Moeders met perfecte kinderen!?

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 4 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Kennen jullie ze? Die moeders met perfecte kinderen?
    Sliep de eerste nacht al door. Huilde nooit. Was nooit ziek. Is nooit stout. Dit wordt je dan vooral medegedeeld als je met je huilende kindje op je arm zit!

Het valt me echt heel erg op sinds ik zelf een kindje heb. Ben er persoonlijk juist heel eerlijk over als er even iets is waar ik onzeker over ben of als Julien dan een minder dagje heeft. Maar ik begin het steeds minder te doen omdat de andere moeder in kwestie het dan ziet als een kans om te vertellen hoe geweldig haar kind is. Wat is dat toch dat vrouwen drijft om andere vrouwen onzeker te maken over hun eigen kind? :(

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    AMEN!!!

Vreselijk die moeders...Die perfecte kinderen is niks mis mee.
    Maar die moeders......BAH

3. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Zo dan is dat maar weer even gezegt.... helemaal mee eens... weet ook niet wat hen drijft...

En als je dan wel eens een keertje klaagt is het weer niet goed want wees toch blij dát je een kindje hebt.... had ik dan gezegt dat ik dat niet was? Ik ben ongelovelijk blij en trots, maar dat houd niet in dat het soms verhipte lastig is... toch???

Volgens mij is het miss om hun eigen onzekerheid te verdoezelen??? Als ik het verkeerd heb zeg u het maar hoor... bestaan er écht perfecte kids??? Ik geloof het niet echt zo hoor.... als het geen huilbaby is is er vast wel iets anders.... maar dat kan ik natuurlijk verkeerd zien....

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

De moeders die dat zeggen hebben vaak de huilerigste, vervelendste en irritantste kinderen van allemaal ..

Perfecte kinderen bestaan niet .. Of je moet ze zo drillen net als die kindern van de Sound Of Music hahahaha

Maar goed die moeders zijn het ergst .. pff .. get a life mommies ! :D

De vriendin van mijn shoonmoeder had ook een kind wat nooit huilde en altijd lief was en dat was / is ook zo maar hij bleek wel zwaar autistische te zijn ( leeft dus in een eigen wereld ) .. Ik zeg niet dat alle kinderen dat hebben maar heb vaak genoeg om me heen mee gemaakt dat als kids bv nooit huilen oid dat er dan wel wat aan het handje is ...

5. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    leuk onderwerp als ze bestaan wil ik die niet hebben zo ondeugend meisje als ik heb is toch wel erg leuk nu alleen nog doorslapen de nachten en dan is ze bijna perfect:)

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    :D!

Oh ja hoor, ik ken ze genoeg. Ik wist ook niet voor ik kinderen kreeg dat mensen zoveel vergelijken en te pas en te onpas aan je kwijt moeten dat hun kind alles eerder en beter doet, natuurlijk mede dankzij de fantastische aanpak van de perfecte moeder.
    Ik had zelfs eens iemand die beweerde dat haar kind nooit had gekropen, omdat dat onzin was, dat was alleen voor slome kinderen, bij haar renden ze al met 9 maanden door het huis, omdat zij ze zo getraind had...ja whatever ;)! Haha, en sloom dat die kinderen nu zijn, ik ken ze alleen maar onderuit gezakt op de bank.
    Ach ja, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, denk ik altijd maar bij mezelf.

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hahahaha, ja herkenbaar! Het is als het ware een soort concurentiestrijd dat gevoerd word ofzo?!
    Hier ook als ik trots aan mijn moeder vertel dat mijn kind iets leuks deed en mijn moeders zus zit erbij zit ze ff te lachen om vervolgens iets te vertellen wat nog veel leuker was dat haar kleinkind deed... zucht!

En ja inderdaad hier heb ik af en toe een nogal bozige jongen en meteen verteld mijn schoonmoeder dat haar kinderen allemaal absoluut niet zo waren, nou daar geloof ik niet zoveel van eigenlijk...

Gelukkig kunnen mijn schoonzusje en ik wel eerlijk zijn naar elkaar toe ;)

8. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Bleh , hier in mijn omgeving ook meer dan genoeg van die moeders die altijd maar opscheppen enz... ik ga dr niet omheen draaien als Sara vervelend is en soms niet luistert .. zou niet eens willen dat mijn kindje perfect was , lekker een beetje pit erin :D

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Of hebben jullie ook wanneer je iets te lang met je kindje op de arm zit, of iets te snel oppakt als het huilt dat je het kind maar verwend blablabla?!

Ik hoor het hier regelmatig, terwijl mijn kinderen zichzelf prima kunnen vermaken, van mensen die ze 1x per maand zien en dan meteen weten hoe de vork in de steel zit! Gatverdamme!

10. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    niet alleen moeders hoor, ik ken ook vaders die zou over hun kids praten, 'en hij kan dit en dat al en de rest van zijn leeftijdgenootjes nog niet' ach lekker laten kletsen hoor, niemand is perfect!

11. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Nee dat nog niet zozeer maar mijn dochtertje heeft een slaapstoornis en slaapt eigenlijk al vanaf de geboorte niet door en word soms wel 15 keer per nacht wakker , en dan heb je van die superslimme mensen die mij tips gaan geven zoals : een lichtje aanlaten , te warm/koud op de kamer , bedje verschuiven .. Goh dat had ik zelf nou na 1000 slapeloze nachten nog niet bedacht ;)

Alsof ik nog niet alles uit heb geprobeerd om de nachten beter te laten gaan , wijsneus :x

12. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Haha, ik heb ook geen idee waarom sommige vrouwen dat doen. Waarschijnlijk omdat ze zelf enorm onzeker zijn en jou gebruiken om hun zelfvertrouwen lekker op te krikken..

Ik heb zelf een makkelijk babytje, maar ik zeg nooit uit mezelf wanneer ze doorsliep o.i.d. Dat interesseert me bij andere ook niet eigenlijk. Ik weet zeker dat zodra ze een beetje de wereld kan verkennen dat ik dan m'n handen vol heb. Ik was zelf ook niet echt de makkelijkste :)

Ze zeggen dat je altijd beter een opstandige peuterpuber kan hebben, dan is de gewone pubertijd minder erg :)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh ja, die zeggen dan van 'oh, ze is altijd zo eenkennig/huilerig'(vul maar in, zolang het maar negatief is). Euhm, pardon, altijd? Je ziet haar een paar keer per jaar en ze is altijd eenkennig, tuurlijk. En dat ligt ook altijd aan het kind hè, als het gaat huilen bij bepaalde mensen...wie weet vindt ze die mensen gewoon stom of irritant, omdat ze dat ook zijn. Maar dat komt niet bij ze op.
    Mijn schoonmoeder ratelt bijna elke keer alle data weer op met alle mijlpalen in de ontwikkeling van mijn man (natuurlijk deed hij alles sneller, gaf ze zogenaamd maanden bv etc.). Haha, ze is alleen vergeten dat zijn babyboek hier in de kast ligt en het dus vaak helemaal niet klopt wat ze zegt :D.

14. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ow ja super erg die mensen.
    Mijn schoonzus was ook zo.

Milan heeft een tijd geleden van die periodes gehad dat hij driftbuien had enzo, en natuurlijk altijd als we bij me schoonouders waren en me schoonzus er ook was met me nichtje.

En zodra Milan een bui kreeg moest je haar direct horen .. "wat ben ik blij met zo'n "handig" (op zn eindhovens) kind, bla bla bla.
    En hoevaak we wel niet aan moesten horen dat ze met 6 maanden al aan tafel stond en dat ze met 10 maanden al liep enzo ... pffff

Ja boeie zeg, Milan liep met 13 maanden super goed en stevig en ach ja dan liep zij wel met 10 maanden maar ze valt nu met 18 maanden nog steeds bij elke 3 stappen omver, maar ja daar mag je niets van zeggen he.

Maar oke nu lach ik want me nichtje is super vervelend aan het worden, gilt de hele dag, huilen doet ze meer dan lachen en eten is ook een ramp op het moment.

Zooooooooon "handig" kind joh ... kheb dr toen steeds gezegd wacht maar tot zij de leeftijd heeft van Milan en in dr "nee periode" zit, kom dan maar eens terug. Nou ze heeft nu ook haar buien hoor :p:p

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou mijn dochter is ook hartstikke perfect haha.
    Maar opscheppen doe ik niet hoor, voel me eerder bezwaard. Zij is met veel dingen ontzettend snel in haar ontwikkeling, maar daar zitten ook wel weer nadelen aan en die nadelen vergeet ik dus nooit te benoemen.
    Maar het is maar net hoe je ermee omgaat denk ik. Ik heb er altijd schijt aan gehad, echt het boeit me totaal niet met hoeveel maanden dit en met hoeveel maanden dat. Ze is gewoon mijn kind en voor mij is ze perfect ;)

16. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Op het schoolplein is mijn dochter altijd té klein. (ze is 72 cm) en bijna één. SO WHAT! en dan staat er een soort kudde mama's om je heen met een open mond te beweren dat het wel érg klein is. Dan krijg je een scan en opmerking van: ,, Ja, maar jij bent ook niet groot'' of.. Juul was veel groter, of maike kon dit al heel vlug. Zo zijn moeders. en soms betrap ik mezelf er ook wel eens op dat ik zo trots praat over mijn dames. Het gaat vaak wel ongemerkt. AL heb je genoeg oog-uit-prikkende mama's met een grote mond.. die negeer ik altijd! ;)

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Nou, ik hoop dat dit gezegde klopt!! :D:D:D hihi

Ik herken het ook helemaal. Ik hoor om me heen ook alleen maar positieve verhalen over de kindjes en dan denk ik soms dat mijn kids wel heel erg zijn omdat ze soms slecht slapen en regelmaat nodig hebben en wel eens huilen en wat vaker ziek zijn en en en en....
    Terwijl dit helemaal onterecht is want het zijn superlieve (de liefste;)) kinderen. Je word gewoon onzeker gemaakt..

Daarom ben ik ook zo blij met dit forum :D

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Precies :)

19. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik ben ook erg blij met mijn perfecte kind. En niet perfect omdat ze nooit huilt, maar omdat ze er is. Ze maakt mij elke dag aan het lachen en maakt mij ervan bewust hoe gelukkig ik nu ben. En dat voor een klein mensje van 50 cm... :D

20. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja inderdaad dat lijkt me ook wel dat je dat bedacht hebt als je dat al tijden zo hebt...

Deel Deze Pagina