zij er achteraan gaan. Dit is waarschijnlijk alleen maar effectief bij een huurhuis, want je kunt iemand natuurlijk niet uit een koophuis zetten. Ook dan hangt het misschien nog af van de verhuurder (bij ons zijn ze heel streng omdat het best prijzige huizen zijn). Dat van de lift zou ik proberen via de beheerder met een officieel bordje te doen. Maar eigenlijk ben ik bang dat je het slachtoffer wordt van "burenterreur" en dat verhuizen uiteindelijk de enige optie is.
    In het kader van de niet zo nette oplossingen kun je natuurlijk ook nog het huilen van de kleine opnemen en als je weggaat met de repeatknop op de installatie aanzetten (misschien wel even je leuke buren waarschuwen voordat je het doet.....) :) :) .
    Sterkte!
     
  3. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Oh, ik bedenk me ineens nog iets: hij zal thuis wel flinke voorraden hebben liggen. Als je de politie belt en vraagt te komen in verband met stankoverlast gaan ze misschien bij hem naar binnen om erover te praten en dan zien ze dat wellicht liggen (maar ik weet niet echt hoe die wetgeving in elkaar zit en of je zo ver wilt gaan...). Goh, ik heb duidelijk niet goed geslapen: zie nu pas dat je nog niet bevallen bent.... babygehuil van een ander kindje dus als je die optie wilt gebruiken ;)
     
  4. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik zou er eerst samen uit proberen te komen voordat je de politie belt!

    heb je er al ooit wat van gezegt?
    ik zou gewoon naar hem toe gaan en zeggen dat je best wel last hebt van de geur van zijn joint en of jullie afspraken kunnen maken over waar er gerookt word.
    maar ik ben bang dat dat alleen beperkt kan worden naar zijn eigen woning......

    succes!
     
  5. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

    Bedankt voor je reactie. Ik ga zo een mail sturen naar de woningbouw. Vrees alleen dat ze weinig voor me kunnen doen omdat hij het in zijn woning doet, en buiten mag je doen wat je wilt vrees ik. Maar kan het wellicht gaan proberen.

    Maar wat ik nog het ergste vind, hij heeft een dochtertje van nog geen 5 jaar oud, en dat kind word dus ook zo stoned als een garnaal.

    Wat betreft verhuizen, we zijn erg druk aan het reageren op woningen, maar helaas staan we nog maar krap ander half jaar ingeschreven, en het duurt gemiddeld 3 jaar voor je een woning krijgt toegewezen... :(
     
  6. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    @ runner. De politie ga ik hier in elk geval niet voor bellen. Ze zien me al aankomen joh..haha

    Er is al wel tegen hem verteld dat er in de lift niet gerookt mag worden, maar daar heeft hij maling aan. Het is ook zeker niet het type die je tegen je moet hebben.
     
  7. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    @runner: 'tuurlijk is het beter er eerst samen uit te komen! Maar ik neem aan dat ze dat al geprobeerd heeft (weet het, iets aannemen is niet handig) en als hij ook die briefjes eraf trekt lijkt hij me er niet echt voor open te staan én als iemand zo veel blowt is hij meestal niet echt meer in staat te begrijpen waarom jij er last van hebt. Maar de politie was ook mijn laatste optie (voor het geval de woningbouw er niets mee doet).
    Bij ons komen ze ook voor geluidsoverlast, dus ze komen denk ik ook voor stankoverlast, maar inderdaad: laatste redmiddel.
     
  8. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Stankoverlast is overlast meid.
    Dus daar hoort de woningbouw wel degelijk op te reageren. Of ze er iets aan kunnen en willen doen is natuurlijk een tweede.

    Heb zelf een buurman gehad (nogsteeds) die ook een wietje rookt. Moet hij weten. Maar hij had voor twee jaar terug ook een wietplant op zijn balkon staan.... Men je wil nie weten hoe dat kan ruiken, zeker met dat warme weer wat we toen hadden. Zodra ik smorgens mijn ogen opende kreeg ik de walm in me neus. En dat was dan alleen puur van de plant...

    Probeer de woningbouw goed te overtuigen dat je er last van hebt. En wellicht kan je proberen een gesprekje met hem aan te gaan.....
     
  9. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    @Petra

    Heb de woningbouw zojuist een mail gestuurd. Hoop dat zij er iets mee kunnen. Ik wacht het even af. Voorlopig zullen we toch maar de balkon deur en ramen dicht gaan houden vrees ik. Weet op dit moment geen andere oplossing als wachten op een reactie van de woningbouw.

