Vriendinnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door ElenaSofia, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VSC

VSC Niet meer actief

Ik had er nooit veel, altijd een paar goede. Maar sinds ik verhuisd ben is dat helemaal weggeebt en dat is jammer. Mijn familie woont ook al niet dichtbij dus soms kan je je dan wel eenzaam voelen.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb een aantal vriendinnen waar ik heel blij mee ben :)
    5 stuks om precies te zijn. Die ik als echte vriendinnen beschouw.
    We lopen de deur niet bij elkaar plat en soms zien we elkaar een poosje niet maar het wordt nooit ongemakkelijk ofzo.
    Daarnaast een heleboel kennisvriendinnen, waar ik het goed mee kan vinden en het ook leuk mee kan hebben maar wat gewoon niet zo diep zit ;)

3. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hier 1 beste vriendin maar doe daar niet echt leuke dingen mee.
    Meeste doe ik met mijn moeder en mijn man is mijn beste vriend :)

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik heb een groepje van zes vriendinnen, we hebben samen op de peuterspeelzaal gezeten en zijn samen opgegroeid. Eigenlijk zijn het een soort zusjes. De meeste hebben nu ook kleine kinderen en dat delen we nu ook samen. We zien elkaar zo'n twee keer per maand. Daarnaast heb ik nog twee goede vriendinnen overgehouden van werk waar ik weer een hele andere band mee heb, wat diepgaandere gesprekken. Hen zie ik ook een paar keer per maand. Dus ik voel me wel gezegend met zoveel lieve vriendinnen om me heen.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hier precies hetzelfde. :)
    (wel bijna dagelijks contact via social media/app)

6. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik heb nu 1 goede vriendin. Is een collega van mijn werk. sinds kort woont ze niet ver van mij vandaan en ga ik er ook regelmatig langs. Ook gaan we regelmatig leuke dingen doen, festivals enzo. Ik heb een tijd geen vriendinnen gehad. En ik vind het erg fijn om nu iemand te hebben waarmee ik buitenom mijn gezinnetje leuke dingen mee kan doen en mee kan praten.

7. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Helaas met een aantal vriendinnen het contact verloren.
    Soms is het fijn om eens iemand te hebben om gezellig te kletsen of iets leuks mee te doen...

8. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Misschien zijn hier meiden uit de omgeving Heerlen?

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja gelukkig wel :) Ik heb wel een onderscheid in echte vriendinnen en ''gelegenheidsvriendinnen''.

Ik heb mijn beste vriendin (ken ik al 29 jaar) en daar deel ik alles mee. We spreken af met kindjes maar ook zonder kindjes en ook met en ook zonder mannen. Zie ik vaak. Gemiddeld wel wekelijks.

Dan nog een goede vriendin met kindje. Zie ik zowel met als zonder. Niet vaak in een jaar maar als we elkaar zien is het altijd leuk. In elk geval de verjaardagen en wat etentjes/dates eromheen.

Nog een goede vriendin zonder kindje. Zie ik elke maand zowel met als zonder man.

Mijn zusje is ook één van mijn beste vriendinnen en daar doe ik veel leuke dingen mee.

Dan nog een stuk of 5 meiden die ik regelmatig spreek/app/zie maar overal wonen. En dan nog de vriendinnen van de vrienden van mijn man of clubjes oud klasgenoten of collega's waar ik eens per zoveel tijd nog mee ga eten. maar die laatste twee spreek ik dan niet alleen mee af maar altijd in groepjes.

Leuke dingen variëren van weekendjes weg, etentjes, theater, stappen, workshops, bioscoop tot met de kids dagjes uit :) Of gewoon lekker in de tuin bij iemand kletsen.

Ik merk wel dat er steeds weer op plekjes vriendinnen bij komen. Bijvoorbeeld ook 6 meiden van hier. Alleen doe ik daar niet echt leuke dingen mee (twee keer live gezien) maar wel heeeel veeeeel appen haha. Ik moet wel zeggen dat ik makkelijk aan de praat met mensen raak. Dat werkt wel mee.

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Hier door de jaren heen vriendinnen gemaakt met meiden op het werk, teamsport, ouderraad van het KDV/de school, moeders van vriendjes (gewoon uitgenodigd om een keer mee te komen als een kind kwam spelen voor een kop koffie of thee) en met moeders van het sporten van de kids. Gewoon de stoute schoenen aantrekken als je merkt dat het wel klikt met iemand en uitnodigen voor koffie of thee. En zo kan er een mooie vriendschap uit groeien.

11. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik heb best wel een aantal vriendinnen waar ik 100% op kan vertrouwen en rekenen

3 vriendinnen die ik al ken sinds we 5 jaar zijn
    1 vriendin die ik al bijna 15 jaar ken (is het lief van mijn beste vriend)

en dan met 2 van die 3 die ik al zowat heel mijn leven ken, hebben we vriendinnen groepje van 6 meiden, we gaan zo om de 2 a 3 maanden gezellig iets eten op een avondje... de andere meiden zie ik niet zo vaak, maar heeft vooral met afstand van woonplaats te maken

12. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Vooral vriendinnen die wat verder weg wonen. Regelmatig spreek ik daar wat mee af, maar ik mis wel de contacten dichtbij. Even bijkletsen savonds of nu in de zomer terasje pakken.
    Als je in Deventer of omgeving woont mag je me best berichtje doen, wie weet is er een leuke klik! :)

13. Dandelion87

Dandelion87 Actief lid

30 aug 2014
    185
    7
    18
    Wat jammer dat je dat zo moet missen. Ik heb mijzelf daarom ooit aangemeld via vriendinnenonline.nl er is nooit wat uitgekomen maar dat lag meer aan het feit dat ik besefte dat ik meer dan genoeg vriendinnen had en dus geen tijd kon vinden om een nieuwe vriendschap op te bouwen. Maar wellicht dat je daar iemand kunt vinden die ook bij je in de buurt woont!

