help mij bij het blijven stoppen met roken please!?

Discussie in 'De lounge' gestart door cherryl, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Meiden, even mijn frustraties kwijt!!

Ik ben sinds 1 januari gestopt met roken en ben hier natuurlijk hardstikke trots op. MAARRRR nu stond ik net onder de douche (waar we sinds vandaag een nieuw badkamer meubel hebben staan met een GROTE spiegel!!) en ik schrok me rot.

Ik heb van mezelf een enorm trage darmwerking. (dit is gemiddeld 30 uur verwerking en die van mij zijn 130 uur verwerking)
    En sinds ik gestopt ben met roken is dit nog trager geworden. Met het gevolg dat ik dus nog sneller aankom!

Ik probeer echt wel op mijn eetpatroon te letten, maar ik stop wel iets sneller iets in mijn mond wat ik toen ik nog rookte niet zou nemen. Maar buiten dit is dus ook mijn verwerking van dat wat ik eet nog slechter geworden.

Na het mezelf eens heel goed bekeken hebben in de spiegel ben ik echt geschrokken van hoe mijn lichaam is veranderd en weet ik niet of ik dit wel vol houd.
    Ik heb eigenlijk helemaal geen moeite met het stoppen met roken en vind het zelfs stinken, maar pfffttt ik was zo tevreden met mijn figuur na 2 zwangerschappen..... :(:)

Wie kan mij wat moed inspreken om toch door te gaan met het stoppen met roken?

2. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Lieve Cherryl,

Echt heel naar dat je zo geschrokken bent,
    maar je lichaam is ook in shock..

Kom op meid! Het gaat goed, al 1 1/2 maand heb je niet gerookt!

Goed op blijven letten met eten, maar eerst nu volhouden!

GOGOGOGOGOGO Cherryl! :D

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    komt goedjelichaam moet wennen!!!

4. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Wat kan helpen, is elke keer dat je een sigaret zou roken een glas water drinken.....

5. Mayo1990

Mayo1990 Actief lid

29 aug 2012
    255
    0
    16
    Cassiere
    Overijssel
    Kom op meid! Ik ben nu 5 maand gestopt met roken en het word als maar makkelijker. Je kunt het!!

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Kom op! Het lukt je!!

7. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ga lekker hardlopen of iets anders sportiefs doen. Goed voor je gezondheid, je figuur én je merkt dan pas echt goed de voordelen van het niet meer roken.

8. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    poeh! Wat rot dat je daar zo van schrikt, wat rot dat het doen van iets gezonds eigenlijk zo'n stom effect heeft uiteindelijk he?

Maar je kunt het! Ik vind het knap!!
    (hier ook stoppende, op advies niet 'cold turkey' maar mijzelf een limiet gesteld. Tot nu toe ga ik daar dus heel braaf niet overheen, heb ik het al twee keer naar beneden gesteld en vandaag........ bleef ik er voor het eerst uit mijzelf onder zitten :D mijn nieuwe limiet is dus al gesteld :) )

9. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Nou dan moet je niet weer ga roken hoor. Je hebt het ergste gehad.

Gewoon lekker gaan sporten en vezels eten en dan komt alles goed. Ik was het eerste jaar ook 5kg aangekomen maar daarna viel ik weer af.

Belangrijkste is bewegen.

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Kom op meid, blijf er vanaf!
    Ik ben er nu 6 jaar vanaf, ook met de nodige kilo's, maar als ik moet kiezen tussem 10kg extra met prima conditie of zwarte longen, slechte conditie, stinken, maar 10kg lichter, ga ik toch voor dat eerste.

Je kunt het!!

11. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Dank jullie wel meiden.. ik weet dat ik vol moet houden, maar pfft zat er evendoorheen.
    En waar kun je dan beter je hart luchten dan hier? ;)
    Wat betreft het sporten.... dat gaat helaas niet door vele lichamelijke klachten. Was het maar waar, dan kon ik me nu even lekker uitleven..
    Ach ik weet wel dat het goed komt, maar zoals al gezegd was het makkelijker als je er niet zo van zou aankomen.

12. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Goed hoor!! Op naar de 0 sigaretten.
    Ik ben wel coldturkey gestopt, minderen kon ik helaas niet.. en ik zeg helaas omdat ik denk dat het beter is voor je lichaam om af te bouwen en je mind...
    Zet hem op!! Als ik het kan, kan werkelijk iedereen die de wil heeft om te stoppen het!!

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Van roken wordt je stofwisseling sneller dat is bekend maar aub laat wel of niet roken niet afhangen van een paar kilo. Omheb ooktrage darmen en was na accuut stoppen 4kg aangekomen en daarna bleef het stabiel. Zelfs na 2 kinderen. Je bent al 1,5 maand verder. super. Geef niet toe.

Het geeft hij mijn ruim 1 jaar geduurd voor ik weer 2x per week naar de wc kon. ( dat is voor mijn normaal) . Ik voelde me vol, zwaar en opgeblazen. Echter zij de weegschaal dat het mee viel dus had was puur het gevoel van niet naar de wc kunnen, vol zitten en je daardoor dik voelen.

Ga naar de huisarts. Hij kan je poeders voor schrijven om het net allemaal een beetje te helpen.

Niet kunnen sporten herken ik ook :( heb zo zin om is een keer te hardlopen of te sporten :( maar heb dubbele hernia en kan amper lopen.

Deel Deze Pagina