Ben benieuwd of er hier nog meer meiden zijn die exchange student in de Verenigde Staten zijn geweest of in een ander land. In 1994-1995 heb ik een jaar Highschool gedaan in een dorp in Nebraska. Ik woonde bij een hele aardige gastfamilie met twee zusjes en een broertje. Ik heb nog altijd veel contact met ze. En ook met mijn klasgenoten en leraren daar. Ook dankzij Facebook. Dat jaar heeft behoorlijk veel impact gehad maar ik ken maar weinig mensen die die ervaring delen. Ik ben benieuwd ...
Wat leuk! Ik was een jaartje voor jou, class of 94, in een heel klein dorpje in WA, aan de westkust, op de grens met Canada. Het jaar begon dramatisch, ik woonde bij een gezin waarvan de moeder nogal euhm..issues had. Dat liep binnen een paar weken uit de hand, ze heeft me geslagen etc. Daarna kwam ik in huis bij een schat van een vrouw, waar al een Fins meisje woonde en heb een geweldige tijd gehad. Ik ben intussen 2 keer terug geweest, we hebben niet heel veel contact meer, nog wel wat via FB inderdaad. Ook voor mij veel impact, zowel negatief (die eerste maand) als vooral positief, het was een ervaring die ik nooit had willen missen.
Ja ik was een jaar later class of '95. Met welke organisatie ben jij gegaan. Ik met EF foundation. Voorafgaand heb ik eerst twee weken een soort inburgeringskamp op de campus van Yale gehad met honderden Europeanen. Dat was ook erg leuk. Ik had trouwens ook eerst een ander gastgezin. Mijn gastmoeder had alleen maar zoons en verwachtte een meisje-meisje waar ze mee kon tutten. Zo bleek ik niet te zijn. Qua interesses lag ik meer op een lijn met mijn gastvader, dat kon zij niet waarderen en toen kon ik opdonderen. Heeft gelukkig maar twee weken geduurd en toen verhuisde ik al.
Ik ging met ASSE. Mijn gastmoeder was vriendinnen met de area coördinator, dus het werd nog vuil gespeeld, dat het aan mij zou liggen etc. Er was al naar mn ouders gebeld dat ik naar huis zou komen, terwijl ik hun nog helemaal niks verteld had om ze niet ongerust te maken Gelukkig stond de rep wel aan mijn kant, die was het er sowieso al niet mee eens dat er nog iemand in dit gezin geplaatst zou worden. Dus zij heeft er voor gezorgd dat ik toch kon blijven. Maar pff, wat voelde ik me wanhopig die week zeg. En mn ouders helemaal, die zijn zich rot geschrokken.
Ik ben geen Exchange student geweest, maar wel een jaar aupair in London, telt dat ook een beetje? Ook nog steeds veel contact met m'n gast gezin daar en de vrienden die ik daar gemaakt heb. Zo'n geweldige tijd gehad toen.
Jaa, ik! In 2006-2007, woonde in een dorpje in Minnesota. Ik mis het nog steeds.. Zucht, droomt weer weg..
Present! Ik heb in 2006-2007 een jaar high school gedaan in Fergus Falls, Minnesota. Fantastische tijd gehad! Heb nog steeds contact via Facebook en in de winter van 2015 hoop ik mijn man en zoon te laten waar ik woonde. Ook ik heb twee weken campus gedaan.
In 2001 heb ik ruim een half jaar als Erasmus student in Belfast gezeten. Was me een heel avontuur, had nog nooit in real life een tank gezien, nou daar wel. Hoewel het betrekkelijk veilig was op dat moment heb ik echt in die tijd geleerd dat vrijheid niet vanzelfsprekend is. Heb oranje marsen gezien, een bomaanslag in het centrum, veel gepraat met mensen over de troubles. Zal altijd een plekje in mijn hart hebben, zal die tijd nooit vergeten.