Vriendinnetje mag niet meer met dochter spelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanlise, 30 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanlise

6 feb 2015
    52
    2
    8
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 3 gaat 2,5 dag per week naar het KDV. Zij heeft daar al een hele tijd een beste vriendinnetje.

Afgelopen week bij het wegbrengen zei dat vriendinnetje dat ze niet meer met mijn dochter mocht spelen. Ik nam het niet serieus, maar vandaag werd ik aangesproken door de leidster en zij vertelde dat die ouders dus inderdaad liever niet meer hebben dat zij met mijn dochter speelt. Het schijnt zo te zijn dat hun dochter, op de dagen dat die 2 samen op het KDV zijn, bij thuiskomst extra druk is.. Ik vroeg de leidster dus ook of mijn dochter echt iets te verwijten valt, of zij aanleiding geeft tot bepaald gedrag. Gelukkig is dit dus niet zo. Dat meisje zegt blijkbaar ook met tranen in de ogen dat ze niet meer met mijn meisje mag spelen.

Ik ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden.

Zelf krijg ik hier een soort van afgewezen gevoel van. En mag een kind van 3 al niet meer zelf zijn/haar vriendjes uitkiezen?

Man en ik zijn hier echt een beetje van ontdaan..

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nou zolang ze samen op het kdv spelen hebben die ouders daar echt niks over te vertellen. Ik vind het heel vreemd allemaal.
    Ik zou als ik jullie was hier wel even een gesprek over voeren met de leidsters van de groep.
    Ik zou willen weten wat de leidsters hiermee doen. Sowieso heeft een ouder dit niet te eisen, bovendien vind ik dat die leidsters daarin glashelder moeten zijn ten opzichte van die andere ouders en dat kindje. Tegen ouders melden dat zij niet aan dit soort verzoekjes mee werken en aan het meisje uitleggen dat zij gerust met jouw dochter mag spelen als ze samen op het kdv zijn.

Amberxx, Lolalili, chrystel73 en 14 anderen vinden dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Hoe kunnen twee kinderen (vriendinnen kennelijk!) nou niet met elkaar spelen als ze de hele dag samen op een KDV zijn??? Vind het nogal een vreemd verzoek van die ouders aan een driejarige...

chrystel73, littlemunchkin, Pepijnn en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Jeetje... Ik zou daar ook van ontdaan zijn. Wat een onzin ook. Ik zou denk ik toch eens de ouders erop aanspreken wat er dan aan de hand is...

Ik vind trouwens ook wel dat ze helemaal.niers te eisen hebben. Op school is op school als de leidsters hun echt uit elkaar houden is dat een slecht begin. Prima als ze niet na schooltijd mogen spelen met elkaar maar tijdens school hebben de ouders gewoon pech!

Sterkte!

mamavanlise vindt dit leuk.
  5. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Werken de leidsters daar aan mee?

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.147
    113
    Home
    Wat zegt het kdv hiervan?
    Zolang ze er samen op zitten spelen ze toch lekker samen wie weet komt het wel door iets heel anders dat hun kind zo druk is....

En ik vind die ouders heel vreemd om dat van een 3 jarige te verwachten

8. mamavanlise

6 feb 2015
    52
    2
    8
    NULL
    NULL
    De leidsters werken daar zeker niet aan mee. Zij vond alleen wel dat ze t moest melden.
    Man komt hier nog zeker op terug bij de leidster.

Pepijnn vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is iig goed, dat ze er niet aan mee werken.

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Belachelijk, valt ook niet te 'handhaven'. Dan moeten ze het kind op een andere groep gaan plaatsen, maar dan nog kom je elkaar tegen en dan ga je ook wel erg ver...
    En een hyper actief kind kan zoveel oorzaken hebben, ik geloof niet dat jouw dochter daar de oorzaak van kan zijn.

11. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Achterlijke onzin. Zielig voor die kinderen. Gelukkig werken de leidsters niet mee

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind dit echt heel raar. Hoe weten ze zo zeker dat jou dochter de oorzaak is?
    En dan nog, je kan kinderen niet verbieden om met elkaar te spelen op school, psz en kdv.

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.935
    113
    Heel bijzonder....
    Als het goed is zetten leidsters bij sommige activiteiten kinderen bewust bij elkaar zodat ze van elkaar kunnen leren en laten ze het bij andere activiteiten vrij zodat kinderen zelf kunnen ontdekken met wie ze willen spelen. In beide gevallen kunnen twee kinderen elkaar dus tegenkomen. Kunnen ouders zich niet mee gaan bemoeien zeg...

