Hallo dames, Aangezien wij ons huis net verkocht hebben. Zijn we druk opzoek naar een nieuwe geschikte woning. Nou zien we best veel leuke huizen in Oosterwolde met een leuke prijs ( huizen die erg lang te koop staan kun je voor nog goedkoper mee krijgen vertelde ons adviseur ) maar nou is mijn vraag is het er ook leuk wonen? We zijn gister even door het dorp heen gelopen dat ziet er allemaal prima uit. Wie kan me meer vertellen?
Ik gok friesland aangezien ze hun huis in wolvega verkocht hebben. Tja oosterwolde heeft veel hang jeugd en de bijbehorende overlast. Verder is het wel echt een fries dorp. Een ex van me woont er en die heeft ook wel last van de overlast. Het is op zich best een leuk dorp en heeft zeker zijn goede wijken. Maar die weet ik zo ff niet meer ben er al te lang weg.
Ik ben er toevallig nu. Ben er opgegroeid en mijn ouders wonen er nog. Ik heb een ontzettend fijne jeugd gehad in Oosterwolde. Ik zou er zo weer naar terug verhuizen ware het niet dat ik getrouwd ben met een Utrechtenaar en we beide werk hebben in Utrecht. Oosterwolde heeft alle voorzieningen. Gelijkwaardig aan Wolvega. Hoewel ik zelf absoluut de voorkeur aan oosterwolde geef. Ik zou alleen niet overal willen wonen, ik heb een hele sterke voorkeur voor bepaalde wijken/delen van het dorp. Ik vind persoonlijk niet dat er veel overlast is. Maar ok als je op Kuunderhof woont of op de Hoge Esch denk je daar vast over maar in de nieuwbouwwijken (zo heet het nog altijd, ook al is het van begin jaren '90 haha) is echt totaal geen overlast. Geef eens een voorbeeld van een leuk huis dat je hebt gezien?
Eigenlijk verschillen Oosterwolde en Wolvega niet zoveel hoor. Ook in Oosterwolde heb je een goed centrum, grotere plaatsen in de nabije omgeving (Assen, Drachten), verschillende sportverenigingen, ruime keus aan basisscholen, eigen middelbare school, grote bieb etc etc. Ik ben een echte Oosterwoldenaar, heb er 20 jaar gewoond, mijn ouders wonen hier, mijn vriendinnen wonen ook nog hier. Ik pak met pijn in mijn hart mijn spulletjes weer in om vanavond weer terug te gaan naar de Ranstad
weet je waar babyvieuw zit ( De biezenkamp ) daar staat onder andere de boskamp, de langekamp, en wat we ook een leuk huis vinden is de stegingaweg. Zijn dat een beetje goede wijken?
Dat is allemaal aan de 'goede' kant van de Vaart. Tenminste, zo duiden de mensen het aan die aan deze kant van de vaart wonen . De biezenkamp (en langekamp en boskamp) ligt allemaal in het nieuwe gedeelte. Iets verder van het centrum (en de scholen) maar een hele fijne kindvriendelijke buurt om te wonen. En verder van het centrum is relatief, ik bedoel; het is en blijft een dorp. De stegingaweg ligt wat meer midden in het dorp. Veel overlast zul je er misschien niet hebben, maar ik zou zelf geen huis kopen in die specifieke straat.
Biezenkamp ligt ook nog eens aan een mooi groot park (vlakbij mijn oude buurtje ook) en er wonen veel jonge mensen met kleine kids. Ik denk dat ik zelf een bod op dat huis ga doen
Dan zit je op de biezenkamp goed, juist in dat stuk (pas een aantal jaar geleden opgeleverd) wonen veel kindjes. En het is redelijk verkeersvrij, alleen bestemmingsverkeer en de straten zelf zijn doodlopend en komen uit in het park. Park heeft ook een speeltuin, voetbalveld, basketbalveld en in de winter is het een ijsbaan. Good times in dat park gehad haha. Nah ja, als je nog wat wilt weten hoor ik het wel. Of stuur me even een pb, voor geval ik vergeet dit topic te checken.
Dank je wel meid heb ik zeker wat aan niet erg veel last van hangjeugd in de speeltuintjes enz? nou zal dat natuurlijk in ieder dorp wel een beetje zijn
Ik heb 20 jaar er gewoond en zou graag terug willen. Ik heb in de buurt van de biezenkamp gewoond en mijn broer woont er nu. Het is idd een mooi buurtje. Toch is oosterwolde niet meer zoals het vroeger was en het centrum wordt ook wel wat minder. Zelf willen wij graag naar wolvega omdat mijn vriend met de trein reist en in Oosterwolde geen treinstation zit. En hij komt ook uit wolvega. Wij zouden graag naar de lindewijk willen. Maar in deze tijden lukt het ons niet om ons eigen huis te verkopen Dus blijven we maar zitten waar we zitten. Je mag me altijd een pb sturen.