Wij zijn al paar maanden bezig met ons zoontje om hem zindelijk te krijgen! sinds 2 weken voelt hij het aangekomen en gaat dan uit zich zelf op het potje zitten.. Nu is mijn vraag vanaf wanneer ga ik hem een onderbroekje aan doen en niet meer in zijn blote kontje laten lopen.. Mijn kleine is erg gemak en doet zijn broek dus NIET uit (kleed zich nooit uit) ik ben bang dat het dan niet goed gaat komen.. Vandaag op het psz zeiden dat ze het ook gingen proberen, maar ben bang dat hij niet zegt dat hij moet plassen en het dan dus gewoon in zijn broek doet. Wil graag wat verhalen horen van andere mama's
Angst van mama bij het zindelijk worden is de grootste garantie dat het mis zal gaan. Ongelukjes horen erbij en wees daar dus gewoon op voorbereid. Zet je angst opzij en ga gewoon mee in dit verhaal!
Ik begrijp dat ongelukjes erbij horen! en ben niet angstig, maar wil ook niet te snel van stapel gaan...
Mijn zoontje wilde ineens geen luier meer om en sinds anderhalf week geen luier meer om! 2x een ongelukje gehad en ik ga gewoon overal met hem heen zonder luier! Hij trots en ik natuurlijk ook! Nou moet ik wel zeggen dat hij elke ochtend ook droog is maar ik hem toch elke nacht een luier omdoe. Liefs Ylona
Ik heb mijn dochter ook wel een beetje moeten 'overhalen'. Maar wat toch echt het beste werkte is gewoon die luier uit doen!! Paar keer in de broek plassen, huilen en ze had het al snel door Daarna heeft het nog wel een hele tijd geduurd voor ze echt helemaal goed zindelijk was en ook nog een paar terugvallen. Poepen was ook lastiger. Op de psz heb ik haar de eerste periode nog wel een luier omgedaan. Sowieso heeft ze een tijdje moeten wennen daar en gaf het nog niet aan bij de juffen. Vind het wel raar dat ze het bij jullie niet eens willen proberen op de psz (begrijp ik dat goed)?? Hier vragen ze het gewoon in de wc-ronde. Eerst wilde ze steeds niet, maar op een gegeven moment hebben ze dr gewoon op de wc gezet (omdat ik aangaf dat t thuis heel goed ging). En nu geeft ze t zelf ook netjes aan daar. Succes!
Ze willen het wel gaan proberen, maar het probleem is hij voelt zijn eigen nog niet echt helemaal thuis op de psz en praat daar dus ook niet. waardoor ik bang ben dat hij het daar niet aan gaat geven.. ze zeggen dat ze vaste tijden hebben om alle kindjes naar de toilet te doen maar heb al wel gemerkt dat er veel laksigheid is met luier verschonen...
Hier gewoon nadat ze het eerste plasje op het potje had gedaan de luier uitgelaten. Eerst voor 2 uurtjes overdag maar we zijn nu 2 weken verder en ze is dag en nacht volledig zindelijk. Ok, dit ging dan wel heel makkelijk maar ik denk dat doen de beste optie is hier. Laat ze maar leren dat het niet fijn is om in de onderbroek te plassen. Wellicht heeft hij dan gelijk door dat die uit moet en dan op het potje.
Toiletgang is meestal elk uur (tenminste zo heeft mijn gastouder het geleerd dus zal voor een psz wel hetzelfde zijn denk ik). Daar zullen ze, neem ik aan, wat minder lax mee zijn als met de luiers. Luiers lekken niet zo heel snel door over het algemeen en een kindje dat in zijn/haar broek plast is voor hun veel meer werk qua schoonmaken. Dus ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.