vriendschap is t zijeen ilusie?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    hee wat n lastige situatie...

ik zou het contact met je vriendin niet verbreken hoor, zij kan er niets aan doen toch?
    je kunt altijd nog (als zij voor haar man opkomt tegen jullie/jou) de vriendschap verbreken..
    Misschien als je goed met haar praat dat ze jou en je vriend ook heel goed snapt..

Ik denk idd dat je vriend eerst met zijn vriend moet praten en misschien komen ze er samen wel uit...

Tis afwachten hoe je vriendin hier op reageert, daaruit kun je een beslissing nemen!

Sterkte :)

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

De vriend heeft vandaag naar mijn man gebeld om te vragen of mijn man hem wilde helpen met zijn eerste klus. Hij had er voor mijn man ook wat tussen gehouden (financieel gezien) zodat hij er ook nog wat aan heeft. Mijn man vond het wel aardig. Hij is erg vergevingsgezind.

Ik denk dat het die vriend wat heet onder de voeten werd en het op zo'n "maniertje" probeert goed te maken. Bij mij gaat dat er niet in. Maar bij mij man dus wel. Hij zal het denk ik nooit leren en toch altijd alleen maar het goede van mensen inzien.
    Ik ben ook vaak genoeg van een koude kermis thuis gekomen dus ik vertrouw mensen ook niet meer zo snel.
    Komt bij dat ik die vriend al vanaf het begin niet vertrouw want hij heeft nog geprobeerd mij te versieren toen hij al iets had met mijn beste vriendin. Mijn man moest hem er toen op aanspreken anders was hij vrolijk verder gegaan.....

Ach, ze zoeken het maar uit. Ben er even klaar mee...

Bedankt voor jullie hulp. Ik denk er hetzelfde over als de meesten hier.

3. Momfulness

Cindy, ik ken het dus. Ben ook al vaak genoeg teleurgesteld om te weten dat de mensen waar je echt wat aan hebt, in mijn geval, op 1 hand te tellen zijn. ;) Als je je daarbij neerlegt dan kun je ook niet meer teleurgesteld worden. Dat is het voordeel ervan. :)

4. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik zal je heel eerlijk zeggen ik heb een fase gehad om eens te gaan kijken welke mensen ik nog in mijn vrienden kring wou.

we hadden vrienden waar we 9 maanden niks meer van hoorde als ik belde namen ze niet op reageerde niet op smsjes of op emails, nou die kunnen het voor mij bekijken.

ik had andere vrienden die vonden het raar dat ik niet wou afspreken omdat ik druk aan het oefenen was voor iets wat ik heel belangrijk vond, daar hadden ze geen begrip voor(het ging om een afspaak 3 weken verder te verzetten) nou dan houdt het voor mij gewoon op.

ik merk wel dat onze vrienden kring heel klein is geworden maar heel erg leuk en gezellig en dat vind ik het belangrijkste.

de vrienden die we nu hebben daar doen we alles voor en hun ok voor ons.

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zo herkenbaar dit.
    Ooit had mijn man een hele goede maat. Maar die vriendschap is helemaal over.
    Toen wij een eigen bedrijf begonnen heeft die vriend bij ons het vak geleerd, ging vaak mee op klussen. Uiteindelijk is die, met steun van ons ook voor zichzelf begonnen. Een iets ander vakgebied, maar het heeft wel veel overlappingen.
    En vervolgens moeten wij er zelf achter komen dat hij ook voor de concurrent werkt. Nu is dat nog niet t ergste, maar wel dat hij dat achter onze rug deed.
    En hij kan t ook niet hebben dat wij heel goed bevriend zijn geraakt met een maat van hem, stikjaloers is hij. En daar kan niet over gepraat worden met hem, al diverse keren geprobeerd.
    Dus nu mag hij van ons in de str*nt zakken. Als wij hem tegen komen ergens praat mijn man nog wel met hem, als hij er niet onderuit kan komen, maar ik zeg niks meer, heeft helemaal afgedaan voor mij.
    Dus ja, in sommige gevallen is vriendschap een illusie. Gelukkig niet altijd, al weet je dat pas zeker tegen de tijd dat je dood gaat.

6. Momfulness

@Crisje, je situatie is wel heel erg herkenbaar moet ik zeggen. Ook bij jou is het dus uitgelopen op ruzie... Jammer toch?

Ik richt me nu maar even op mijn zoontje. De rest kan me momenteel gestolen worden. Heb geen zin om me er verder nog druk om te maken.

Verder vindt ik het van mijn man ook erg naief om zijn he
    le ideeën bus op tafel te gooien. Dit heeft hem al eens eerder de kop gekost. Hij leert het gewoon nooit.

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hoi,
    Ik zou me er niet zo druk om maken, jullie zaak loopt toch goed? Wat wil je dan nog meer? Er zijn genoeg concurenten, eentje meer of minder maakt echt niets uit. Een btje positief: conculegas. Ze zouden elkaar zelfs tips kunnen geven i.v.m. het werk.
    Succes!

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    @tjessia, het gaat er niet om dat het een concurrent is, ook niet of de zaak goed loopt of niet. Het gaat erom dat je genaaid wordt door een vriend.

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Zo zou ik het in ieder geval niet zien...

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Misschien was het zijn intentie niet om zijn vriend te naaien? Hebben jullie uberhaupt wel met hem gepraat? Wellicht is het een groot misverstand.

In ieder geval zou ik ze niets meer vertellen inderdaad, zodat dat niet tussen jullie in kan komen te staan. En hoeveel is de vriendschap jullie waard? Ik zou goede vrienden niet zo snel aan de kant schuiven, maar vrienden die niet heel speciaal voor me zijn wel.

11. Momfulness

@Merijn, het zal niet zijn intentie zijn om zijn vriend te naaien. het is zijn intentie om geld te verdienen. Dat dit toevallig in precies hetzelfde afnamegebied is waar mijn man zijn zaak met hart en ziel aan het opstarten is met de nodige bloed, zweet en tranen dat vergeet hij maar voor het gemak.
    Ik zou een vriend nooit in de weg staan. Niet zakelijk en niet privé! Als je dat wel doet dan ben je volgens mij geen goede vriend en is de vriendschap hem niet genoeg waard.

De loyaliteit van onze kan houdt natuurlijk ergens op. Hoeveel de vriendschap ons ook waard is. We laten ons niet het gras voor de voeten weg maaien.

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij ook niet, als hij er open en eerlijk over zou zijn. Als je dingen achter iemands rug gaat doen vind ik dat je iemand aan t naaien bent. Alleen al het feit dat je het op die manier doet wil zeggen dat de persoon in kwestie verdomds goed weet waar hij mee bezig is.
    Jammer van de vriendschap, kapot gegaan door stiekem gedoe en veel jaloezie.

13. Alita

Alita Niet meer actief

Kom op dit doe je niet bij een vriend vindt ik!!!!
    Niet zijn intentie....

Meid mannen zijn daar zoooooo anders in, wij doen meer met ons gevoel en de mannen die vinden het al snel weer goed..
    En hij wilde jou versieren terwijl jij toendertijd je man al had en hij met jouw`n beste vriendin al ging, nou zo iemand kon ik niet als mijn beste vriend beschouwen als ik jouw`n vent was!!!

Wat een drama`s he!!!
    Richt je maar lekker op je kind!!!

Deel Deze Pagina