Vriendjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanjuul, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het ontstaan van een vriendschap tussen 2 (bijna) 4-jarigen!
    Het is zo vertederend om te zien hoe onze oudste dochter een echte, hechte vriendschap aan het opbouwen is met het buurjongetje!

Mag dan wel een emo-tutje zijn, maar het is soms zo vertederend, dat ik soms echt wat traantjes voel, haha!

Toen we op weg waren naar huis vanaf vakantie, verheugde ze zich er alweer op om met hem te spelen en van zijn moeder hoorde ik dat hij er ook zo over dacht.

Elke dag gaat hier wel de deurbel, of ze gaat naar hem toe.
    Samen mogen ze door de straat heen fietsen, lekker in de tuin spelen en soms komen ze even langs voor een snoepje of wat drinken.
    Af en toe ploffen ze samen op de bank hier en dan willen ze even Dora kijken. Vorige week lagen ze allebei op de bank hier.

Wij, de buurvrouw en ik, noemen ze al gekscheren Jip & Janneke.
    Het leuke is, dat ze vanaf oktober ook samen in de kleuterklas zitten, dus wellicht vriendjes voor een hele lange tijd!

Hebben jullie kindjes ook al echte vriendjes?

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij hebben een buurmeisje dat 3 weken ouder is als onze zoon,

ze spelen veel samen, en indd wat je zegt, enorm vertederend!

soms komt ze even hier spelen en soms gaat onze zoon daar heen,

alleen buiten spelen wil ik nog niet hebben ;)

op school heeft onze zoon een vriendinnetje, hij is echt helemaal gek op haar, praat constant over haar en zegt dat ze soms stiekem kusjes geven omdat hij haar ze lief vind, haha dat zegt hij dan wel blozend ! ook erg leuk om te zien, zo'n eerste "crush"

onze zoon maakt over het algemeen snel vrienden, hij is een allemansvriendje, hij is niet verlegen, maar ook niet te opdringerig, hij loopt gewoon op een vreemd kindje af en vraagt, wat ben jij aan het doen, ? mag ik mee doen ?

onze dochter is daar weer heel anders in, die is heel afwachtend, kijkt eerst de kat uit de boom, die moet eerst weten of iemand wel aardig is door diegene te observeren ;)

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha, schattig toch!
    Hier is het eerste kusje ook al gegeven. Door onze dochter aan hem! Zo schattig, want dat doen ze puur omdat ze elkaar lief vinden.

Ben wel heel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen!

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Vertederend hè? Hier ook een jip en Janneke. Ze hebben ook echt ondeugende streken samen. En vanavond heeft jip bij ons gegeten. Schattig!

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Eigenlijk pas sinds mn zoontje 3 jaar en enkele maanden hoor ik hem ook veel over vriendjes en vriendinnetjes. Nu noemt hij al zn "kennissen' wel vrienden, maar het bijna even oude jongetje met wie hij bij de gastouder zit, is wel echt zn vriend geworden. In de zomervakantie moest hij hem maar liefst 6 weken missen en hij heeft het bijna dagelijks over hem gehad! Zo schattig! Andersom hoorde ik ook. Ik heb nu al een steen op mn maag-gevoel van de wetenschap dat ze dus NIET samen naar dezelfde basisschool kunnen gaan en de vriendschap misschien overwaait...

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier 1 beste vriendin van 7, het buurmeisje.
    Spelen bijna elke dag samen.
    Komt er iemand van school mee.. Dan spelen ze gewoon met 3 of 4.
    Geen enkel probleem.

Maar in de vakantie een dagje op stap geweest met een jongetje.
    Nou ze sturen de hele dag elkaar boodschapjes (via moeders telefoon)
    De verjaardagen zijn alvast gepland en bovendien zeurt ze al een week waarom hij pas morgen mag komen spelen :)
    Zooo cute :)

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Nee hier nig geen vriendjes. Er wonen ook geen kleine kinderen in de straat. Ja 2 kleine meisjes dan maar goed zijn net de 1 gepasseerd. Mijn dochter kreeg wel een kusje en een aai over dr bol van het baby buurmeisje hahaha. Erg schattig

