hoi allemaal, Ik moet dit ergens van mij afschrijven en dus hier. De situatie: ik werk sinds 3 jaar in de gehandicaptenzorg. Na een jaar mocht ik al een functie hoger uit voeren, mits ik de opleiding ging doen tot persoonlijk begeleider, waar ik uiteindelijk vorige maand mee gestart ben. Als PB-er heb je een 2e 'onder' je die gekoppeld is om in je afwezigheid de zaken waar te nemen. Nu zijn er recent door 'mijn 2e' uitspraken gedaan waar zij mij nogal omlaag haalt in mijn functie. Terwijl ik hoor niemand anders hierover. Alleen maar haar. Zelf heeft ze vorig jaar pas op eind 40 haar begeleiders diploma gehaald (wat knap is) maar werkt ze al jaren lang op die woonvoorziening (eerst als huishouding) Zo had ik bijvoorbeeld bij mijn afwezigheid voor een werkoverleg dingen over gedragen wat er stond te gebeuren met mijn cliënten. Blijkbaar toen ze mijn lijstje ging voorlezen zei ze al 'ik ben het niet overal mee eens maar..' En zo heeft ze ook uitspraken gedaan dat ik het allemaal niet weet (ging over 1 cliënt) en dat het is dat ik zelf een gehandicapt broertje heb, maar het anders ook niet gesnapt had. Ik weet niet goed waar ze het lef vandaan haalt om die dingen te zeggen, en natuurlijk zegt ze deze dingen als er geen senior of baas in de buurt is met een werkoverleg. Daarbij mijn baas heeft mij niet voor niets voor die functie gevraagd destijds. Dus het lijkt mij meer pure jaloezie. Ik ben blij dat ik nu een week vakantie heb, maar ik moet hier iets mee, maar weet niet goed. Heb dit dus van twee goede collega's gehoord dat zij dingen achter mijn rug aan het zeggen is.. Ze heeft altijd een grote mond en het lijkt dat andere collega's bang voor haar zijn want die gaan er niet tegen in. Wat nu? Moet ik haar confronteren met hetgeen wat ik gehoord heb, of bij de baas neerleggen? alvast bedankt x