Starters renteregeling

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurfin90, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn al een poosje aan het oriënteren op de woningmarkt, we weten wat wij voor hypotheek kunnen krijgen en wij hebben recht op een starters renteregeling nu vind ik de starters renteregeling eigenlijk alleen bij voormalige huurwoningen.

We hebben een voormalige huurwoning bezichtigd, maar deze woningen zijn compleet uitgeleefd en daar moet een kapitaal in gestoken worden wil je het weer wat leefbaarder krijgen.

Als ik op funda kijk zie ik het alleen maar aangeboden worden bij voormalige huurwoningen, maar mij lijkt dit op iedere woning in de gemeente toepasselijk.

Nu luid mijn vraag of er iemand weet of het evt. mogelijk zou zijn dat wij op iedere woning van onze budget een starters renteregeling zouden kunnen krijgen (natuurlijk wel in de gemeentes wie aan dit traject mee doen)

2. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Kijk eens op de website van de gemeente, daar zal het vast op staan, wat de eisen zijn.

Naar mijn idee worden er vooral eisen gesteld aan de personen die het kopen (max inkomen, max leeftijd, al woonachtig in.. enz) en maar 1 eis qua huis en dat is een max vraagprijs.

Ik weet niet of jullie hypotheekverstrekker uit de buurt komt? die zal dat vast wel weten.

Wij zijn nu ook bezig met huizen bezichtigen en zijn blij dat we van te voren al een gesprek hebben gehad met de hypotheekadviseur. Daardoor weten we ongeveer wat mogelijk is. Op internet zijn de bedragen nogal verschillend wat je kunt lenen namelijk.

3. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vriend is inderdaad ook op gesprek geweest, weten nu exact wat we kunnen lenen en dat we tot een bepaald bedrag aan starters renteregeling kunnen krijgen.
    Maar door funda raak ik er wat verward door want zie het enkel alleen staan bij voormalige huurwoningen. :(

En wij kopen toch liever iets wat meer 'af' is ooit een badkamer of keuken vervangen is het probleem niet maar we stuitte nu steeds op woningen die inzakken etc. en daar hebben wij later dan echt geen budget voor.

4. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk zijn die huisjes zo bagger, dat ze voor nietstarters niet aantrekkelijk zijn. Als het huis niet aantrekkelijk is, moeten ze het zo maar proberen.

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier staat alles op over startersleningen

Starterslening

Deze instantie verzorgt de uitvoering van de startersleningen voor de gemeenten.

Het is niet zo dat een startersleningen voor elke woning in de gemeente geldt. De gemeente bepaalt welke woningen in aanmerking komen. Dus het kan heel goed dat in jullie gemeente alleen ex-huurwoningen (in een bepaald gebied) in aanmerking komen.

6. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Dan zal het inderdaad wel alleen op voormalige huurwoningen van toepassing zijn hier. Jammer het verrijkt het budget toch aardig van een normale hypotheek.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben gebruik gemaakt van een starterslening, maar bij ons was er alleen een prijsklasse waar het huis binnen moest vallen om in aanmerking te komen. Even informeren bij de gemeente dus, misschien staat het wel vermeld op de website van de gemeente bijv.

Deel Deze Pagina