Zweetoksels en ruw laagje op huid van deo

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Sinds ik geen pil meer slik (sinds jan 2007) heb ik meer last van zweetoksels. Na de bevalling is dat naturlijk nog een slagje erger geworden. Nu gebruik ik deo (meestal nivea dry en rice dry van fa) maar savonds ruikt het vaak al weer. Ook geven die deo's zo'n ruw laagje op mijn okselhuid die ik er haast niet afkrijg onder de douche. Met als gevolg dat het ook blijft stinken. Dus scrub ik mijn oksels maar elke keer....

Wie weet een goede deo die geen ruw laagje geeft?
    En wie weet hoe ik dat ruwe laagje er makkelijker af krijg?

Oja en die deo's die 5 dagen ofzo werken durf ik nooit te proberen hihi.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind zelf Fa niet echt een goede deo, is meer een lekker geurtje, maar helpt niet tegen zweten ofzo. Met nivea heb ik geen ervaring.

Ik gebruik zelf Sanex sensitive en ben daar erg tevreden over, krijg er echt geen ruw laagje ofzo van. En aan het eind van de dag ruik ik nog steeds gewoon fris.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb de roller van sanex ( verpakking is een soort platte roller) en het is eigenlijk meer een stick. werkt heel goed. ook heb ik een roller van mylene maar die is niet in de winkel te koop alleen via mylene party's

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Fa is rot spul is erg agressief spul! Ik zou iets van sanex of zo gebruiken.

5. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Waarom wil je niet die deo voor 5 dagen proberen?
    Ik gebruik 'm meestal in de zomer, je sprayt voor het slapen gaan 3 spraytjes, en het werkt écht 5 dagen.
    Je moet voor de frisheid wel nog gewoon dagelijks een beetje deo opspuiten, maar je okels worden helemaal niet nat. Ik ben er erg tevreden over.
    Ik gebruik het alleen in de zomer, omdat ik zelf bijna niet zweet. Mijn vriend gebruikt die deo het hele jaar door, omdat hij vindt dat hij heel erg zweet (terwijl ik het juist heel erg vind meevallen).

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik gebruik sanex (de blauwe)
    Bij alle andere deo's heb ik het idee dat ik stink en bij deze niet.
    En heb geen last van dat laagje wat je bij andere deo's wel hebt.

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hhm misschien moet ik dan toch eens op zoek naar sanex....

Nikita90: Die deo voor 5 dagen durf ik niet omdat je dan helemaal stopt met zweten. Mijn moeder had ook zo'n deo en die heeft nu voor de rest van haar leven hele rare bruinige vlekken onder haar oksel :$

Dat fa zulk rotspul is joh..... gebruikte ook alleen al die rice dry ervan, die andere vond ik al niks.... maar nu laat ik het in het schap staan denk ik.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    @deelight: ik gebruik al jaren odorex tegen het zweten, dat is dus wel een spray die je eens in de 5 dagen ofzo gebruikt. Daarnaast gebruik ik nivea deo dry, maar dat laagje heb ik idd ook wel. Je krijgt geen bruine vlekken van de odorex zelf hoor, alleen misschien als je in de zon gaat? Heb wel eens gelezen dat dat ook kan met parfum met alcohol erin.

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Dat ruwe laagje is een reactie van je huid. Ik krijg dat van velen deo's en dan aan de achterkant van mijn oksel.

Sinds ik de Sanex roller gebruik (zalmkleurige) ben ik hier vanaf. Sommige producten zijn gewoon heel agressief.

Charlie

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik gebruik al jaren Syneo5. Dat is ook zo'n 5 dagen deo, die enorm goed werkt. Gebruik ik hem niet, dan heb ik altijd last van kabbelend water onder mijn oksels, òòk in de winter. Vervelende daarvan is, dat dat zweet in je kleding trekt en ookal draag ik een shirtje dan maar 1 dag, op een gegeven moment gaat zo'n shirt stinken en dat krijg ik er dan niet meer uit..

En hier dus ook absoluut geen bruine vlekken onder mijn oksels hoor, ze zijn nog maagdelijk wit;) En over die Syneo gebruik een gewone deo voor het lekkere geurtje, meestal iets van Dove..

11. Alita

Alita Niet meer actief

hier ook een syneo5 gebruiker, zou nooit meer zonder willen en kunnen. Ik heb echt last van overmatig zweten en zo hou ik het in de hand, anders durf ik sommige kleding gewoon niet aan.. Nog nooit bruine oksels ghad!!

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb hetzelfde spul van Thermen...
    En ik heb ook de roldeo en de spuit...ik heb nu al een paar weken die 5dagen spray niet gebruikt...en 's ochtends de roller..en dit gaat ook goed...

Hier ook iemand trouwens...met hele watervallen ;)

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind die Syneo 5 wel erg duur, hoelang doen jullie er mee?

14. Alita

Alita Niet meer actief

@Sara, dat werkt bij miet hoor, moet het echt blijven gebruiken, maar heb je ook al eens de syneo gebruikt? Is thermen ook zo goed dan?

@Marijke, je gebruikt m voor 5 dagen dus je kunt er wel een half jaar mee doen...

15. augustus

augustus Niet meer actief

Heb ook een tijdje die syneo 5 gebruikt, maar het werd mij te duur. Na lang zoeken ben ik nu zeer tevreden over de deo van het kruidvat eigen merk. Hij heet fem x ultra dry en kost nog geen 2 euro. Kan voor mij niet op tegen odorex, nivea, en alle andere merken die ik geprobeerd heb..En ik krijg er geen ruwe oksels van.

16. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Ik vind persoonlijk de deo's van bourjois heel fijn.
    Met name de Airco :D en ruikt ook zo lekker !

17. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Voor mij de paarse sanex!! Geeft ook nauwelijks (tot geen) witte strepen op je kleren :) Ben zelf ook een moeilijke klant qua deo. Van alle andere merken dan sanex of dove krijg ik eczeem onder mijn oksels. De gele dove is ook lekker!

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Cindy...ik vind thermen heel goed! Met die spray blijf ik echt langer dan 5 dagen droog! En dan spuit ik niet eens het maximale! En normaal klotst het echt hoor bij mij!
    Die deo is dus ook fijn! Het blijft veel droger hier dan met een gewone deo!

19. Alita

Alita Niet meer actief

die koop je gewoon bij het krvat of niet? En is ook goekoper he... ben altijd bang om iets anders te kopen want ik heb al zoveel geprobeerd.... :(

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Zit erover te denken om misschien toch die syneo te proberen... en die Thermen... is dat het merk? En wat kost ie? En waar koop je m?
    Hebben die syneo en thermen deos nog een luchtje?

Deel Deze Pagina