Wat lullig van je familie. Het is al pijnlijk genoeg dat het krijgen van kinderen niet lukt. En zo maakt je familie alles alleen nog maar pijnlijker (lijkt mij).
Yep mijn familie spoort niet, dat blijkt wel weer. Die zijn alleen maar bezig met de nichtjes die wel kinderen hebben. Maar zo is het altijd al geweest, eigenlijk heb ik het familie verhaal we een soort van afgesloten. Ach je krijgt ze erbij mijn lieve vrienden en vriendinnen kies je uit en zijn hopelijk voor het leven.
Of ben ik te veeleisend om te verwachten dat ze ook op de verjaardag van mijn kinderen komen, terwijl ze daar blijkbaar geen behoefte aan hebben? Vind zelf eigenlijk dat het erbij hoort...
ik vind het er niet bij horen hoor. Ik heb maar weinig vriendinnen, maar op de verjaardag van de kleine komen alleen mensen die wat met de kleine hebben. Mijn vriendin kwam wel, en die heeft zelf ook een kleine. maar ik vind niet dat je het moet verwachten en ook niet dat je ze per se uit moet nodigen. hangt echt van de persoon af
Ja maar wat als je ze uitnodigt en ze vergeten het gewoon? Ook niet ff bellen ofzo.. Of alleen een smsje sturen..
Had 1 vriendin zonder kinderen, maar daar heb ik sinds frummels geboorte niets meer van gehoord. Zelfs geen kaartje ofzo. Dus weet meteen wat ik daar aan heb. Maar verwacht van vriendinnen die geen kinderen hebben ook dat ze komen. Frummel is belangrijk in mijn leven dus hoort dat voor hun ook belangrijk te zijn, anders vind ik het geen echte vriendinnen.
Vorig jaar december werd de dochter van mijn vriendin 1. Wij waren uitgenodigd, maar ze vierde het op een vrijdagmiddag en dan werken wij allebei. Ik heb daar dus geen vrij voor genomen en wij zijn dan ook niet geweest. Als ze het op een zaterdag of zondag had gevierd waren we zeker wel gegaan.
Eerlijk gezegd zou ik dat irritant vinden, bedoel je viert het op een vrijdag en niet een dag later .. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als ze het aan je vragen of ze de volgende dag kunnen komen bv maar aan de andere kant denk ik als je dan met iedereen rekening moet houden dan kan je die verjaardagen wel verspreiden over heel veel dagen ... Snap ie ?
Nouja bijvoorbeeld een dag later. Of in de week erop.... Ik zou het denk ik zelf niet irritant vinden. Ik zou het gewoon heel jammer vinden als mensen niet kunnen komen dus dan zou ik het fijn vinden als ze een andere dag komen. Dat hebben mijn man en ik ook weleens gehad. Dan kon iemand niet op onze verjaardag komen (we zijn een dag na elkaar jarig) en dan kwamen ze een paar dagen later. Maarja... meningen verschillen.
Speciaal van je werk vrijnemen vind ik dan ook weer niet nodig idd. Da ga je maar een dag later ofzo.
Een dag later ben ik ook niet gegaan. Hun dochtertje kent mij ook eigenlijk niet echt. Zij regelen meestal oppas als ze hier komen en als wij daarheen gaan ligt ze al op bed. Maar goed, mijn vriendin vond het verder geen probleem.
Ja hoor, wij nodigen alle vrienden uit en wij hebben meer kinderloze vrienden dan met kinderen. Maar het feestje van mijn zoon was vorig jaar en wordt dit jaar zeker geen typisch kinderfeestje. Wij doen naast de taart lekkere hapjes, coctails etc. Aan het begin van de avond gaan de vrienden met kinderen weg en blijven kinderloze vrienden over. Mijn zoontje gaat rond 19:30 uur naar bed en wij gaan verder met het feestje. Zo is er voor iedereen wat wils en zo vinden wij het leukst om te vieren.
Helemaal mee eens... Mark was op dinsdag jarig, maar we vierden het in het weekend omdat de meeste vrienden/familie gewoon werken op dinsdag. En alsnog: dinsdag zijn er een paar geweest, zaterdags de meesten toen we het vierden. Afgelopen vrijdag nog een paar, zondag krijg ik er nog een paar en dan zijn er NOG 2 stellen die nog willen komen... PFFFF volgend jaar doe ik het echt niet meer, ze komen maar op de dag zelf en anders niet!! Even als antwoord op je vraag: Ja, mijn vrienden/vriendinnen zonder kids komen ook gewoon. Voordat ze de uitnodiging hadden vroegen ze al wanneer we het vierden enzo. Ze zijn helemaal gek van Mark en willen dat echt niet missen. Als ze het waren vergeten weet ik niet wat ik had gedaan. Had het ze echt niet in dank afgenomen! Succes, ben benieuwd of je ze nog uitnodigt en of ze komen...
Tja, als je ze uitnodigt en ze laten niet eens wat weten maar komen gewoon niet... Da's wel tamelijk lullig. Heb je ze ook wel eens gevraagd waarom ze niet gekomen zijn? ("vergeten" vind ik wel een te gemakkelijk excuus...) Wij hebben binnen de vriendenkring wel laten vallen dat iedereen van harte welkom is als ze zin hebben, maar als ze niet kunnen of geen zin hebben, ook prima. Verreweg de meeste vrienden wonen ook niet echt om de hoek hier. We zijn vorig jaar van Eindhoven naar Zuid-Limburg verhuisd, maar de vrienden wonen dus allemaal nog in het Brabantse (Eindhoven en Tilburg vooral) en sommigen zijn inmiddels zelf ook verhuisd, maar dan naar Utrecht ofzo, dus alleen nog maar verder weg Wij zijn binnen de vriendenkring trouwens tot nog toe de enigen met kinderen. Er is maar 1 vriend van wie ik het echt niet leuk zou vinden als die zomaar niet zou komen, da's m'n beste vriend en hij is tevens de peetoom van m'n dochter. Dus hij is het ook wel min of meer verplicht om te komen (Maar hij zou er ook niet aan moeten denken om niet te komen en zal ook altijd proberen op de dag zelf te komen)
Hier komen ook vrienden die geen kinderen hebben, al zijn dat er niet heel veel meer. Gister weer volle bak met veel kinderen en veel volwassenen en elke verjaardag denk ik weer, volgend jaar niet weer!
Kinderen passen gewoon niet in hun leven op dit moment, zijn ze totaal niet mee bezig. Ze kwamen wel bij de geboorte van onze kinderen.. Ik vind dat ze het best voor mij kunnen doen, maar heb geen zin om ze uit te nodigen na vorig jaar. En weet niet goed wat ik met mijn eigen verjaardag moet, ben 3 week later jarig. Wat vinden jullie? Zie ze trouwens heel weinig op het moment, ruk druk met eigen dingen denk ik.
Van mij hoeven echt niet al mijn vriendinnen te komen hoor. Hooguit degene met kinderen en waar ik ECHT wat mee heb. Toen ik nog thuis woonde en ik was jarig, kwamen ook niet alle vriendinnen van mijn moeder. Gelukkig niet. Ik vond het als kind zijnde veel leuker dat vriendjes en vriendinnetjes langs kwamen.