Mijn peuter/kleuter van bijna 4 is toe aan meer uitdaging en ik heb het idee dat dathier nog ontbreekt met binnenspeelgoed... Heeft iemand tips ? Het liefst iets waar zijn broertje van net 1 niet in kan stikken als hij het vindt
Sinds mijn zoontje op school zit, is hij dol op tekenen, kleuren, knippen, tellen, letters en cijfers ‘schrijven’ enz. Hij is dus helemaal blij met een doe-boek oid en met zijn Bobo abonnement (daarin doet hij dingen als zoek de verschillen, omcirkelen (bijv alle ronde dingen of alle fruit) enz enz, vervolgens kleurt ie alle dingen en tenslotte knipt ie m kapot ... kortom volop spelplezier)... zou jouw peuter / kleuter daar blij van worden? Verder leuk hier op t moment (maar dat kan morgen weer anders zijn): - knikkerbaan (heb je ook met grotere balletjes, dat lijkt me beter voor t broertje..) - speelgoed waarmee hij een tekenfilmpje na kan spelen (bijv dingen van paw patrol of gereedschap van bob de bouwer) - ijsmachine van play doh is ook een succes
Smart games!! Heb je in veel verschillende moelijkheidsgraden. Zoals Castle logica. super mooi, gemaakt van hout en een redelijk stevig boekje. Als de kleine het een keer heeft is de kans er alleen dat het boekje niet heel is, verder niks kleins wat gevaarlijk is. (Zou ook kijken op marktplaats) Je hebt ook thema's als 3 biggetjes en dinosaurus, auto's etc voor iedereen wel wat te vinden. Betreft klei hebben we een brandweerauto, poppetjes en brandweerkazerne. Zo maak je klei weer leuk en interessant. Of met letter /cijfer koekjesvorm. Knutselen is hier ook groot succes, vooral met waterverf en Waterpendel en (zit het water in de kwast dus minder geknoei). Playmais is ook leuk. Te gebruiken zo als op papier. Alleen een nat doekje nodig. Verder zijn kartelscharen en ponsen ook een succes. Heeft hij meer behoefte aan leer dingen kun je ook kijken bij rompompom magnetische doos rekenen of letters. Kun je online ook werkbladen voor uitprinten.
Ik ben fan van playmobil voor onze oudste (in de zomer 4), maar wel kleine onderdelen. In het begin haalde ik de kleinste onderdelen ertussenuit. Nu gaat het super goed met kleine broer erbij (1,5 jaar)!
Mijn dochter van 4,5 speelt binnen momenteel graag met playmobiel, tekenen/verven (grote koffer van cryola heeft ze) Hier ook een abbo op de bobo Alles met letters en cijfers is interessant (ik leer schrijven, knappe koppen, zijn o.a spellen die ze heeft) Ook verschillend leerzame apps gedownload voor op de iPad. Zoon van 3,5 speelt ook graag met playmobiel (de brandweer wagen, politie met moter enz) kleien, is ook al met letters en cijfers bezig (doet mee met de spelletjes van grote zus) blaze en de monsterwielen is hij gek van momenteel. En bij beide blijft verkleden leuk, hele rollenspellen met zn 2en, haha
Hier een zoon van een jaar ouder. Hij deed op die leeftijd graag loco bambino, memory, woezel en pip spelen tikkertje, mens erger je niet begon hij toen ook te begrijpen, knappe koppen was hier ook een grote hit. Verder speelde hij veel met auto's en duplo.
Wij hebben hier een flink wagenpark waar een loonwerker/boer jaloers op zou zinn! Beide kinderen spelen graag met lego, maar dat is wellicht met jouw jongste nog wat te klein. Verder speelt mijn zoon ook graag met de clics en met zijn gereedschap, waar inmiddels al enkele echte tussen zitten...
Lego junior is misschien een leuk, maar heeft natuurlijk wel kleine onderdelen. Maar wij zijn er inmiddels al aangewend met twee kleuters en een baby en het valt best mee
Smartmax is hier eenvan de favorieten, ook veilig voor de kleine. Verder grote kralen om te rijgen, knutselen, puzzels, duplo, auto's en dino's
Hier is Duplo momenteel erg populair. Hij is de hele dag bezig met huizen bouwen, politiebureau, brandweerkazerne, brandweerauto’s worden steeds opnieuw in elkaar gezet, volgens t boekje, maar daarna naar eigen fantasie aangepast. En weer opnieuw, en weer anders.
Hier laat ik hem vooral veel zelf zijn gang gaan en bemoei ik me er weinig mee waarmee hij speelt. Ik heb verschillende playmobil en een grote kast met knutselspullen (knutselen doen we wel veel samen). Ik heb wat brandweerspulletjes gekocht om te verkleden met carnaval en daar wordt nu elke dag mee gespeelt (niet verwacht, ik had al gedacht het na carnaval aan het kdv te geven). Winkeltje en keukentje speelt hij ook nog veel. Mijn zoontje speelt veel fantasie en situaties uit het echte leven na. Daardoor verwerkt hij veel informatie. Soms ben ik echt verbaasd wat hij allemaal weet en hoe hij het in zijn woorden uitlegt. Letters vind hij reuzeinterresant en ik heb een magneetalphabet maar eigenlijk leest hij liever de letters op het melkpak of de grote letters op winkels. Smartgames en puzzels is (nog) niet echt leuk. Ik denk dat het per kind en ook per ontwikkelingsfase heel erg verschild. Mijn zoon is de afgelopen maanden sociaal en in zelfbewustzijn erg gegroeid. Ik denk dat zijn spel (naspelen van situaties) daar ook aan mee heeft geholpen. Als hij meer interesse heeft in fijne motoriek dan is hij eerder met legostukjes en knutselen bezig. Ruimtelijk inzicht dan zijn smartgames misschien interessant. Waar liggen momenteel de interesses van jou kindje en welk speelgoed zou hem kunnen stimuleren?