taart

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik ben een beetje aan het kijken voor een taart te maken wat is nou een lekkere vulling (ben aan het kijken op de leukste taarten maak je zelf recepten daar staat zoveel maar wat is nou lekker.

groetjes toetie

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Er is hier bij clubs toch ook een apart taartentopic? Misschien daar eens vragen want daar zitten de echte kenners.

Ik maak niet zo vaak een taart met vulling, maar als ik het doe is het hier gewoon met jam, heel saai dus.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    De aargevette slagroom en frambozenmousse zijn erg lekker, banketbakkersroom is ook ok, maar heb een ander lekkerder recept gevonden.

Gewoon uitproberen wat je lekker lijkt!

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Mijn moeder deed vaak custard met daarbovenop aardbeitjes en abrikozenjam. De custard had de dikte van vanillepudding (dat is het volgens mij ook, toch?)

Of je kan appeltjes doen met allerlei gedroogde vruchten en/of drank en/of marsepein en/of nootjes :)

Of een kwarttaartvulling?

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wil je een vulling voor een marsepein/fondant taart?

Ik vind jam daarin zelf niet lekker. Ik gebruik altijd de blikken vlaaivulling, veel lekkerder!

En ik combineer het dan met iets romigers, ik heb vooral de mona toetjes gebruikt.

De lekkerste combi vond ik tropische vlaaifruitvulling met peche melba pudding, maar dat was destijds toetje van de maand.

Verder is aardbeienvulling in combinatie met aardbeien botercreme (van de mix) ook erg lekker.

6. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Bekertje slagroom stijf kloppen. Pak bokkepootjes helemaal aan kruimels maken bijv met de deegroller en dat dan door elkaar. Heerlijk!! Vorige keer had ik één laag daarmee gemaakt en één laag met kersenjam.

Deel Deze Pagina