5 weken zwanger en bruin bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ch11, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Wij zijn 5 weken zwanger, gisteravond 1 veegje in toilet papier. Vanochtend niks in de onderbroek wel maar met 4 vegen het bruine bloedverlies moet weghalen.

Wat is dit?
    Wat moet ik doen?

Ik heb verder geen pijn.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Helaas heb je met bloedverlies 50-50 kans dat het goed gaat. En je kunt niets anders doen dan afwachten. Ik heb zelf beide ervaringen. Bloedverlies waarbij het misliep, maar ook verlies in het begin van deze zwangerschap. Sterkte!

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb in maart 2 x licht bloedverlies gehad bij t afvegen, ook bruin en super weinig. Leek alsof het bijna niks was maar bleek mis te zijn. Laatste zwangerschap ook bruin verlies en zette vrij snel door.

Dus bij mij was t beide keren mis maar allebei een ander verloop, het hoeft niks te betekenen maar ik zou vragen om een eerdere echo om uit de onzekerheid te komen.

4. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas was het bij mij ook zo begonnen met mijn miskraam. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal. Ik weet wel dat ze met 5 weken al het een en ander kunnen zien op de echo. Ook kunnen ze een inwendig onderzoek doen en dat kan meestal ook al wat zeggen..

Dus als je je zorgen maakt kan je misschien even gaan bellen,

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Gewoon eventjes je VK bellen en vragen of ze eventjes een echo wil doen zodat je iets van zekerheid krijgt.

6. kimmie1987

kimmie1987 Actief lid

21 jan 2015
    426
    0
    0
    Ik ben 6,5 week zwanger.
    En sinds gisterochtend bloed verlies.
    Bij mij wel iets meer als met afvegen.
    Ziekenhuis gebeld maar moet het weekend afwachten.
    Pffff wat een onzekerheid.
    Me gevoel is er niet goed bij 😞

7. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb met 8 weken iets verlies gehad. Nu was de oorzaak (waarschijnlijk) gemeenschap in mijn geval.

Met de baby was gelukkig niets loos. Het hoeft dus niet ernstig te zijn.

Succes Igg.

8. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ik heb bij 2 van de 3 zwangerschappen bloedverlies gehad zelfs helder.
    Alle keren is het goed gegaan. De gyn zei dat het een zwangerschapskwaal was. Hoeft lang niet altijd te betekenen dat het niet goed zit maar garanties heb je helaas nooit.

9. Ik heb van week 6 tot 12 best vaak last gehad van bruinverlies, roze en zelfs een keertje rood. Hier kwam het door inspanning en ook door gemeenschap. Elke keer weer schrikken, maar het is dus zo dat alles daar beneden bij een zwangerschap beter doorbloed raakt en dus sneller bij een kleine beschadiging bloedverlies optreedt.

Heb er toendertijd een heel onderzoek gedaan op internet en alles wat ik kon vinden erover weer in 1 stukje gezet: Bruinverlies tijdens de zwangerschap - Plazilla.com

10. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ik heb nu de hele dag helderrood bloed
    Maar heb geen buikpijn.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Helderrood is zorgwekkender dan bruin, helaas.

Iemand adviseerde een echo, dat kan, maar je bent nog zo vroeg dat niks zien ook nog zou kunnen. En dus weet je dan weinig. Mogelijk zou je zwangerschapstesten kunnen doen om te kijken of deze aflopen? Of een bloedonderzoek als je huisarts dat wil aanvragen.

12. dametje

dametje Actief lid

2 okt 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier slechte ervaringen. Zeker als het de hele dag al helderrood is.
    Je kan je vk bellen of kijken of de testen minder worden?
    ik had het ook en op t einde verloor ik t vruchtje, ook mocht ik voor een echo, dus gewoon bellen.

Je test knalde hij wel?

Hoop dat t niks is.

13. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Het bloeden is aanzienlijk minder dan gisteren. Maandverbandjes zitten lang niet vol, zit zeer weinig is.
    Wel af en toe kleine steekjes richting mijn liezen maar niet pijnlijk.

14. dametje

dametje Actief lid

2 okt 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je alweer getest dan?
    het is afwachten.

15. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Heb ik ook gehad met 5.5 weken, miskraam gehad , maar 2 weken later bij de gyn om te kijken of het schoon was klopte er een hartje,
    in mijn geval een vanishing twin.

Het is idd 50/50 kans of het wel of niet goed gaat.
    Sterke met wachten hopelijk zit het gewoon goed.

16. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche

Oke! Ja ik blijf gewoon hopen met in het achterhoofd dat het fout is gegaan. Is heel dubbel nu.
    Maar bloeden is aardig gestopt, haast geen bloed meer te vinden in het maandverband. Alleen als ik plas komt er nog wat.

17. Sabrinakenneth

Sabrinakenneth Bekend lid

28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    kan je geen vk bellen of langsgaan op het spoed? daar doen ze een echo om zeker te zijn en kijken ze ook of ze kunnen zien of het bloed van de baarmoeder, de vagina of baarmoeder mond komt.
    succes meid

18. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Het is zoals iedereen zegt 50/50 het kan gewoon een adertje zijn dat geraakt is, innestelingsbloed of het begin van een miskraam.

Ik heb bijna 2 weken bloedverlies gehad, soms rood, meestal bruin achtig... Echt om gek te worden. Ik was toen wel al 10 weken, en bleek een klein hematoom te zijn... Bloedverlies is gestopt, en ben nog steeds zwanger, zonder enige problemen...

19. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Helaas zegt dit ook niks, want dit had ik ook.

Bij mij duurde het een dag of 3 kwa lichtelijke bloeding, dacht ik voordat de daad werkelijke miskraam was (vrucht verloren)

Duim voor je dat er niks aan de hand is !

Deel Deze Pagina