Doet me denken aan een collega leerkracht die vertelde dat een oma (nota bene) van een leerling 's morgens even kwam vertellen dat het kind thuis straf en had en daarom op school niet op de computer mocht. Eh Wat?

14. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik wil toch wel een beetje een tegengeluid laten horen. Onze dochter kwam altijd veel te weinig voor zich zelf op toen zijn jong was. Bij de gastouder had ze een vriendinnetje en die was heel dominant. Onze dichter onderdrukte haar eigen gevoelens en ‘s avonds kwam dan alles er uit. Ik heb dit wel eens met de gastouder besproken en ook twee voor mijn dochter zei ik (en dat zeg ik nog steeds weleens) Dat als iemand heel bazig tegen haar is, dat ze dan gewoon met iemand anders kan gaan spelen. Uiteraard heb ik Nooit gezegd dat ze niet met het kind mocht spelen, maar wel als een prima oplossing hiervoor aangegeven

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    @julia80

Hier ben ik het ook mee eens. Als je dochter dominant is kan het zijn dat het voor het andere kindjes minder is. Overprikkeld, slecht slapen etc.

In plaats van zeggen je mag niet meer spelen met dat kindje zouden ze op de kdv in ieder geval kunnen kijken of ze beide begeleiding kunnen gebruiken.

Op de school van onze zoon zit een kindje wat indruk op onze zoon maakt,brutaal tegen juf, geeft raar commetaar als hij wat vraagt aan hem om scheld hem uit (ook waar juf bij staat) gelukkig kleuters en blijft het bij stom, dom, kraakt hem (en andere kinderen af) schopte eerst ook wanneer juf niet keek.

Aangeven bij hem dat het slimmer is om dan met andere kindjes te spelen. Wanneer hij flauw doet iemand anders zoeken en verder negeren.
    Ook bij juf aangegeven dat hij hem beter niet op kan zoeken.

Juf is er mee eens. (Spelen meer dingen bij dat kind)

Buiten schooltijd spelen laten we nu ook even zitten, is onze knul het ook mee eens.
    Over een tijdje zien we wel verder.

Pepijnn vindt dit leuk.
  16. mamavanlise

6 feb 2015
    52
    2
    8
    NULL
    NULL
    Mijn eerste reactie naar de leidster was ook de vraag of mijn dochter iets verkeerd deed? Brutaal gedrag liet zien ofzo, maar dat is helemaal niet het geval. Anders zou ik het begrijpen en haar daarop aanspreken. Mijn dochter is totaal niet dominant. Dat vriendinnetje en mijn dochter zijn juist allebei van hetzelfde.. twee boefjes bij elkaar!

Ben benieuwd hoe t morgen gaat, dan gaat ze weer naar het KDV.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat gemeen van die ouders, ze kwetsen hiermee zowel hun eigen dochter als jouw dochter. Belachelijk. Van het kdv zou ik wel verwachten dat ze aan die ouders duidelijk maken dat ze spelende kinderen niet uit elkaar gaan houden.
    Drukker na spelen met een kindje herken ik zeker, maar dat is hier echt niet per se negatief. Meestal hadden ze het dan juist súper leuk. Na een dag met opa heb ik twee stuiterballen, moet ik ze dan maar bij opa weg houden?

18. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Wat ontzettend bizar. Heb je zelf al met die ouders gesproken?

19. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Ik snap dat jullie gekwetst zijn en het is heel sneu voor jullie dochter,vooral als er niks aan de hand is.
    Maar hier op zp staan genoeg topics over speelmaatjes die men liever niet meer ziet.
    Ik denk dat daar de desbetreffende ouders van ook niet goed in de gaten hebben welk effect het heeft.
    Jullie vinden het belachelijk en de ouders van het andere kindje denken daar anders over.
    Tja, daar doe je niks aan.
    Nogmaals: ik zeg niet dat jullie dochter de schuld hier van is.

20. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Maar dat gaat dan vaak om klasgenootjes die na schooltijd bij elkaar spelen. Daar kun je als ouder inderdaad een stokje voor steken (denk ik persoonlijk wel het mijne van, maar goed). Op een kdv kun je elkaar amper ontlopen en krijg je toch wel dat kinderen die elkaar mogen, naar elkaar toe trekken.

Wat @owly al aangaf. Als er daadwerkelijk iets speelt, is het aan de pm'ers om de kinderen te begeleiden. Niet aan de ouders om kind te verbieden met een ander kind te spelen. Ik vind het nogal wat om een driejarige al zo'n signaal af te geven als ouder.

owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina