Vriendinnetje

Discussie in 'De lounge' gestart door Momof3, 9 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Mijn dochter hier in de straat heeft een vriendinnetje waarmee ze graag buiten speelt. Hier speelt ze al ruim een jaar mee. Hebben ook samen op dansles enzo gezeten.

Ineens begint dat kind zich anders te gedragen. Heeft zelf een mooie nette jurk aan, mijn dochter haar nieuwe tshirt. Knijpt vriendin een besje kapot om het vervolgens aan mijn dochter haar shirt af te smeren.:(

Haar moeder gaat nooit naar de AH dus zij heeft geen mini's. Kwam ze gister met mijn dochter binnen, gingen ze naar dochters slaapkamer, waar vriendin wel even dacht dat ze dochters dubbele mini's zomaar mocht meenemen. Toen ik naar boven riep: heeft zij ook dubbele zodat jullie kunnen ruilen? (ik dacht, breng het ff subtiel :p) nee dat had ze niet dus gingen ze weer naar buiten. Verteld dochterlief vanmorgen dat vriendin wel al mini's stond in de laden op haar kamer.

Zo is er telkens iets.. gaan wij naar de macdonals omdat we dat haast nooit doen dus onze dochter superblij en gaat vertellen tegen vriendin dat ze nu niet kan buiten spelen omdat we naar de macdonals gaan.. begint vriendin boos te doen en te huilen???? die wilde noooooit meer met haar spelen.

Snap dat dit kinderlijke uitbastingen zijn en misschien jaloers zijn over bijvoorbeeld macdonalds maar soms denk ik echt : HUH?!?

In een ruzie roept vriendin: HOU JE BEK.. fietst dan keihard weg

Pff ik snap niet waarom die 2 nog vriendinnen zijn

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Begint ze niet te puberen?

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

vind het niet bijzonder abnormaal gedrag ofzo hoor

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik denk dat je dochter op een levensles afstrompelt met dit meisje. Zolang ze haar eigen grenzen bewaakt is er niets mis mee.
    Als ze dat niet doet is een beetje moederlijke begeleiding misschien gewenst. Maarja, kleine kindjes worden groter en ze zal dit boontje zelf moeten doppen ben ik bang.
    Hier ook zoiets aan de hand gehad alleen was het iets minder subtiel als met de vriendin van jou dochter.
    Uiteindelijk was het na een hoop verdriet en ellende einde vriendschap en heeft mijn zoon geleerd dat niet iedereen die zegt vriend te zijn ook echt vriend is. En dat je zelf bij mensen aan moet geven "tot hier en niet verder" anders lopen ze over je heen (en dat is bij het eene vriendje wat meer en het andere wat minder)
    Welcome to puberty ;)

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Nouja... Besjes kapot knijpen om ze vervolgens om een shirt van een ander te smeren :( Dan mis ik dek iets maar vind dar rond uit onbeschoft.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Voor die besjes zou ik gewoon naar de moeder van die meid stappen en het door de verzekering laten vergoeden. Is ze nou helemaal gek geworden??

Maar verder denk ik dat dat meisje gewoon probeert hoe ver ze kan gaan bij je dochter en de enige die daar wat aan kan en moet doen, is je dochter zelf.

Heb vroeger zelf ook wel een van dat soort 'vriendinnen' gehad. Nou daar was ik meestal toch echt wel heel gauw klaar mee!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Kinderen zijn kinderen

Wie weet hoe jou dochter zich gedraagt bij andere kinderen/ouders

Ik vind het ook geen abnormaal gedrag. Ook niet van het besje. Tenminste, als je het als volwassene zou doen wel.... :)
    Maar het is een kind. Die moeten gewoon nog veel leren, ook over fatsoen

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Kunnen er problemen thuis zijn? Dan zie je dit gedrag ook wel eens komen..

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Denk dat je dan iets mist, het zijn toch gewoon kinderen..

10. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Jeetje, dat zijn toch gewoon kinderstreken! wij maakten altijd een heel pistool waar we dan zo'n 10 besjes tegelijk op elkaar af konden vuren... haha. Met mijn beste vriendinnetje heb ik ook zo vaak ruzie gehad, en altijd was het zomaar weer over behalve als de ouders zich er mee gingen bemoeien. Waren wij al lang weer vriendinnen hadden de ouders nog ruzie.
    Kinderen zijn nou eenmaal kinderen.. en ik zou alleen maar rete trots zijn als mijn kind zijn dubbele mini's zou weggeven zonder daar iets terug voor te hoeven. Jammer dat een ouder dan leert dat het altijd voor wat hoort wat is..

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou ja, dat kinderen kinderen zijn, snap ik.
    Dat ze zo hun streken hebben snap ik ook.

Maar net als dat afvegen aan mijn dochter,vindt ik niet normaal! En ze kwam ook echt overstuur thuis omdat ze zo blij was met haar nieuwe shirt.

Ik laat haar verder ook haar eigen boontjes doppen,probeer haar juist zelfstandiger te maken wat dat betreft.
    Laatst was vriendin aan het fietsen en fietste steeds weg bij dochter en begon dochter uit te schelden (heb het zelf zien gebeuren). Dochter was verstandig en draaide om en kwam naar huis.
    Vriendin daarna boos aan de deur, waarom dochter niet meer buiten wilde spelen.

Maar dat betekend niet dat het leuk is voor mij als moeder om toe te kijken hoe zo iets gebeurt. Eigenlijk wil ik zo graag inspringen maar ze is bijna 9 en zal toch ooit een keer moeten leren van zich "af bijten".

En wat betreft de mini's... ze heeft de dubbele mini's beloofd te ruilen met een goeie vriendin dus dan is het wel lullig om ze aan een ander weg te geven.. daarbij kwam vriendinnetje zelf ff mini's van dr kamer afhalen.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Misschien is het meisje wel jaloers op jouw dochtertje, misschien kunnen zij thuis zich bijv. niet veroorloven om naar AH te gaan, naar McDonals etc. en doet ze daarom zo, beetje frustratie? Geen idee hoor, ik noem maar wat.
    Echt verontrustig gedrag vind ik het niet. Al snap ik wel dat het niet leuk is om te zien dat hun vriendschap zo verandert. Maar ja, dat hoort er wel bij, daar leren ze van.

13. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Dat snap ik ook wel heel goed hoor, mijn handen zouden ook jeuken. En dat doet een moederhart ook zeer.. Soms ben ik wel blij dat ik 2 jongens heb want dan hoop ik stiekem dat dat allemaal net wat makkelijker gaat dan meiden.
    Wel denk ik dat dit gedrag niet heel gek is, het is niet leuk en het ene kindje heeft ook meer 'pesterige' streekjes dan een ander kind.
    Toch ben ik bang dat ze het samen maar moeten uitzoeken.

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    hahahaha die eraan komt is ook een zoon, ben heeeeel benieuwd hoe dat is in vergelijking met een meid

15. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    We hebben het hier over kinderen van 9, wij hadden vroeger ook weleens ruzie met de kinderen uit de buurt om er vervolgens na het eten weer gewoon met elkaar te spelen.

Misschien is ze gewoon jaloers op jou dochter dat kan, maar dat vind ik geen rare eigenschap ofzo. Daar hebben wel meer kinderen last van denk ik, ik had bijvoorbeeld vroeger ook geen furby, nou als ik dan bij een vriendin was die er wel een had, wilde ik ook het liefst daarmee spelen hoor :D

Het zijn kinderen zolang ze geen dingen doen die echt niet door de beugel kunnen....

Deel Deze Pagina