Waarom verhuizen voor kindjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bianca84, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waarom verhuizen voor kids?

1. Wilde van de stad naar het platteland voor de kids

2. Wilde (grotere) tuin voor kids

3. Meer slaapkamers nodig voor kids

4. We blijven gewoon wonen waar we nu wonen - alles is hier goed

5. We blijven waar we nu wonen. We zouden wel willen, maar willen nu hert gedoe niet of hebben het geld

6. Andere reden om te verhuizen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Wij zijn verhuisd naaar een grotere woning. We wilden graag een koophuis en met het oog op eventuele kids wilden we wat groter.

We hebben nu een ruimere woonkamer en keuken, twee slaapkamers erbij (hadden er 2 en 1 nodig als studeerkamer omdat we beide in het onderwijs werken) en een wat grotere tuin.

Gaaan jullie verhuizen vanwege eventuele kinderen, zwangerschap of baby?

2. jovalene

jovalene Actief lid

17 apr 2007
    243
    0
    0
    wij gaam een ander groter huis kopen
    niet alleen vanwege ons kinderwens want hier kan makkelijk een kleine in maar we willen hier gewoon weg

3. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik heb gekozen voor een andere reden, we hebben gewoon te weinig ruimte in het algemeen. Dus te weinig slaapkamers, te kleine woonkamer, te kleine keuken, verschrikkelijke douche, klein tuintje etc.

4. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Wij zijn verhuisd van flat naar huis...

Ik was t zat om elke keer twee hoog te moeten zonder lift, met kinderwagen, boodschappen en baby... En ik vond het ook te klein worden, onze was werd opgehangen in de hal en we moesten het rek elke keer verschuiven om binnen te kunnen. De box stond in de woonkamer, maar moesten we elke keer verschuiven om er langs te kunnen :) Ons balkon zat altijd in de schaduw...

Nu in een huis, ruimte genoeg, geen stomme trappen en een heerlijke tuin :D

5. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Lijkt me inderdaad een verademing Vicky :)
    Ik kan niet wachten totdat ik en de koelkast en de oven tegelijk open kan doen! Of in een douchecabine kan staan zonder tocht. Of mn broek dicht te doen op toilet zonder tegen de muur aan te botsen. Of om meer dan 10 mensen uit te kunnen nodigen voor een verjaardag. En natuurlijk een beebkamer in te kunnen richten :D

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Wij willen graag na Belgie gaan verhuizen(vlak bij de grens bij Maastricht) omdat ik het het onderwijs in Belgie veel beter vind dan in nederland (Ik heb zelf ook in Belgie op school gezeten, en in Ned.) Ik wil dan ook dan Jelina in Belgie na school gaat. Maar we hebben nog even. Ze is pas 4 maanden

7. Amle

Amle Niet meer actief

Wij verhuizen omdat ik niet kan wennen in de stad waar we nu wonen.
    We gaan er qua ruimte niet op vooruit, maar qua geluk waarschijnlijk wel :D . TEvens gaan we weer terug naar een dorp (nu in de stad) en dat lijkt me nu toch wel prettiger met de opvoeding van kids.

Gr. Elma

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij na de eerste van een flat naar een benedenwoning gegaan. ik was altijd bang dat de kleine een keer van het balkon zou vallen.
    en een tuin was ook wel fijn, en de extra slaapkamer. na de 2e zijn we verhuisd naar een andere wijk omdat de straat wel heel erg afgleed naar een asobuurt. en afgelopen jaar hebben we de zolder verbouwd naar extra slaapkamer, en een stukje waar de was kan worden opgehangen, en de naaimachine kan staan.

9. PrutskeKim

PrutskeKim Actief lid

31 mei 2006
    228
    0
    16
    wij wonen nu in een een klein app. (kruipkot) met 1 "slaapkamer" nu ja slaapkamer is 3 op 3. daar hebben we onze dressing van gemaakt :) en zetel bed in de woonkamer (studio style)
    nu dat er een kleine spruit in aantocht is hebben we beslist om een huisje te kopen. nu was het makkelijker gezegd dan gedaan. (prijzen zijn inmens hoog) dus hebben gezocht naar een app. en ja dat hebben we gevonden. is niets super groot maar we hebben 2 slaapkamers, een woonkamer + open keuken een heerlijk grote badkamer... nu ja kijk er al naar uit om te verhuizen....

