Hoe eelt verwijderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jinxx, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Nu het weer mooi weer is en ik mijn slippers weer uit de kast heb gevist, word ik niet zo blij van mijn voeten want heb her en der wat eeltplekken. Hoe kan ik dit het beste verwijderen? Wat zijn goede producten en wat niet? Graag jullie ervaringen :)

2. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Met die electronische voet vijl van Sholl, ding werkt echt perfect! Even een klusje de eerste 2 keer maar daarna echt hele zachte voetjes:D

3. susy26

susy26 Niet meer actief

ik gebruik hielcreme van Sholl, en voorheel ook andere ook voor eelt.. en worden ze lekker zacht van. vind het prima spul.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    idd de electrische voetvijl.. vorig jaar gebruikt want had echt dikke eeltlaag.. eerste keer duurde het ook lang.. maar nu 1 keer in de week paar minuutjes en voetjes zijn weer zacht.

je hebt nu ook betaalbaardere voetvijlen van kruidvat en nog een ander.. weet niet of die net zo fijn werken.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Idd die electrische Sholl Velvet Smooth.... hij kost wat... maar dan heb je ook wat :D Wat hiervoor ook wordt gezegd, de eerste twee keren is het wat meer werk maar daarna is het een kwestie van bijhouden.
    Na de tijd insmeren met een lekkere verzorgende creme.

Wat ook wel lekker is, is zo'n sessie met die "visjes" Gararufa ofzo???

6. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Mijn oma weekt smorgens altijd in een bak water en gaat er dan savonds met fijn schuurpapier overheen. Ze zweert erbij en de diabetesverpleegkundige denkt altijd dat ze naar een pedicure gaat. Niet dus 😂

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik heb zo'n electrische voet vijl van de kruidvat.
    werkt prima.
    Geen ervaring met de sholl

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Haha schuurpapier, eigenlijk best een goed idee!

Hier ook die electrische vijl van scholl en wat een ideaal ding! Regelmatig je voetjes insmeren, eens per week dat ding erover...super! Zag dat je nu ook verschillende vijlen voor erop kan kopen. Ga daar ook nog eens naar kijken.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Elektrische vijl van Scholl! Na een week zijn mijn voeten echt al een heel stuk verbeterd. Deze week is bij de Etos alles 25% korting van Scholl dus wel de moeite, scheelt veel, ik heb twee navullingen gekocht.

10. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Nou, wat een enthousiaste reacties op het electrische vijlding van Scholl. Ik had het er van de week met mijn collega over of het wat zou zijn. Aan jullie reacties te lezen wel dus. Snel een tripje naar de drogist maken dan dus!

11. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Jaaaaa en daarom houd ik zo van dit forum! :D top dames, bedankt voor jullie tips. Ga straks meteen even naar de Etos om naar de voetvijl van Sholl te kijken :)

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Super ding idd alhoewel ik nooit dik eelt heb gelukkig. 👍🏼

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier gelukkig ook geen dikke eeltlaag en dat beetje wat er zit behoud ik graag. Maar ga voor mijn man zo'n ding halen: zijn tenen zitten deels zo schuin dat er nu eelt aan de zijkanten komt wat gaat irriteren.

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Ik heb echt 0,0 ervaring met zelf eelt verwijderen (ben er voor naar de pedicure geweest vorig jaar) maar als je met zo'n elektronisch ding aan de gang gaat kan het dan niet gebeuren dat je 'te ver' gaat en je huid open haalt? Dat lijkt me namelijk echt een actie voor mij :D

15. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik vind hem tegenvallen. Hier de voorkeur voor een oldschool voetvijl en crème van Gehwol tegen eelt. Werkt als een trein. Ik doe het iig eens per week. Want als ik iets afstotelijk vind zijn het slippers met van die lelijke, onverzorgde, gescheurde hielen erin :$

16. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Whaha ja ik dus ook! Vandaar dat ik er graag wat aan wil doen. Ben vanmiddag bij de Etos geweest en vond de elektrische van Scholl toch wel behoorlijk aan de prijs. Daarom om uit te proberen een gewone voetvijl van Scholl gehaald met bijbehorende crème... Heb het vanavond geprobeerd en het werkt echt perfect! Al bijna helemaal eelt- vrij! :) Over een paar dagen maar weer proberen want het werd uiteindelijk een beetje gevoelig. Maar tot nu toe ben ik zeer tevreden!

17. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Wat ook helpt is een potje Vaseline pakken, je hielen ermee insmeren ( niet te zuinig ) , sokjes aan en gewoon even lekker zo laten zitten. Na een paar uurtjes is het al een stuk zachter ( vooral om bij te houden )

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee hoor, dat lijkt mij sterk. ;) Ik ga wel ook elke twee weken naar de pedicure, die houdt alles ook netjes maar is vooral voor de mooi gelakte teentjes.

19. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier ik de elektrische eeltvijl van de kruitvat ook gehaald en gister geprobeerd. Moet zeggen ik ben niet ontevreden voor de eerste keer.
    Vanavond nog maar eens daarna weer een voetbadje en insmeren die hap.

Hier toch best wel veel eelt omdat ik in de zomer veel op slippers loop en veel op blote voeten werk op stoeptegels gras en in het zand of schelpen zand . Het was echt nodig dit te behandelen dus.

20. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb dus altijd als ik eelt weghaal met een vijl en nu dan met die elektrische roller, dat ik dan juist hele barsten krijg. Dus dan ben ik klaar en ziet het er goed uit en de volgende dag heb ik hele diepe barsten erin. Hebben jullie dat niet?

Deel Deze Pagina