van alles. Spinazie, brocoli, bloemkool, boontjes, erwtjes, bietjes, geroosterde courgette en aubergine, wortels...
Bij gekookte aardappelen vind ik lekker: Witte bonen in tomatensaus spinazie bloemkool met een sausje Om een of andere reden vind ik sommige groenten dan weer bij gebakken aardappelen horen: Witlof Geroerbakken spercieboontjes met ontbijspek omwikkeld, gebakken in knoflook broccoli asperges
Ik vind het soms ook erg moeilijk en kom vaak niet verder als bloemkool, broccoli, witlof, worteltjes, spinazie. Voor de rest weleens een hakpot erbij. Maar zo vaak eten we geen aardappels. Ook vaak pasta of nasi/ bami en daar gaat dan een zak wokgroenten doorheen.
Van alles! Gekookt :broccoli, bloemkool, witlof, sperziebonen, wortels/doperwtjes, bruine bonen, rode kool, alle andere stamppotten (wel erin gestampt dus ), etc. Gebakken aardappelen meestal sla/ salade Je kunt ook zo'n soort Hollands' pannetje recept maken, ik vind die broccoli-kaas-tomaat schotel erg lekker, daar bak ik meestal de aardappelen bij!
spinazie, broccolli, bloemkool, snijbonen, sperziebonen, witte bonen, bieten, rode kool, erwtjes, wortelen (maar dat wordt meestal hutspot),
prei met stukjes ham wokken in de olie, erg lekker. Hutspot met piccalilly. Andijvie stampot rauw, gekookte aard met slasaus er door heen.
Wat superlekker is, is flespompoen! Tijdje terug voor het eerst gekocht en toen dacht ik... wat moet ik eigenlijk met je. Eerst even 2 min. in de magnetron zodat hij te snijden is. Dan in blokjes en zo bij de aardappels mee laten koken. Het velletje kun je makkelijk verwijderen (schillen) maar die kun je ook gewoon opeten. Het is heel zoet en zacht.
Hier vind je een overzicht van de seizoensgroenten per maand. Misschien doe je hier ideetjes op: Kook& Seizoensgroenten per maand. Handig in een printbaar overzicht - Kook&
boerenkool, rode kool, bloemkool, spinazie, worteltjes, erwtjes, witte bonen in tom. saus, sperziebonen, soms sla
eigenlijk alles! behlave paksoi ofzo.. maar ales wta je kunt wokken, alles wta je kunt koken, alles wat in de oven kan paprika uit oven, gewokte courgette met champignons, peultjes, snijbonen, sperziebonen, rode kool, wortel, mais, brocolli, bloemkool, spinazie (vers), pompoen uit oven, zoveel variatie met groente! maarja ook met de aardappel!
bij gekookte aardappelen: - pittige andijvie schotel - chinese kool (gewokt) - bloemkool met kaassaus - sperziebonen met sausje - gekookte spruiten in roomboter en tijm. - broccoli - witlof uit oven
Hoe omwikkel je de sperziebonen dan als je ze gaat roerbakken? Dan valt het toch uit elkaar? En bak je de knoflook mee?