Ik wil je veel sterkte wensen. Kan me goed voorstellen dat je hier heel verdrietig van word. Misschien kun je gewoon eens anoniem informeren bij de kinderbescherming ofzo. Verder wil ik zeggen dat ik het super lief van je vind dat je zoveel hebt gedaan voor deze kindjes. Liefs Jada
wat ben jij een lieve schat zeg! je heb een groot hart, helaas ziet je vriendin haar fouten in de opvoeding van haar kinderen niet, en naar mijn idee zou het geen slecht idee zijn om het AMK (Algemeen meldpunt kindermishandeling http://www.amk-nederland.nl/) eens te bellen en te vragen of het mogelijk is dat zij extra en verplichte begeleiding kan krijgen, een aantal dagdelen per week ondersteuning van jeugdzorg. jij blijft daarin (indien je dat wilt) anoniem, maar dan moeten er wel meer mensen zijn die ditzelfde signaleren en een melding doen. maar je kunt natuurlijk ook contact zoeken met haar voogd. het is een mogelijkheid.. maar wel een moeilijke keuze voor jou. maar ja je gunt die kinderen nu eenmaal een betere opvoeding als deze. succes!
Meiden...allemaal bedankt voor jullie lieve woorden, steun en tips! Ik ga er zeker wat mee doen. Nu even een Update van vandaag: Vanmiddag moest ik me jongste ophalen van peuterschool. Ik loop dan altijd langs de school waar haar 2 jongste op zitten. Ik zag kinderen op het speelplein en kon me niet bedwingen om er niet heen te lopen. Ik bleef op een afstandje en zag 2 armpjes uitbundig zwaaien. Het bleek haar jongste te zijn. We zwaaide na elkaar en gaven elkaar hand kusjes. Dat deed me zo goed!....echt ongeloofelijk. Maar maakte me ergens ook weer verdrietig. Kelsey ging na school bij een vriendinnetje spelen. Toen ik haar met me 2 kinderen ging ophalen zag ik haar jongste fietsen. Ik riep 'm nog maar denk dat hij me niet hoorde. Wou me al omdraaien om verder te gaan toen ik haar dochter me hoorde roepen. Ik bleef staan en draaide me om. De 2 jongste van haar kwamen op de fiets naar me toe en de jongste greep me vast en knuffelde me en gaf me een dikke kus, zijn zus deed het zelfde. Voor mij was dit hemel...het geen wat ik zo ontzettend nodig had. Ik heb ze heel duidelijk op hun hart gedrukt dat ik ze ontzettend mis en hoop dat ik ze vaker kan zien. Dat ik heel veel van ze houd, en ze ALTIJD heel erg welkom zijn bij mij! Haar dochter vroeg waar Kelsey was en of Kelsey zo nog even met hun mocht spelen. Uitteraad dat dat mocht van mij. Met een glimlach ben ik Kelsey gaan halen en naar het pleintje gegaan waar ze had afgesproken. Ik heb heerlijk met ze gespeeld samen met mijn kinderen. Ik heb ze geen vragen gesteld waarom ze niet meer langs kwamen omdat ik het antwoord niet wil horen....ik weet het diep van binnen wel maar hoef het niet bevestigt te hebben. Het zou me alleen nog maar kwader hebben gemaakt, en ik besloot te genieten van het moment dat we op dat moment hadden. Vanuit me oog hoeken zie ik iemand aan komen lopen. Het bleek haar 1 na oudste zoon te zijn. Hij riep me heel enthousiast en vloog me letterlijk in me armen (alsof we elkaar jaren niet hadden gezien) En nu gebeurde het....(hij is 10 jaar) hij storte in in mijn armen. Huilde verschrikkelijk overstuur. En uitteraad hield ik het niet meer droog en stonden we daar samen te huilen terwijl hij me stevig vasthield Het eenige wat die lieve jongen kon uitbrengen was "stomme moeder van mij", "allemaal haar schuld". En ondanks dat ik in mijn hart hetzelfde voel heb ik zijn tranen gedroogd en gezegt dat z'n moeder echt wel van hem houd en dat dit niets met hem te maken had. Tja ik weet het, maar het blijft toch die jongen z'n moeder Ik miste hem ook en vertelde dat ik om de hoek woon en hij altijd mag langs komen! Op dat moment komt de oudste eraan op de fiets (jongen is helaas precies een kopie van zijn moeder en hij deed precies al wat ik verwachtte), hij ziet mij met zijn broertje en gaat snel weer naar huis....uitteraad om zijn moeder te gaan halen. Ik ben nog aan het praten met haar zoon toen zij eraan kwam lopen. Ik draai me rug naar haar toe en hou me bezig met haar zoon. Ze vertelde de jongen mee te komen nu en zei ineens tegen haar zoon "ik heb nooit gezegt dat je Linda moet gaan negeren" Er was NIETS gezegt, ze voelt zich in het nauw gedreven en zal altijd doen alsof het lijkt dat de kinderen liegen. Ik heb haar niet aangekeken en haar volledig genegeerd. Ik vertelde haar zoon dat alles wel weer goed zou komen en dat hij maar gewoon langs moest komen als hij daar zin in had! Daarna nam ze hem mee Ik liep langs haar huis en zag hem boven bij het raam huilen. Ik bleef voor haar huis staan en vertelde hem dat hij moest gaan glimlachen want ondanks dat ik geen vriendjes kon zijn met zijn moeder maar dat ik wil altijd vriendjes zou blijven met hem....ongeacht. Eenmaal thuis gekomen heb ik een flink potje gehuild om de situatie. Maar heb de kinderen weer even gezien, gesproken en met ze kunnen spelen. Het deed me zoveel! ik weet dat jullie niet veel kunnen met deze info. Maar ik heb al zoveel getypt wat betreft deze vrouw en mijn gevoel naar haar kinderen toe dat ik jullie dit gedeelte ook niet wou onthouden. Ik hoop dat ik nog vaker dit soort momenten met ze mag hebben. Verder hebben ze niets om maar uittekijken. Ik wou het gewoon even delen. Liefs Linda
Och gossie, wat ontzettend sneu voor die kids! Die vrouw voelt zich zeker in het nauw gedreven. Sterkte!
had je verhaal al eens via pb gelezen hé meid en blijkbaar is de situatie geëscaleerd. snap héél goed je gevoelens ten opzichte van de kinderen is ook niet iets van een paar maand hé maar buiten het doorgeven aan de amk of hulp via die andere persoon vrees ik dat je nog bitter weinig kan doen. laat het mischien een troost wezen dat de kindeen niet dom zijn en best wel weten hoe lief je voor ze was en dat wat mama zegt over jou niet helemaal klopt. alleen ja zij zulles wss het gevoel hebben dat ze moeten kiezen tussen jou en hun mama enja dan is de som snel gemaakt hé want hoe kinderen op jonge leeftijd ook behandeld worden ze zullen toch altijd partij kiezen voor hun ouders. geef het wat tijd voor jezelf om het te verwerken, het is een soort rouwproces dat je meemaakt nu en als praten je kan opluchten in dit verwerkingsproces moet je dit vooral doen, hier op het forum, tegen vrienden met je man .... ook dit ga je een plaatsje kunnen geven hoor en hou in gedachte je kan de wereld niet redden hé
net je update gelezen enja dit bevestigt wat ik in mijn vorig bericht typte, kinderen weten wel beter