Vriendinnen vragen om vrijgezellenfeest te regelen. Gebruikelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door GewoonLinda, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, ik heb mijn ceremoniemeesteressen :D ook gevraagd om mijn vrijgezellenfeestje te organiseren. Ik wilde dat zij het zouden organiseren dus ik heb dat gewoon gevraagd.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    er zit in mijn ogen ook verschil in "vragen" of ze het vrijgezellenfeest willen organiseren en "bemoeien".

Ik was ceremoniemeester bij het huwelijk van mijn vriendin, en tijdens de voorbereidingen hebben we daar ook gewoon over gesproken. Zeker omdat ik in een later levensstadium :D haar vriendin ben geworden, zeker haar lagere school en middelbare schoolvriendinnen kende ik verder niet. Zij heeft aangegeven wie ze graag zou zien op haar vrijgezellenfeest.

Ik heb het aansluitend georganiseerd met haar zusje.... en het was toch echt een grote verrassing voor haar wanneer het feest werd gehouden en wat we zijn gaan doen. Ik had haar thuis "gepland" aangezien ik toch van ver moest komen (twee uur reistijd) en aansluitend stonden rond een bepaald tijdstip al haar vriendinnen op de stoep,.... je had haar gezicht moeten zien.:D

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Waar je van houdt doet er volgens mij niet zo toe op een vrijgezellenfeest :p

4. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Zo 11 jaar geleden had ik mijn vrijgezellenfeest. Ik heb niet aan iemand gevraagd, maar wist wie het regelde.
    Ik heb mogen aangeven wie er uitgenodigd zou worden.

Ik heb wel duidelijk een aantal data door gegeven, omdat ik in de zorg werk en twee weekenden per maand werk. Ik wilde gewoon dat het geen problemen zou opleveren op mijn werk!

Het was super leuk, mijn vriendinnen hebben het super gedaan!

5. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik denk dat ik eigenlijk aan mijn vriend zou zeggen wie van mn vriendinnen ik wil dat het ga regelen... anders komt er toch niets van..

iedereen hier in de buurt/ familie / kennissen hebben ook een babyshower gehad.. maar ik niet.. bij beide kinderen niet en dat vond ik eigenlijk best heel erg jammer

6. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Ik heb mijn vrijgezellenfeest over iets minder dan 2 weken! Mijn schoonzusje heeft het georganiseerd samen met mijn nichtje. Wist niet of er zoiets gedaan zou worden, dus ik vond het erg leuk toen er om een lijstje gevraagd werd wie ik er graag bij wil hebben! Verder weet ik dus niks van wat er gaat gebeuren, dus ik ben heel benieuwd!

Maar volgens mij is het dus inderdaad gebruikelijk dat zoiets gedaan wordt als verrassing voor de bruid, niet dat ze er zelf om vraagt.

Trouwens Eline88, ik zou het toch wel erg fijn vinden als ze bij mijn vrijgezellenfeest er rekening mee houden waar ik wel of niet van hou! Ik hou bijv absoluut niet van stappen/kroegentocht etc, dus daar zouden ze me ook echt niet blij mee maken. Dus lijkt mij toch wel van belang om rekening te houden met wat de aanstaande bruid wel/niet leuk vindt..........

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ja dat is ook prima...

In de meeste landen is de oorsprong ook dat het bruidspaar het zelf initieert

Nu is het ook helemaal niet vreemd dat een bruid of bruidegom de beste vriend of vriendin gewoon vraagt om het te organiseren.

Verrassing is leuk...maar volgens mij denkt iedereen dat het zo "hoort" terwijl dat helemaal niet hoeft.

8. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb een cursus weddingplanner gevolgd... en het is in principe niet gebruikelijk dat de aanstaande bruid zelf om een vrijgezellenfeest vraagt(aangzien het enigsinds om een verrassing gaat ;)) en dat het wordt georganiseerd door een (of meer) ceremoniemeester(s)
    Uiteraard worden veel 'traditie's' tegenwoordig anders uitgevoerd en hoeft dat niet persé via de traditionele weg.
    Daarnaast hebben veel bruiden vandaag de dag ook graag controle over alle planningen ;)
    Het is dus niet zo heel gek hoor dat er gewoon om wordt gevraagd.

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Of het gebruikelijk is weet ik niet maar gek vind ik het niet.
    Ik heb bijvoorbeeld geen vrijgezellenfeest gehad en ook niemand die daar aan gedacht heeft (hoefde van mij ook niet hoor). Had ik het wel graag gewild dan had ik echt iemand moeten vragen anders was het niet gebeurd.

En soms is het gewoon verstandig om iemand te vragen omdat je anders weet dat het niet goed komt. Omdat anders 5 verschillende mensen het willen organiseren of omdat je beste vriendin misschien wel heel leuk en aardig is maar totaal niet kan organiseren en plannen. Die kan beter een andere taak krijgen.
    Ook vind ik het normaal dat de bruid doorgeeft wie ze er graag bij wil hebben. De rest moet natuurlijk wel een verrassing blijven, als snap ik in sommige gevallen heel goed dat ze bijvoorbeeld de datum wel weet.

Over tradities gesproken: hier zelf het bruidsboeket uitgezocht :p Anders was het een gevalletje mislukt geworden. Mijn schoonmoeder zou namelijk mee gaan als mijn man het had moeten doen. Schoonmoeder heeft nogal een sterke mening die ze dan moet en zal doordrijven. En ze vond haar eigen boeket destijds zo mooi (leek wel een struik die ze in haar handen had) en ze hintte wel erg dat ik die ook maar moest nemen, want het waren zulke sterke bloemen, blablabla.
    Bovendien had ik een boeket gezien in een magazine waarvan ik dacht: ja, DIE moet het worden. Ben blij dat ik het zo heb gedaan. Soms is het gewoon verstandiger om de traditie niet te volgen ;)

10. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ach of je het nou vraagt aan je vriendinnen of dat je vriendinnen het organiseren voor je. Maakt niet zoveel verschil uit naar mijn idee.

11. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vrijgezellenfeest hoort een verassing te zijn.
    Er kan gevraagd worden wie ze er graag bij zou willen hebben.
    Hebben wij toen ook een hele tijd van tevoren gevraagd... en wie ze er absoluut niet bij wilde hebben.
    Toen wat geregeld... ze wist van niks en vond het super gaaf.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ach, who cares hoe het hoort... blijkbaar vindt de bruid het belangrijk dat een bepaalde persoon dat regelt, prima toch?

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat zeker ;)
    Maar officieel hoort het een verrassing te zijn dacht ik.
    Geen ervaring en boeit me ook vrij weinig.
    Hier niet getrouwd en gebeurt ook nooit ;)

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Tuurlijk moet ze het zelf weten, maar als ik haar vriendin zou zijn, zou ik het een beetje brutaal vinden. Verder heb ik er geen last van hoor haha.

Deel Deze Pagina