op zoek naar andere auto.

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Wij zijn op zoek naar andere auto,onze huidige is gelukkig in nov nog wel voor jaar apk gekeurd maar red volgend jaar echt niet. Dus nu aan het kijken voor een andere.maare dat is nog niet zo gemakkelijk.

We hebben 2 merken in gedachten. de Opel meriva en de ford focus c max.
    Budget is max 6ooo bijbetalen. kunne bij de meeste ong 1000 voor onze huidige krijgen . kijken dus naar autos van ong max 7000.

Nu hadden we een prachtige gezien op autotrader en zijn wezen kijken. echt geweldig. helemaal als nieuw qua buitenkant en interieur. prijs goed. enkel was het dus echt zo een handelaar. grote loods.

Onze eigen vaste garageman heeft hem qua gegevens nap nagekeken en hij bleek al 3 x verhandeld te wezen. hoeft geen probleem te zijn met een auto van 2006 .Nu ging hij het bedrijf bellen waar hij in onderhoud is geweest. horen vandaag meer. Mocht het positief zijn dan ging hij hem halen en bij zijn eigen nakijken.

Hoop zo dat hij goed is. was zooooo mooi. eigen garage kwam gelijk met links van zelfde soort autos maar allemaal minder mooi.

Ben ik nou zo moeilijk? man zegt dat ik iets minder kritisch moet zijn qua interieur. Maar daar kijken vrouwen toch naar?
    Heb gister de hele avond zitten zoeken. maar dan zie je mooie en dan kijk je en dus zitten er vlekker in de bekleding. vind ik echt zonde.

weet dat je bij een auto van 2005-2006 geen nieuwheid kan verwachten maar beetje netjes is wel fijn.

Hoe deden jullie dat. bemoeide jullie je ermee of liet je het meer aan vriend of man over. en zijn vrouwen echt zeikeriger?

ik ga ff verder met duimen hihi

2. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Bij mij moet de bekleding ook netjes zijn, maar dat moet van mijn man ook. Dat scheelt dus.. Als jij er ook in moet rijden, heb je er ook zeker wel wat over te zeggen..

3. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Hier zijn we allebei autogek. We liggen wat auto's betreft aardig op 1 lijn. Alleen over de kleur kunnen we eindeloos over discusseren :p Gek genoeg is de kleur die ik wil meestal een zeldzame kleur.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Binnen en buitenkant interesseert mij echt geen ene moer. Auto moet veilig zijn, al is ie 6 verschillende kleuren.
    Dus bij mij gaat bijv. gepleegd onderhoud en aantal gereden km per jaar/km stand toch meer meetellen dan of er vlekken in de bekleding zitten. Hoes eroverheen en je ziet er niks meer van.

5. hier regelt manlief die dingen..
    gaat wel eens op zaterdagmiddag weg en komt met een andere auto thuis, of heeft een optie genomen.

ik heb in de afgelopen 2 jaar in 5 verschillende auto gereden
    en qua interieur kan ik dit wel aan hem overlaten
    hij koopt echt geen toddenbak

nu heb ik een mercedes combi en die wil ik nu wel eens een poosje blijven rijden....

6. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Als het 4 wielen heeft, kan rijden en remmen en het heeft een dak ben ik blij. Kleur, interieur, merk, snelheid boeien me allemaal niks. Zolang je maar veilig van A naar B kan.

Manlief had het vroeger wel, moest wel een leuke wagen zijn, maar hij gaat nu ook voor degelijk en veilig. En daar hebben we de keuze op gebaseerd.

7. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik vind ook altijd wel dat het interieur er netjes uit moet zien, ook al is dat misschien niet de eerste prioriteit. Veiligheid en ruimte is wel onze hoogste prioriteit.
    Misschien dat je de bekleding met een stoomreiniger wel schoon kunt krijgen?

8. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    #8 Does81, 28 jan 2013
    Laatst bewerkt: 28 jan 2013
    Wij hebben net dit weekend onze C-max opgehaald. ;)
    Tweedehands ook, 3,5 jaar oud. Het was ook even zoeken hier, want de "nieuwe" moest aan bepaalde criteria voldoen. Niet te oud, niet teveel op de teller en genoeg ruimte om de hond in de achterbak te stoppen en mochten er evt kinderen komen dat we dan niet meteen weer zouden zitten. Plus het is een klap geld in 1 keer. Deze is van een dealer, dus geen loods haha. Al heeft een vriend van ons zijn auto van Ebay en rijd er al jaren mee, dus niet altijd verkeerd ofzo.
    Hebben het samen gekozen helemaal, afgesproken dat als 1 van ons het niet helemaal zeker zou weten of zou zeggen, nee eigenlijk niet, dan werd het die gewoon niet. Interieur vind ik belangrijk, op de manier van, zolang het er niet afgeleefd eruit ziet. Dat je de deur open doet en denkt...hmmm...wil ik daar wel in haha!
    Hebben jullie hem ook al getest? Rondje gereden? Of gaat dat gebeuren wanneer jullie eigen monteur zegt dat het een betrouwbaar autootje is? Mocht deze adviseren het niet te doen, dan is het jammer, maar dan zou ik daar op vertrouwen en weer verder snuffelen. Dan is "jullie" autootje ergens anders. Maar zal duimen hoor!

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Tuurlijk moet een auto er een beetje netjes uitzien. Maar als er ergens een vlekje zit dat zou ik me daar niet te druk om maken. Zeker niet met kinderen.
    Ik kijk vooral naar het verbruik en vermogen van de auto, km-stand en bouwjaar. Daarnaast vind ik de verbruikskosten belangrijk. Ook kijk ik heel erg naar de wegenbelasting, ik wil straks niet 50 euro in de maand meer betalen alleen aan wegenbelasting.

TS: maak altijd een proefrit en laat hem direct na aankoop (als jullie besluiten te kopen) de auto goed nakijken door je eigen garage. Vraag ook wanneer er voor het laatst dingen zijn vervangen. Als de auto over 3 maanden een nieuwe distributieriem nodig heeft dan ben je zo 400-500 euro verder.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Wij hebben een c-max, wel een hele nieuwe (1 maand oud) en deze is echt vele malen groter dan de meriva. Meriva hebben we ook naar gekeken maar was al snel een no-go ivm ruimte

Deel Deze Pagina