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wij zijn verhuisd toen ik zwanger was omdat we in een klein appartement woonde met maar 1 slaapkamer.

11. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik kom zelf uit een klein dorpje onder Rotterdam en heb 3 jaar geleden, met mijn vriend een appartementje gekocht in Rotterdam. Toen ik uit dat dorpje wegging zei ik: Ik kom hier nooooooit meer terug.
    Wij droomden altijd van een penthouse midden in het centrum van Rotterdam met dakterras etc.... en nu... 3 jaar later, hebben we een dochtertje, ons appartementje staat inmiddels te koop en we hebben een huis gekocht in dat dorpje waar ik vandaan kom. Het huis heeft een grote tuin, 5 slaapkamers zodat er in de toekomst, nog een 2 of 3e kindje bij kan. Het huis staat in een doodlopende straat met een speeltuintje voor de deur.
    Haha dat is dus precies alles waar ik vroeger gewoon van walgde en nu kan ik niet wachten tot we daar gaan wonen.

Wat kun je toch veranderen door de komst van een kind he?!?

12. Niet meer actief

Wij gaan naar Suriname verhuizen omdat mijn man daar is opgegroeid en hij wil dat zijn kinderen opgroeien in een warm land waar ze veel buiten kunnen zijn. Ik ben in Suriname geweest en vond het daar heerlijk en hoop dat ik me daar kan aarden, we gaan het in ieder geval proberen. Tevens hebben ze daar hetzelfde onderwijssysteem als hier in NL, dus onze kids zullen daar niks te kort komen. En als ze later een universitaire studie willen doen die daar niet is, kunnen ze altijd naar NL om te studeren, ze krijgen namelijk wel de NL nationaliteit.

13. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb 'meer slaapkamers' aangeklikt, maar de echte reden was de 1e 3 antwoorden; weg uit de stad, tuin en slaapkamers.
    En sinds eind februari is dat gelukt. :D

14. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Met 1 kind is het bij ons nog wel te doen. Zou er een tweede komen, dan zouden we een huis kopen met meerdere slaapkamers.

15. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wij zijn verhuisd vanwege te weinig slaapkamers
    en de locatie vonden wij niet geschikt voor onze opgroeiende kinderen

tevens was het een 3 hoge flat zonder lift en was het sjouwe meer dan zat

16. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    wij hebben dit huis ook gekocht met het oog op de kinderen, want veel ruimte is heerlijk.
    We hebben een zalig grote tuin, van meer dan 4000 m2, echt ideaal met twee jongens. Zeker met dit weer zijn ze altijd buiten. Het huis zelf is ook erg groot, aparte speelkamer, twee huiskamers, ze kunnen fietsen binnen, maar ook gewoon handig als mijn man thuis werkt, die kan dan rustig apart zitten.
    Een nadeel, je hebt een werkster nodig om het allemaal bij te houden :D
    Ander nadeel dat je overal ver van af zit dus een tweede auto is gewoon nodig, maar ik zal niet anders willen, zalig wonen in de natuur.We hebben honden, pony's, heerlijk.

17. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Wij zijn verhuisd voor dat we met kinderen bezig waren omdat we meer slaapkamers wilde we hadden er 2 en nu 4 dus meer ruimte voor kids.

18. Fleur76

Fleur76 Actief lid

15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    ik woon in een vier kamer appartement met grote woonkamer, grote keuken, luxe badkamer.
    Ruimte genoeg voor in iedere geval 1 kind en 2 kan ook wel. Balkon is over de volle breedte van het huis. Alleen niet zo diep.

Zou wel een huis met tuin willen, maar verhuizen zit er bij ons voorlopig niet in.
    Dat kunnen we op het moment fin niet opbrengen.

19. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ben onlangs verhuisd omdat er in dat huis heel veel vocht en schimmel zat, geen centrale verwarming en tochtig koud in de winter.

Deel Deze Pagina