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Via school en peuterspeelzaal ken ik veel meiden waarmee ik altijd een gezellig kletspraatje kan maken, soms zien we elkaar buiten school, kinderen spelen samen etc. En sinds twee jaar heb ik ook weer een beste vriendin waar ik echt alles mee kan delen en die ik midden in de nacht kan opbellen als het nodig is.

Ik heb lange tijd geen goede vriendinnen gehad en op zich miste ik het toen niet erg, maar nu vind ik het wel erg prettig dat ik weer een beetje sociaal leven heb.

15. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Hier ook niet veel vriendinnen meer nadat uit elkaar ging met ex.
    Mijn huidige man is niet zo sociaal dus vind verjaardagen enz.. niet leuk.
    Wel jammer dat mijn vroegere vriendinnen nog wel met elkaar afspreken.
    Voel me echt buitengesloten. Of ik ben natuurlijk niet interessant genoeg :(

16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb 1 vriendin die ik 20 jaar geleden op een heel moeilijk moment in het leven ontmoet heb. Tot mijn 20ste waren we onafscheidelijk, ook al woonden we als tieners 30km bij elkaar vandaan. We brachten weekenden door om en om bij elkaar [waren net kinderen van gescheiden ouders ;)), kenden elkaars schoolvrienden en vriendjes door en door, en onze ouders waren en zijn eigenlijk tweede vader en moeder waar je altijd terecht kon.

Tussen 20ste en 23ste jaar was het contact verwaterd, we kozen verschillende wegen in het leven en hebben elkaar 2 jaar amper gesproken.
    Daarna kwam het weer goed en sindsdien is onze vriendschap waterdicht. Ook al hebben we zeer verschillende levens, zien we elkaar soms 2 maanden niet, heb ik een gezin/kinderen/huis en leidt zij een glossy leven in Amsterdam_ is zij het persoon die ik midden in de nacht kan bellen voor alles. Ze zal weten wat ik op dat moment nodig heb, en zal hemel en aarde bewegen om zo snel mogelijk bij me te komen. Andersom uiteraard ook.

Verder heb ik nog 4 'gewone' vriendinnen waarmee ik leuke dingen doe, en die ook kinderen hebben in dezelfde leeftijdscategorie.

17. susy26

susy26 Niet meer actief

heb sinds kort geen contact meer met een jeugdvriendin. Het moest altijd al van mijn kant komen. ik woon nu hier 6 jaar en ze is 2 keer geweest of mis wel 1 x. Op de verjaardag van me zoontjes is ze 1 keer geweest bij de oudste. Ze kan wel naar dr nicht gaan en haar zoontje. Nee ik was er klaar mee. ook zo duidelijk gezegd. Had er geen zin meer in, het moet van 2 kanten komen. Klaar ermee:x.
    Nu op school ken ik wat moeders, op zn tijd wat kletsen, wat doen,bv ladys night...
    En voor de rest een vriendin met een dochtertje die word in sept. 4. Ook niet dat we maandelijks af spreken. Maar op zn tijd zeg maar. Op t werk ook leuke collega's waar ik goed mee op kan schieten. Regelmatig doen plannen we met de vasten wat leuks, uiteten ofzo.. en nu toevallig as sondag een High Thea... Ivd vertrek collega.
    Dus al met al gewoon gezellig en vind het wel best zo. Op school maak ik vaak met de nieuwe mama's ook een praatje...komt best goed hihi

18. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Je kunt het niet afdwingen, maar op de raarste plaatsen kun je mensen tegen komen met wie het écht klikt. Het is een kwestie van ervoor open staan en voldoende plaatsen opzoeken. Hobby's en plaatsen waar mensen komen met wie je dingen gemeen hebt, leiden er vast naar toe.

Ik ben nooit gestopt met nieuwe vriendschappen vinden. Al heb ik wel dingen laten verwateren toen ik na de middelbare school 130 km verhuisde. Mijn vriendschappen dateren dus vanaf 18/19, tot en met tamelijk recent :).

Ik hoop dat je snel meer connectie voelt, laat je neus zien op verschillende plekken. En na verloop van tijd komt het weer!

19. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik heb ook eigenlijk bijna geen vriendinnen meer :(
    Een vriendin zie ik een paar keer per jaar, maar ze heeft het zelf ook moeilijk en vaak erg druk.

Na het overlijden van Siem, heb ik bijna niemand meer overgehouden. Zal er hier niet verder over gaan uitweiden, gelukkig heb ik mijn prinsesje en hopelijk dalijk nog een gezonde baby, dat houdt me op de been! En ik heb een fantastische man, daar mag ik me heel gelukkig mee prijzen.

20. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik ben dit jaar twee beste vriendinnen verloren. Heel erg lang verhaal..
    Heb wel gewoon vrienden en kennissen ,maar geen besties meer, dat is jammer maar heeft wel een geldige reden.

Hopelijk als Zl naar school gaat of naar peuterspeelzaal langzaamaan praatjes met moeders met wie het klikt maken...
    Het komt wel weer :)

Deel Deze Pagina