Inmiddels maandag 10 weken zwanger. Met 6 weken een echo gehad i.v.m. bloed verlies, bleek innesteling hoogstwaarschijnlijk geweest te zijn. Daarna met 7 weken nog een echo, hartje klopte toen en was goed gegroeid! Sinds die tijd, om de een of andere reden, toch onzeker. Nu heb ik sinds 1-2 weken af en toe bij het plassen beige/licht bruine slijm in de wc. Ook een keer met het afvegen. Niets donker bruin of rood, maar echt beige/licht bruin. Ik had dit allemaal niet bij mijn 1e, daarom is het nieuw en wordt ik er erg onzeker van! Lees veel verschillende verhalen en dat het niets hoeft te betekenen zolang je geen helder bloed verliest en/of krampen hebt. Meer zwangere vrouwen of mama's die dit hebben gehad en er niets aan de hand was? Heb ook te horen gekregen dat ik geen vast contract aangeboden krijg, dus stress heb ik daar best wel van. + nu de onzekerheid van het slijm.. Kan wel wat positieven verhalen gebruiken Twijfel ook om toch even de verloskundige te bellen..
Geen ervaring, maar als je je zorgen maakt, zou ik gewoon even bellen. Niet bezwaard voelen, daar zijn ze voor.
Ik heb dit ook een paar keer gehad voor de 12 weken. Sowieso met 7 weken en 9 dacht ik. Bij m'n eerste ook niet gehad, de gyn zei toen dat het kan komen door het oprekken van de bm, in de plooitjes blijft soms wat oud bloed achter na je menstruatie wat dus door het oprekken bij zw schap loskomt en dat tekent dan een beetje je afscheiding. Zolang het niet helder rood is en gepaard gaat met krampen zou ik me er niet al te druk om maken, maar bellen kan natuurlijk nooit kwaad!
Lieve Jessica. Ik herken je verhaal heel erg. Ook ik ben momenteel zwanger van nummer twee en in de eerste weken erg veel onzekerheid gehad. Dit kwam door regelmatig beige/rozig/bruin slijm en ook soms een klein beetje bloedverlies. Na elke echo was ik weer even gerustgesteld maar zodra ik, met afvegen weet gekleurd slijm zag, kwam die onzekerheid dubbel en dwars terug. Gelukkig, zoals je ziet aan m'n banner, is alles goed gegaan en lig ik nu in bed met een vrolijk bewegend kleintje in m'n buik 😍. Ik snap heel goed dat het erg vervelend is, deze onzekerheid, slopend gewoon. Het enige wat ik kan doen is je vertellen dat het echt niks hoeft te betekenen en het dus echt allemaal goed kan gaan. Bij mij stopte het rond de tien weken, hoop dat dat bij jou ook zo is en je verder lekker kan gaan genieten! Dikke knuf!