Oef ja... het leven van een jongensmoeder Hier zoals eerder aangegeven ook regels: - niet in de badkamer, niet in onze slaapkamer - even opruimen voor je met iets anders gaat spelen - beneden eten en drinken - geen gegil/ geschreeuw En verder sluit ik me er maar zoveel mogelijk voor af. Kopje koffie, stukje chocolade, de nieuwe Linda en de rest blokkeren
Fijn dat er ook iemand herkenning heeft Voor jou wel extra moeilijk met kindje met pdd-nos en ook iets met de jongste. Vandaag kwam er 1 vriendje spelen. Een jongetje dat altijd wel lief is en goed luistert. Ze kwamen aanrennen naar de voordeur en wilde de jas en schoenen al neergooien. Ik zei: kom je gezellig hier spelen? Wel even jullie schoenen en jas opruimen. Toen hebben we wat gedronken en zaten ze gezellig te praten over school. Het jongetje zei: zullen we weer oorlogje spelen boven? Ik had er van de week al met mijn zoontje over gehad dat ik dat niet fijn vond, dus hij keek me aan, en hij vroeg mag dat mama? Ik zei: je weet het he, jullie mogen kiezen. Of leuk met speelgoed spelen binnen, maar buiten mogen jullie drukke dingen doen.. Dus ook "oorlogje" spelen. Broertje bleef binnen daar was ik was mee aan het bouwen.... Het leuke ervan was, vriendje gaat bij broertje zitten terwijl mijn zoontje even naar de wc moest en zat daar zo leuk en lief mee te spelen.. Later zijn idd nog naar buiten gegaan en heel leuk gespeeld. Wat was ik trots op mezelf BTW: ik wil geen discussie over wel/niet oorlogje spelen, want dat stelt echt helemaal niks voor! Ze lopen wat rond in bosjes en hebben allebei een zonnebril op en een waterpistool vast
Wat fijn dat het zo goed is gegaan!! Enneh oorlogje spelen hoort erbij hoor!! Is volkomen normaal voor jongens. Hier vandaag ook n vriendje en ging super goed. Heb ze de hele middag niet gehoord. Niks hoeven zeggen, hebben heerlijk gespeeld.
Oorlogje... tja..... Hier ook regelmatig veldslagen met de nerf (?) guns, ik doe soms van ellende maar gewoon mee
Eeeh imo hoort 'oorlogje' spelen helemaal bij de ontwikkeling van de meeste jongens. Dat staat helemaal los van mensen dood schieten of daar de behoefte aan hebben hoor 😂 Hier ook hele veldslagen met nerf geweren. En dan doen al de buurjongens ook nog eens mee. Zijn ze uuuuuren zoet buiten haha. En vroeger was het cowboys en indianen, politie en boef etc.
Fijn dat het zo goed gegaan is! Hier zijn de regels duidelijk; spelen op de kinderkamers, beneden of buiten. En daarnaast geen broertje of zus pesten. Beiden weten dat wel en het komt ook eigenlijk nooit voor dat ik ze hierop moet aanspreken. Laatst wilde een vriendje op ons bed springen en toen hoorde ik mijn zoontje zeggen 'nee dat mag niet van mijn moeder!' Ik denk ook eigenlijk wel dat het een beetje een jongens-ding is.... wild heen en weer rennen, herrie en troep maken en overal maar 5 minuten mee spelen. Ik laat het altijd maar een beetje los.... En doe op woensdag en vrijdagochtend niet te veel qua schoonmaken. Compleet nutteloos. Dochter heeft nu keihard haar Frozen CD aan, heeft zich verkleed en de meiden hebben elkaar opgemaakt. Ik weet nu al dat de verkleedkleding straks overal ligt en dat haar kamer een ravage is. Zoontje en zijn vriendje hebben de doos met Lego omgekieperd, er staat een halve kapla toren in de kamer en nu vliegen de hot wheels auto's door de kamer. Lekker rustig maddagje dus Ze mogen straks zelf trouwens de bende weer opruimen. Ik ga nu de kaasstengel kruimels maar even opzuigen
Ja, haha.. Zo doe ik het ook. Wel moeten leren hoor, maar na 4 jaar speelmoederervaring is dit mijn modus! En ik ervaar ook dat kinderen bij duidelijke regels, heerlijk gaan spelen. Ik zet vaak klassieke muziek op, voor m'n eigen rust en ook voor de kinderen. Misschien een tip?
Wat fijn om te lezen dat jullie oorlogje dus helemaal niet erg vinden... Ik dacht dat dat jij not done was van tegenwoordig Buurvouw van mij haat dat echt!! Ze zeg er is al genoeg oorlog in de wereld en jullie kinderen spelen dat na.. Dus probeer het altijd maar beetje te minimaliseren Muziekje op is ook een goede tip. Neem ik mee. Het vriendje van gisteren kom straks weer omdat het gisteren best kort was en het ging goed, dus hij wil toch graag hier spelen.. Ik ben soms erg bang dat ik zo n strenge moeder ben dat ze niet meer willen komen
Kids hebben grenzen nodig. Je wordt niet minder aardig als je je grenzen aangeeft hoor. Hier zijn duidelijke regels, alleen in slaapkamer van het kind waarmee je speelt. Gillen en rennen is ongewenst, wil je dat, dan hup in de tuin (of inmiddels speeltuin). Verder zijn hier in huis geweren of pistolen taboe, maar als je je vinger wilt gebruiken is dat zo. Gewoon je grenzen stellen anders wordt het allemaal erger en vooral erger voor jezelf. Die kids heb je er echt niet mee dat ze iets niet mogen, ze hebben genoeg fantasie om iets anders te gaan doen.