Vriendinnen die altijd maar op dieet zijn...GRRRR...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mariekje, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik laat ook zeker iedereen in zijn/haar waarde maar dit is een topic waar iedereen zijn/haar mening kan geven dus vandaar...

    Mijn vriendin is ook eeuwig aan de lijn maar als ik met haat een uurtje ga sceeleren (echt pittig) komen we thuis met een voldaan gevoel.
    Tot mijn verbazing komt ze vervolgens met een bak m&m's aan zetten met grote brokken chocolade erbij :confused:

    Met als excuus dat ze toch iets in huis moet hebben voor de visite...
    Nou, ik heb netjes een paar van die dingen gegeten, maar madam heeft met smaak de rest op :(
    En maar piepen dat ze niet afvalt :)

    Ik heb bijna nooit wat in huis voor visite tenzij ik van tevoren weet dat er echt mensen komen.
    Als ze zomaar binnen vallen hebben ze gewoon pech.
    Het gaat toch zeker om de gezelligheid en niet om het eten?
     
  2. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb geen vriendinnen die zo vreselijk bezig zijn met dieet, meer collega's die zich er druk om maken.

    Wat ik zo vervelend vind is dat de mensen die er zo moeilijk over doen en zonodig strikt willen dieeten er prachtig uit zien! Negen van de 10 mensen zijn mensen die zichzelf wat aanpraten (of laten aanpraten) over hun figuur.

    En dát vind ik nou harstikke jammer.
    Mens wees tevreden met wie je bent en hoe je eruit ziet. WE kunnen nou eenmaal niet allemaal maatje 38 hebben
     
  3. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Vorig jaar augustus ben ik ook begonnen met afvallen, en in april was ik op mijn streefgewicht.
    Ik was toen 15 kilo afgevallen.
    Van te voren riep ik altijd dat ik niet wou lijnen, omdat dat grote onzin was en geen zin had om mijn hele leven te blijven lijnen.
    Ondertussen ben ik nu ook niet meer streng aan het lijnen, ben alweer 3 kilo aangekomen..
    Maar die ga ik na de vakantie, en dat is maandag al, er weer proberen af te krijgen.

    Gelukkig voel ik me niet persoonlijk aangevallen door dit verhaal, omdat ik het zelf dus totaal niet herken.
    Ik heb toen ik begon met lijnen vrij weinig mensen op de hoogte gesteld, en juist dan is het het leukste.
    Vooral als je mensen tegenkomt als je uiteindelijk op je streefgewicht bent, die je een paar maanden niet gezien hebben. Ze herkende me gewoon niet meer joh! Dat doet je echt goed! :)
     
  4. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Mijn complimenten heb je hoor meis. 15kg is niet mis zeg.
    En het mag je ook goed doen want je hebt er veel voor gedaan...

    Liefs Marieke

    P.S:Het was ook niet mijn bedoeling trouwens dat mensen zich aangesproken voelen.
     
  5. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Onee, dat snapte ik wel hoor, dat dat niet je bedoeling was. ;)
    Het is natuurlijk ook erg irritant dat mensen altijd op dieet zijn en niks afvallen!
     
  6. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mwah het dieeten is 1 ding.. maar met je mond vol chips klagen dat je niet afvalt word op een gegeven moment toch wel irritant :)
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Jaa vooral als het chips dan overal heen sputtert :) :) :)

    Groetjes Anita
     
  8. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    oh wat vervelend zoiets. daar ken ik er ook een paar van, altijd klagen dat ze te zwaar zijn, dan in een keer op een 500 calorieen dieet en dat dan een weekje volhouden en vervolgens met de zak chips zeggen dat het zo zwaar is.

    ik ben vorig jaar 20 kilo afgevallen met gezond eten en sporten en daar hoorde iets lekkers tijdens een meiden avondje ook gewon bij hoor!

    daarnaast heb ik mer er al lang bij neer gelegd dat maatje 34 voor mij niet weg gelegd is en eigenlijk wil ik dat niet eens.

    ik schrik nu wel van hoe snel ik nu aankom, maar denk dan 'hoort bij de zwangerschap, straks weer goed veel sporten' . een lekker stukje chocolade lust ik dus ook nog steeds!

    enneh, je BMI is keurig! mag menig vrouw jaloers op zijn! Bij 1.85m en 73 kilo kom je op 21.3 uit en tussen de 20 en 25 is egzond, netjes dus hoor. en so what dat je dan misschien wat volle lijnen hebt, da's toch juist mooi vrouwelijk ;)

    dat zij een complex hebben geeft ze niet het recht jou een aan te praten hoor!
     
  9. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Ik ben van mening dat gezelligheid niet zit in wat je eet! Ik neem graag zelf een salade en drink veel water. Als ik nee zeg tegen een bitterbal dan is t van joh das toch gezellig?! Alsof gezelligheid in t eten van een bitterbal zit...........?

    Ik ben 3 jaar geleden bijna 20 kg afgevallen en die zijn er niet meer aangekomen (ja een deel daarvan nu tijdelijk even vanwege de beeb). Ik heb mijn eetpatroon aangepast en voel me hier veel prettiger bij.

    Dat je vriendinnen zeggen dat jij ook maar even moet Sonja Bakkeren keur ik zeker niet goed hoor!
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @pris: dat zou best handig zijn hoor
    als het dan een keer niet gezellig is dring je gewoon iedereen een bitterbal op...
    en je gaat net zo lang door tot er genoeg gezelligheid vrijgekomen is

    ik zie mogelijkheden..... :)
     
  11. Wat nog het meest vervelende is, is van die collega's die lijnen en vervolgens commentaar hebben op jouw eet patroon omdat ze 'er niet tegen kunnen' dat jij wel lekker een koekje neemt of eens een keer een patatje. Pfffff......
     
  12. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    psies! Dat bedoel ik ook idd.
    Ik had onlangs eens een krentebol met kaas mee naar het werk, nou je had mijn collega moeten horen! Die krentebol was zowieso al fout maar die kaas hoeveel + dat die was enz. Nou ik zeg geen idee, gewoon kaas jong belegen. Nou joh ze heeft er de hele dag over lopen zeuren, op het laatst smaakte die hele krentebol me niet meer. Vreselijk dat soort gezeik
     

Deel Deze Pagina