Vriendinnetje met luizen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ijsje82, 22 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Zij heeft alle spullen bij de moeder. Kleding speelgoed ed. En wat ze weeeknds mee wil naar vader neemt ze mee. Zo hebben zij dat geregeld.

Op zich een mooi idee om zelf een cap te kopen. Maar dan gaan straks alle vriendinnetjes caps vergeten en kan ik voor iedereen een cap gaan kopen. En je bent toch gauw 50 euro voor een cap kwijt

2. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ja ik kam het haar ook voorzichtig. Het is niet dat ik heel ruig ben ofzo.
    Maar als je echt zo erg schreeuwd met heel voorzichtig haren kammen kun je beter maar geen lang haar hebben is mijn mening. Zij scheeuwd echt alsof ze vermoord word namelijk

3. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Nee andermans kind gaan ontluizen met een kam zou mij ook een brug te ver zijn. Dat met douchen en dan haren wassen was dan nog een optie geweest, jammer dat ze dat niet wil. Dat vader een extra cap aanschaft vond ik ook nog wel een goeie suggestie trouwens. En dan ook aangeven als hij dat niet wil doen het meisje zonder eigen cap niet meer bij jullie kan paardrijden.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.212
    8.923
    113
    Bij de Decathlon heb je voor 20-25 euro een cap. Zou aan haar vader vragen er daar een te kopen.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.212
    8.923
    113
    Hier borstelt de oudste ook zelf haar haren. Als ik het doe is het krijsen, hoe voorzichtig ik het ook doe. Zelf doen vindt ze wat minder erg, maar ik moet haar er evengoed aan herinneren (lees: het haar verplichten). Iedere dag uitborstelen is hier ook wel een voorwaarde voor lang haar...geen gezicht zo'n ragebol anders (ze heeft dun stijl haar). En met luizen (1x gehad) heeft ze dus echt pech, dan controleer/kan ik verplicht iedere dag minstens een keer (na haren wassen met cremespoeling en nadat ze het zelf heeft uitgeborsteld).

6. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18

Nou precies dat vind ik ook. Lang haar is heel erg mooi maar dan moet het wel goed onderhouden worden. Willen ze dit niet dan moet er een stuk af.
    Maar ja dat kan ik bij iemand anders zn kind niet doen.
    Ik heb ze wel eens de tip gegeven dat als haar kammen zo'n probleem is het er beer af kan. Mooi gekamt haar ziet er toch een stuk verzorgder uit. Maar meer dan alleen een tip geven kan ik niet

7. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Dat gebeurt bij mijn dochter op school wel. De juf haar dochter zit ook op school. Juf verteld aan haar dochter wie er luizen hebben en dochter verteld het aan iedereen door.
    Van mijn dochter mag ik nu school niet inlichten dat zij luizen heeft.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.212
    8.923
    113
    Dat vind ik een kwalijke zaak van de juf...echt niet professioneel. Ik vind dat je ook echt met de juf kunt bespreken dat dat ongewenste situaties oplevert tussen kinderen onderling.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.571
    36.549
    113
    Aankaarten bij de directeur.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het speelt al 6 maanden en je bent goed bevriend met vader. Reden genoeg dus om eens met hem in gesprek te gaan.

11. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik zou ook vader vragen een cap voor haar te kopen, als t een goede vriend is zou je dat zeker moeten kunnen vragen. Gewoon uitleggen dat je haar alleen meeneemt als ze een cap mee heeft en dat je het echt heel rot voor haar zou vinden als ze een keer niet mee mag, dat je daar dus mee zit. Dan leg je ook de verantwoordelijkheid weer terug waar die hoort.
    Ik zou trouwens ook niet blij zijn met een kindje dat iedere keer met luizen komt logeren. Dat t een keer per geluk gebeurt kan natuurlijk, maar als ze iedere keer luizen heeft en toch gaat logeren vind ik dat wel bijzonder. Misschien een gekke vraag hoor, maar heb je wel het idee dat er verder goed voor haar gezorgd wordt?

Ik vind het trouwens niet alleen van een kind de verantwoordelijkheid om te bedenken welke spullen mee moeten naar welke ouder. Zij heeft er toch niet voor gekozen dat ouders uit elkaar gingen? Lijkt mij logisch dat je het door dubbele spullen dan ook zo makkelijk mogelijk maakt voor haar.

Deel Deze Pagina