    Gr. Vanessa
     
  10. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik denk dat je het beste met hemzelf erover had kunnen praten, hij snapt heus zelf wel hoeveel geur/stank dat geeft.
    Verder is er niets dat je er aan kunt doen want wiet roken mag gewoon in Nederland, wiet bezitten mag ook gewoon, zij het in porties van wat men zelf dagelijks gebruikt
    dus euhh ........... kapje op je neus? :) :)
     
  11. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    oh, mijn broer rookt ook dagelijkt maar die is juist super relaxt! hihi.
    nu maar hopen dan dat de woning bouw er iets aan kan doen.
    succes!
     
  12. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    @Saartje
    Succes, je zal ws niet eerder dan maandag of anders in de loop van de week wat horen denk ik..

    @Runner.
    Roken opzich moet een ieder ook voorzich weten.
    Zolang je er geen overlast mee veroorzaakt.

    Zoals ik het begrijp rookt deze bovenbuurman zijn wietje als een sigaretje.. Dus dat geeft best wel overlast. Niet in persoon, maar in stank.

    Zelf kan ik er absoluut niet tegen, niet tegen de lucht, maar ook niet om te roken....
     
  13. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik vind het ook vreselijk stinken,maar denk dat als hij het in zijn huis doet je er weinig tegen kan doen.

    misschien kun je gewoon met hem praten en zeggen dat de geur je huis in gaat en of hij rekening met je kan houden.

    meestal zijn blowers toch heel relaxed.
     
  14. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    dat bedoelde ik dus ook.
    meestal zien ze zelf het probleem niet maar als je ze erop aan spreekt is er niks aan de hand...

    maar in het geval van saartje ligt het denk toch anders.
    als hij ook al blijft roken in de buurt van zijn 5 jarige dochtertje...
    das dan wel weer best aso!
     
  15. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja wij hebben aan 2 kanten buren die blowen. aan 1 kant wel buiten want ze hebben een kind,dus roken ze buiten, naast onze tuin. jaja leuk
     
  16. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoii mijn vriend rookt ook elke dag een blow
    maar niet waar mijn dochtertje bij is
    mijn vriend is wel relaxt

    @ zwangie waarom denk je dat ie een fikse vooraad heeft dan

    ik zou idd eerst ff met je buurman zelf gaan overleggen
    strax komt de woning bouw bij hem wordt hij boos dat je niet zelf naar hem toe bent gegaan
    en dan kun je niks meer overleggen over andere dingen
     
  17. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Iemand die veel blowt hoeft echt niet persé kilo's wiet in huis te hebben ;) Ik denk dat er ook geen reden is om meteen de politie in te schakelen. Ik zou inderdaad proberen er eens een vriendelijk gesprek met hem over aan te knopen. Mocht dat op niets uitdraaien, dan kan je contact opnemen met de woningbouw. Vrijwel iedere wijk heeft een wijkagent die optreed in dit soort kleine conflicten, hij zal je tips kunnen geven en is er ook om te bemiddelen. Ik zou als ik jou was aangeven dat je echt geen probleem hebt met zijn blowen, en dat hij dat lekker zelf moet weten, maar misschien kan hij toch een beetje rekening houden met zijn omgeving, zodat iedereen prettig kan wonen ;)

    Mocht je het op diverse vriendelijke manieren geprobeerd hebben, dan kan je de politie inschakelen, ik ben alleen bang dat je aan het kortste eind trekt... tenzij hij een eigen kweek in huis heeft ;) Een inval doen ze op een gegeven moment wel als je aangeeft dat er structureel wietlucht uit het huis komt ;)
     
  18. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bedankt voor jullie reactie's.
    Ik heb er zelf geen probleem mee dat hij of iemand anders blowt...alleen kan ik op dit moment ook absoluut niet tegen de geur die ervan af komt.

    En inderdaad het is niet verboden in Nederland, denk alleen niet dat hij een kweek heeft.

    Heb de woningbouw een mail gestuurd met de vraag of ze mij hier advies in kunnen geven hoe ik een eventueel gesprek met hem aan kan gaan.

    Ik wacht hun reactie maar even af...

    Hij is nu werken dus dat scheelt al weer... :)
     
  19. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hé wat lijkt me dat vervelend zeg!
    Ik zou ook echt actie ondernemen, want een wiet lucht in de babykamer... Zou ik persoonlijk heel boos van worden. (al heb je daar natuurlijk niks aan!)
     
  20. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Meid, mocht je woningbouw hier niks aan (willen/kunnen) doen dan kun je ten alle tijden de zelfstandige huurdervereniging inschakelen die kunnen je ook met veel dingen helpen.
     

Deel Deze Pagina