Zit er toch mee..dus vandaar... Wij hebben vroeger altijd een huisarts die iedere ochtend van 8.00 tot 9.30u inloopspreekuur had. Helaas is deze nu met vervroegd pensioen gegaan. Dus nieuwe huisarts alles overgenomen. Maar bij deze moet je bellen altijd voor een afspraak. Ze zitten in een praktijk met meerdere artsen maar sluiten helemaal? Waardoor je naar een andere arts moet. En nu belde mijn man vanmorgen om 8.00 uur naar de praktijk voor onze 2 zoontjes.... En ze hadden geen tijd vandaag. Met de klachten konden we best morgen even om 10.00 uur langstkomen Ikke terug gebeld, dat ik zo lang niet wilde wachten of ik niet naar een ander kon en dat ik anders wel naar het ziekenhuis ging. Ach mevrouw waterpokken overkomt ieder kind! Ja dat klopt en dat is het ook niet alleen. Mijn middelste heeft al 2 weken een onsteking in zijn nek. Voor 5 dagen antibotica gehad en nog steeds niet weg. nu inmiddels 1 week verder is er nog steeds hoge koorts.Rond de 40 graden.Hij kan zijn nekje niet goed bewegen dat doet pijn. Is ieder nacht zo'n 4 keer wakker als hij zich omdraait huilt hij. kan pas volgende week donderdag bij de kinderarts terecht. En de jongste(7 maanden) zat vanmorgen(8.00u) al op de 39,9 graden voor de 4de dag. Is s'nachts ook regelmatig wakker en is huilerig. ook vind ik dat een paar waterpokken er wel heel raar uit zien, alsof het ontstoken is... Nou mevrouw ga even overleggen met de arts. even later mevrouw ..u kunt niet naar een andere arts want wij hebben zelf dienst. En als u naar het ziekenhuis gaat...ach laat maar... De huisarts vind dat u met deze klachten best tot morgen kan wachten,maar als u zo aandringt kunt u om 14.40 uur terecht! Ooo ..uhh ja moet om 3 uur de oudste van school halen. Tja kan niemand anders dat doen? Nee ben alleen en heb verder niemand... Tja zegt u het maar vanmiddag of morgen? Sorry voor het lange verhaal, en ach
Hier hadden we alleen op maandag inloopspreek uur en belde je dan werd je eerst uitgehoord door de assistent en dan mag je blij zijn dat je in de zelfde week nog mocht komen. nu zitten er 2 andere artsen en zei hebben helemaal geen inloopspreekuur meer alleen afspraken en op de een of andere manier doen ze goed plannen wnat nu kan je vaak de zefde dag nog terecht
Hier ook geen inloopspreekuur. Als je in ochtend heel vroeg belt kun je vaak die middag nog terecht en anders de volgende dag.
Nou hier kan ik bijna nooit de dag zelf, soms zelfs 1 week later Maar als over mijn dochter ga dan mag ik altijd wel langskomen. Ik vind het wel raar hoor dat ze je zo te woord staan. Anders gewoon langs ziekenhuis gaan en zeggen dat je het niet vertrouwd maar dat je eigen ha geen tijd had.
Vind het toch raar. Zal er best mee samen hangen dat ikzelf door de situatie nachten van 4 uurtjes heb, niet eens aangesloten aan elkaar. Een pasgeboren bay vind ik lang niet zoveel werk... Doe het met liefde hoor, maar raak toch aardig uitgeblust daar je overdag ook geen moment rust krijg.... hihihi moet alweer gaan zoonlief huilt....
Ga anders ff langs t ziekenhuis, zeg gewoon dat je je onwijs zorgen maakt en dat de huisarts geen tijd heeft. Zo zou ik t doen, dan voel je je ook gelijk wat geruster. En t zijn jouw kids, dus jij weet wat t beste is voor ze, dus als je langs t ziekenhuis wil, gewoon doen, kan jou t schelen? Succes! Liefs Lieniej!
onz huisarts heeft al ruim 1 jaar geen inloopspreekuur meer maar ls ik bel kan ik meestal de zelfde ochtend/middag nog terecht. nu met het nieuwe zorgstelsel van volgend jaar zou het nog veel drukker worden bij de huisarts want dan geld de eigen risico niet en voor het ziekenhuis straks wel. dat worden dus extra dokters of zo want anders kunne ze het niet mee bijbenen
Hier ook geen inloopspreekuur, maar als ik s morgens om 8u gelijk bel, kan ik meestal wel dezelfde dag meteen nog langskomen, zeker als het voor 1 vd kinderen is!
