Hoi allemaal. Van de week een mri gehad ivm aanhoudende uitstraling in de benen en rugpijn. Nu is er uitgekomen dat ik een hernia heb in de onderrug. Wie heeft dit ook gehad en hoe lang heeft het geduurd voordat je weer fatsoenlijk kon functioneren. Zo kl*te dit
Ik heb het ook gehad. Had uitstraling tot mijn voet. Het heeft volgens mij een paar weken geduurd, en daarna nam de pijn langzaam af. Helaas zijn mijn onderste 2 ruggenwervels versleten en is stil staan (al is het maar 5 minuten) bijna niet meer te doen door de pijn Sterkte!!!
Hmmmm bij mij niet zo goede ervaring. Had een grote precies in het midden, waardoor ik uitstraling en uitval had in beide benen. Toen eigenlijk al vrij snel geopereerd door een neurochirurg. Ook alle prikken met remmers en cortisonen en alles gehad. Helaas heb ik nog steeds last van 1 been en nog pijn in de rug. Ben nu gedwongen om te gaan omscholen( werk in de zorg). Ik kan niet nog 30 jaar dit werk uitvoeren. Ook hebben ze laatst de zenuw proberen te behandelen met warmte zodat de prikkels niet meer worden doorgegeven. Ben voorzichtig positief als ik me rustig hou. Doe ik teveel dan meer pijn ook in mijn been.
Mijn vriend heeft een hernia gehad. Hij verging van de pijn in zijn been en zat nachten op de grond over de bank gebogen, heel naar. Morfine hielp niet. Hij heeft eerst een tijd geprobeerd met medicatie en fysio. Toen dit niet lukte is hij na een half jaar geopereerd. Al die tijd kon hij niet werken. Tijdens de operatie bleek de hernia als een soort “bal” losgekomen te zijn en deze had dus nooit uit zichzelf kunnen oplossen. Na de operatie ging herstel wat betreft hernia super goed alleen was zijn operatiewond ontstoken. Daar heeft hij wel even narigheid mee gehad. Inmiddels 3 jaar later en hij kan alles weer. Alleen gevoel in sommige tenen is niet teruggekomen.
Hier 8 jaar geleden een hernia opgelopen en zou na maanden pijn geopereerd worden. Een week voor de operatie draaide ik me om en voelde een rare knak op die plek en volgende dag was de uitstraling en uitval zo goed als weg. De hernia zat op l5/s1. Nu heb ik nog regelmatig dat hij actief is en dan moet ik echt uitkijken met wat ik doe. Lang lopen of slenteren is echt drama en staat gegarandeerd voor heel veel pijn wat naar mijn been uitstraalt. Ook als ik zit heb ik in een actieve periode meer last van slapende tenen. Succes want een hernia is flink k**
Ik heb denk ik nu een fractie van de pijn die jij nu hebt (ontstoken spier in m’n onderrug) en wilde niet wegklikken voordat ik je sterkte heb gewenst. Je rug is verschrikkelijk als je dat last van hebt. Geen ervaring met hernia maar heel veel sterkte. Heb je medicatie? Bij mij werkt Naproxen heel erg goed. Ik had nog wat oxycodon over van een eerdere klacht weken geleden en die heb ik op het hoogtepunt van m’n pijn gisteren toch echt maar genomen.
Blijft toch een zwak punt he, ondanks de operatie. Dat je je zelfs om moet laten scholen.. Heftig! Wat nieuws kunnen vinden? Blijf je wel in de zorg werken, in een minder fysieke functie?
Fijn voor je vriend dat hij van bijna al zijn klachten af is. Het geen gevoel hebben in de tenen herken ik. Heb ik nu ook. Doof gevoel.
Fijn dat een operatie je gespaard is gebleven! Nu dus er toch mee leren leven. Zeker k**! De rugpijn kan ik nog wel aardig handelen maar de uitstraling is echt vreselijk..
Dat is lief van je! Ik slik op dit moment ibrupofen 600 mg (bruis) icm paracetamol. Het haalt de scherpe randjes er van af. Ik heb naproxen en nog andere pillen gebruikt, maar ik reageer er behoorlijk heftig op. Wanneer ik dus de kindjes heb, kan ik ze helaas dus ook niet innemen.