Mijn zoontje had een beste vriend op het kdv. Pfff dat waren echt dikke maatjes speelden altijd samen wilden samen slapen. Maar dat mocht natuurlijk niet. Anyways helaas was day vriendje van de 1 op de andere dag van de creche af. Ze hadden elkaar nog wel een keer gezien bij het eindgesprek maar dat was het. Vond het zo zielig voor beiden

8. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Mijn dochter heeft een 'beste' vriendin op de creche. Ze heet Britt. Het is Britt voor en Britt na. Op de creche zijn ze ook onafscheidelijk. Is het raar als ik een playdate voorstel aan de ouders van Britt? De ouders kennen elkaar per slot van rekening niet en je weet dan natuurlijk niet waar je kind brengt.

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

persoonlijk vind ik het op deze leeftijd nogal jong. de mijne gaat 3 dagen naar de crèche en vind dat voldoende tijd om met zijn vriendje te spelen. (moet nu weer nieuwe maken want hij zit sinds maandag op een andere kdv)

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier met 1 kindje gedaan.... Maar toen gewoon zelf ook lekker koffie geleut. Weet je volgende keer meteen of je een playdate aandurft of dat het gezelliger is om erbij te blijven :)

11. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Wij wonen in een hele leuke wijk met heel veel kindjes van 0 TM 6 jaar oud! Onwijs leuk en de ouders kunnen het ook erg goed vinden met elkaar! Van de zomer 2 buurt BBq gehad en de kindjes spelen veel bij elkaar in de achtertuinen! Nu is er een buurvrouw waar ik echt een goede band mee heb opgebouwd in 3 jaar tijd. Die heeft 2 kindjes een meisje van anderhalf en een knul van 4 en Npdat zijn echt de beste vriendjes van Naomi!! Het liefste speelt ze er elke dag ;)

12. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Mijn dochter heeft 1 beste vriendin op school, dat is zo dikke vriendschap dat het in de buurt van liefde komt! Ze zijn zo gek op elkaar. Ze verzuchten regelmatig dat ze elkaar zouden willen zijn. En de dagen dat ze samen spelen zijn te kort. Tuulijk wel eens een ruzietje maar dat hoort er bij.

In de buurt hebben we vooral jongens wonen, die komen regelmatig(zeg heeeeeel veeeel) aan de deur. Van de kleintjes van 2 jaar tot de grote van 8. Dat is wel gezellig, maar het nadeel is dat deze kinderen veel meer mogen, gaan laat naar bed, mogen van de stoep af (mogen het niet maar doen het altijd en wordt niks van gezegd). Chioma heeft het wel gezellig met ze dus vooruit maar, ze houdt zich nu nog wel aan de regeltjes.

Het lastigst vindt ik een meisje van school dat een paar straten verder op woont, het is een heel claimend meisje. Ook is ze wat grof en luistert niet goed. Nu was ze ook hier aan het spelen, propt haar brood naar binnen, rent van tafel en is brutaal. Ze eist mijn dochter helemaal op en is erg kattig ook naar alle gemoedelijke buurjongens die mee willen spelen. Eens in de zoveel tijd laat ik mijn dochter wel met haar spelen omdat het meisje het bijna elke dag vraagt. Haar moeder vertelt dat ze met geen een ander kindje spelen wil.
    Lastig hoor, ik vind dat je ook zo sociaal moet zijn om met anderen te spelen die je minder aardig vindt maar toch... het is vermoeiend en ook mijn dochter is er snel klaar mee als het meisje er is.

Ik vind van het hele school gaan het sociale gedeelte echt lastig hoor, ze hebben zo veel te leren en dan moet je ook zo nadenken wat nou 'manieren' zijn.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja hoor, heb ik ook gedaan. Even een lekker gebakje mee gebracht van de bakker. Zo leer je elkaar wat beter kennen als ouder zijnde en wie weet heb je er een keer baat bij.

Sommige moeders van de psz heb ik ook op FB en dan spreken we op die manier wel eens wat af met de kinderen. Gaan we bijvoorbeeld naar monkey town op regenachtige dagen.

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pff...moeilijk hoor!

Maar ja, je kan nou eenmaal niet iedereen aardig vinden....toch?
    Het vervelende is, dat kinderen ook keihard zijn wat dat betreft..

Deel Deze Pagina