Volgens mij is het niet echt gebruikelijk meer om als huisarts een inloopspreekuur te hebben. Volgens mij komt dat nog maar weinig voor. Hier ook gewoon bellen voor een afspraak, maar 9 van de 10 keer kun je dezelfde dag nog terecht.
hoi hoi ik vind het ook raar een dokter bel je niet voor niets lijkt me ik zou bij twijfel dan ook gewoon naar de eerste hulp van het ziekenhuis gaan helemaal die nekpijn zou ik niet vertrouwen ik wil je niet bang maken maar mijn dochter angelina had ook zo een rare nekpijn dokter had geen tijd ben direct naar het ziekenhuis gegaan wat bleek hersenvliesontsteking ik had geen minuut later in het ziekenhuis moeten zijn ook dokters kunnen over de telefoon de ernst niet inschatten dus als je het niet vertrouwd ga liever 10 keer voor niets naar het ziekenhuis dan 1 keer niet gaan en dan te laat zijn groetjes nathalie
Bij ons heeft de huisart gewoon zijn uren die hij in zijn praktijk zit. Bv van 8-10 als je ziek ben, of iets anders hebt kan je gewoon tijdens deze uren naar de dokter natuurlijk kan het gebeuren dat je uren moet wachten je zou de eerste niet zijn. De andere uren van de dag kan je de dokter bellen en komt hij op huisbezoek ( dat is dan meestal voor mensen die doodziek zijn of dringende gevallen) en dit systeem werkt hier héél goed. Misschien is het zo anders omdat het in België is. Groetjes Stephanie
Hier is het ook vaak dat als ik bel pas de dag of dagen erna pas terecht kan. Gelukkig is het hier wel zo dat als ik zeg dat ik het niet helemaal vertrouw ik altijd dezelfde dag nog snel terecht kan!
als je niet terecht kan ga je toch gewoon eind van de dag naar de huisartsenpost toe gewoon zeggen dat je eigen huisarts gen tijd heeft en je niet langer kan wachten
Mijn huisarts is altijd met vakantie voor mijn gevoel... De huisarts in Den Bosch die had 2x per dag inloopspreek uur en nooit afspraken. Maar daar zat je soms gewoon 2 uur te wachten in de wachtkamer, en dat is ook geen pretje!
vind het erg raar hoe die ass het verteld en dan zeker als je naar het zh gaat.. ach laat maar.. sorry maar vind ik een beetje dreigend klinken. ik zou gewoon naar de ha post gaan. vind een kin dvan die jonge leeftijd met zulke hoge koorts al een paar dagen nou niet iets om licht over te denken. mijn zoontje mocht gelijk komen toen ik vorige keer belde met die temp al 4 dagen. hoefde geen afspraak te maken hij zag me wel verschijnen en dat was nog niet eens mijn eigen arts maar zijn collega. meid veel sterkte en doe wat je gevoel zegt laat je niet door die ass zo behandelen.
Hier is het ook zo druk. We zitten bij een praktijk van 3 huisartsen, als je op maandag belt, kun je met een beetje mazzel donderdag terecht. Voor spoedgevallen hebben ze wel ruimte, logisch natuurlijk. Wat ook heel vervelend is: als je dan een afspraak hebt om bijvoorbeeld 9 uur, zit je rustig tot 10 uur in de wachtkamer omdat het uitloopt...
Bij mijn vorige arts was ook geen inloopspreekuur, moest je voor 10 uur bellen voor een afspraak. Nou, 1x geprobeerd een afspraak te maken voor m'n partner, netjes voor 10 uur gebeld, kreeg ik te horen dat er 'vandaag geen plek meer is'. In plaats van dan in elk geval een afspraak te kunnen maken voor de dag erop (of eerstvolgende dag dat de ha weer aanwezig was in elk geval, dokter werkte parttime), kreeg ik het vriendelijke verzoek om die eerstvolgende dag maar weer eens te bellen..... Ja dag! Het ging niet echt om iets ernstigs, dus dat er die dag geen plek meer was, kon ik nog wel mee leven, maar dan wil ik wél vast een afspraak, anders is de volgende keer dat ik bel wéér geen plek! Nu zitten we bij een andere praktijk. Die dokter is ons aanbevolen door de buurvrouw en deze heeft in elk geval wel nog een inloopspreekuur! Verder heb ik er (gelukkig!) nog geen gebruik van hoeven maken, dus hoe het in de praktijk gaat met afspraken maken weet ik niet, maar kan in elk geval zo naar het spreekuur als ik wil
mijn huisarts is ook met pensioen gegaan eerst was het zo belde je om 8.00 mocht je er om 10 uur nog heen of smiddags nu moet je voor half 11 bellen voor een afspraak en dan krijg je te horen dat de dag dat je belt helemaal vol zit en de dag erna vanmorgen wilde ik weer bellen voor mijn dochter zijn ze dicht tot 5 dec
Ik ben zelf doktersassistente maar wil ook absoluut niet meer bij een huisarts werken. Het is gewoon te druk en aan het einde van de ochtend ben je helemaal doorgedraaid van al die telefoontjes en vaak word je nog uitgescholden door patienten die niet op tijd een afspraak krijgen. En het geval is (heb het nu niet over jullie) dat denk ik 70% van de klachten met een beetje helder nadenken gewoon zelf opgelost kunnen worden. Ook de vergrijzing speelt een grote rol. Veel ouderen voelen zich alleen en verzinnen iets of maken een afspraak om even een praatje te maken. Kinderen en baby's gaf ik eigenlijk dezelfde dag nog een afspraak Ik woon nu net drie maanden hier en heb sinds die tijd ook een nieuwe huisarts die bereikbaar is tot 11 uur en daarna dus niet meer. Vaak moet ik echt 20 keer bellen voordat ik iemand aan de lijn krijg en vind dat ook niet kunnen. dus snap jullie frustratie maar al te goed..
ik ben nog nooit op tijd geholpen altijd minstens 30 minuten wachten en dan zit je daar met een huilende baby die niet stil te krijgen is.