hoi iedereen mijn zoon van zes heeft een piepklein gaatje. nu is ie al drie keer naar de tandarts geweest voor dit gaatje te laten boren maar hij is doodsbang en loopt de deur uit. (heeft een trauma van een kies trekken vorig jaar). onze tandarts is nieuw ivm verhuizing en doet echt zijn best om hem rustig te krijgen maar hij wordt gewoon hysterisch. het vervelende is dat ie als we weer thuis zijn spijt heeft dat ie het niet gedaan heeft. al met al erg sneu en het breekt je hart maar het gaatje moet toch gemaakt worden. Nu heb ik een afspraak moeten maken bij de kindertandarts en ik las in de informatiebrief die ik kreeg dat er bij de behandeling geen ouders aanwezig mogen zijn. er staat overal dat dit beter werkt en dat de kinderen dan minder stress hebben maar deze mama heeft nu al stress bij de gedachte. heeft iemand hier ervaring mee? en hoe gaat het als het kind nog hysterischer wordt zonder de mama erbij? mag de moeder er dan toch bij? ik hoor het graag want twijfel er erg aan of het goed gaat komen groetjes laura
Hmm hier een kindertandarts (schooltandarts zelfs) die juist enkel controle en fluoride doet zonder ouders. Is er iets aan de hand... dan laten ze het kind terugkomen MET ouders. zo hadden wij laatst ineens een afspraak in de schooltas zitten voor de mondhygienist.. niet omdat er gaatjes waren maar omdat ze blijkbaar niet goed genoeg poetste en ze dus dr tandjes hebben schoongemaakt met een nog wat uitgebreidere poetsinstructie dan anders. wij zijn heel tevreden. dochterlief gaat letterlijk zingend naar de tandarts. ik weet niet of ik het een goed idee zou vinden als je als ouder niet bij de behandeling mag zijn. al kennen we natuurlijk allemaal het spreekwoord "vreemde ogen dwingen" dus allicht dat ze inderdaad minder "tegenspartelen" als er geen ouders bij zijn. heb je je zoontje al gevraagd of hij denkt dat het verschil maakt als jij in de wachtkamer wacht?
Mijn dochter gaat naar de kindertandarts en dat is zonder ouders erbij en ik weet niet hoe ze het doen maar ze doen het goed. Mijn dochter is echt panisch voor de tandarts en gaat niet eens in de stoel zitten, maar bij de kindertandarts gaat het goed. Een jaartje terug had ze een paar gaatjes en de tandarts had gevraagd wat ze wilde of 5 keer terugkomen of alles in een keer doen onder narcose, ze had het laatste gekozen en het kwam allemaal goed.
Stoere dochter Disaro. Ik moet zeggen.. Ik ging zelf ook altijd liever alleen. Al vanaf heel jong ook... Ik vond het al doodeng en dan zat mn moeder OOK nog eens alles tot in detail te volgen. Ik dacht altijd een uitzondering te zijn... Maar kennelijk toch niet
gelukkig heeft dl al een paar keer geen gaatjes gehad maar de keren dat ze ze wel had is ook wel eens drama geweest. ze mag sowieso altijd haar favo knuffel mee om haar bij te staan. ik beloof haar ook altijd een kleinigheidje als ze zich goed gedraagt als er gaatjes gevuld moeten worden. ik ben 1x de behandelkamer uitgestuurd door de tandarts terwijl hij bezig was met dl. dat heeft wel geholpen zodat hij beter zijn werk kon doen. wij hebben hier geen kindertandarts maar kan me wel goed voorstellen waarom de ouders er dan niet bij mogen zijn