Hier ook ervaring helaas. Begon met een soort kramp in mijn been maar na een paar maanden kon ik niet meer autorijden, fietsen en zelfs bijna niet meer zitten. De pijn in mijn rug was heel vervelend maar de pijn in mijn been was ondragelijk. Ik ging raar lopen en mijn voet en deel van mn onderbeen werd gevoelloos. Dubbele hernia en uiteindelijk werd het zo erg dat ik geopereerd ben. Daar ben ik heel goed van hersteld (4 dagen ziekenhuis, 6 weken niets doen en fysio). Momenteel gaat het goed. Pijn in rug blijft aanwezig maar veel minder. Als ik teveel til, te lang zit of bepaalde bewegingen maak krijg ik pijn en weet ik dat ik moet stoppen. Heb op mijn werk een speciale stoel gekregen en zo mn leven goed aan kunnen passen. Ik wil je heel veel sterkte wensen, hopelijk gaat de pijn weg!!
mijn man heeft 2x een hernia gehad. 1e x heel eigenwijs na 8 weken gaan dansen en toen met een knak en een hoop gekraak de hernia eruit gedanst. Wel nog een week of 4 wat last gehad, maar geen uitstraling meer naar zijn been. Hij had als medicatie paracetamol en diclofenac. 2e keer was veel heftiger. Zat aan de oxycontin, oxynorm en diazepam. Ik heb na een maand of 3 het ziekenhuis gebeld, na de zoveelste nacht dat hij lag te schreeuwen van de pijn, dat ik m voor de deur zou leggen en weg zou rijden als ze niks zouden doen. Toen is hij geopereerd en was hij er praktisch gelijk vanaf. Nu wel af en toe nog spit. De ene keer erger dan de andere keer. Ook nog een wat doof gevoel in een paar tenen. Maar voor de rest is hij gelukkig nu 5 jaar hernia-vrij. Het kan echt alle kanten op, hebben we helaas gemerkt.
Ja hier helaas. Nu inmiddels 9 jaar geleden. Vreselijkste pijn ever. Had uitstraling naar benen en voet. Heb 3 wk beneden gelegen (bed) en Uiteindelijk na 3mnd was het over. Heb veel baat gehad bij mkenzie therapie. Stond op de lijst voor operatie maar gelukkig niet nodig geweest. Ik zeg opereren zolang mogelijk uitstellen als niet hoeft. Sterkte
Ik hoop het, ik ben nu bezig met het oriënteren. Wellicht dat ik ook een opleiding ga volgen voor een andere functie binnen de zorg. Bij mij is het heel belangrijk dat ik ook niet de hele dag moet zitten. Dat kan bij mij echt niet.
Nee, ik slik geen medicijnen voor mijn rug. Mede ook omdat ik voor mijn clusterhoofdpijn al zoveel troep slik degelijks. De pijn wordt steeds heftiger, Ik kan steeds minder. Dus misschien toch weer een terug naar de orthopeed.
Ja dat is zeker fijn maar die rugpijn af en toe.....vaak kan ik met diclofenac in de nacht de dag erna wel de dag goed door komen maar moet er vooral meer leren leven. Merk soms wel dat mijn pijngrens hoger is als voorheen. En die uitstraling. Dat is echt vreselijk. Vooral als je daardoor bijvoorbeeld niet lekker kan staan of lopen. Of in ene een slapende voet waar ik dan doorheen zak omdat dan gewoon de spierspanning ver te zoeken is.
Hier ook hernia ervaring. Ik zat in een heftige tijd van mijn leven en voor een operatie was geen tijd. Ik heb meer dan een jaar rondgelopen (nou ja, veelal gekropen) Die been pijn was echt een hel. Ik kon nergens meer stilstaan (als ik in een winkel een rij zag draaide ik om) maar op den duur was zelfs lopen en zitten moeillijk. Ik heb alles geslikt wat te krijgen was waarvan de laatste maanden hoge dosis morfine. Toen ik alleen nog maar in een rolstoel voort kon ben ik toch geopereerd en halleluja zeg. Ik werd wakker en de beenpijn was direct weg en ik herstelde wonderbaarlijksnel. Wel altijd ochtendstijfheid blijven houden. Vorig jaar kwam de hernia en de beenpijn terug. Ik heb dat een tijd aangezien en na 5 maanden besloot ik toch voor weer een operatie te gaan. En toen ineens..... was de pijn weg. Wat ik merk dat heel erg belangrijk is is blijven trainen en in beweging blijven. Als ik bv een paar dagen ziek ben en niets doe verga ik van de rugpijn. Sterkte, de pijn is vreselijk!