Maar wat heeft ze gedaan dan? Kan het niet zo zijn dat je het door je hormonen allemaal een beetje "anders" ziet en voelt?
Heb je het voorval al met haar besproken? Als je zo twijfelt zou ik eerst in gesprek gaan en afhankelijk van haar reactie en je gevoel een beslissing nemen. Of je neemt na het gesprek afstand en bekijkt dan hoe het loopt. Mis je de vriendschap, zoek je contact. Vind je de gebeurtenis te groot, dan laat je de vriendschap los. Succes in ieder geval!
Mijn beste vriendin heeft me enorm gekwetst. Na lange tijd hebben we weer contact gekregen, maar merkte toch dat er voor mij echt wel wat tussen ons beschadigd is. Contact staat ook op een heel laag pitje en als ik haar spreek merk ik dat ik erg op mijn hoede ben wat ik zeg en wat niet. Dus het is nooit meer helemaal goed gekomen.
Ik heb 3 jaar geleden een vriendschap verbroken, omdat ik enorm was gekwetst, maar dat was een vriendin, niet mijn beste vriendin. Al had ik de vriendschap ook verbroken als een van mijn beste vriendinnen dit had gedaan. Ik zou het haar altijd kwalijk nemen en haar niet meer kunnen vertrouwen, dat is voor mij geen basis voor een hechte vriendschap.
Dit heb ik ook wel een beetje.. Ik laat het echt ver komen, en vergeef een boel. Maar als je op het punt komt dat je mij echt gekwetst hebt, ben je de sjaak. Dan kun je opzouten en kom je nooit weer binnen.
Ligt er aan wat de situatie is. Soms kan je vergeven, soms beter om de vriendschap te laten gaan. Volg je gevoel
Mijn beste vriendin waarmee ik sinds mijn 4e bevriend ben, heeft mij bijna 5 jaar geleden heel erg gekwetst. In het begin wilde ik haar ook echt even niet zien. Uiteindelijk hebben we de boel uitgesproken en heb ik haar excuses aanvaard. Erna duurde het nog zeker een jaar eer ik haar volledig vergeven had en we de vriendschap weer konden opbouwen. Klinkt heel cliché maar nu is onze band nog hechter geworden dan daarvoor. Wat betreft jouw vriendin daar kan alleen jij zelf over beslissen. Probeer met je beslissing er wel voor te zorgen dat je hormonen niet de overhand nemen, want zo te zien zit jij ook nog redelijk in je kraamtijd.
Dat ligt er echt aan wat ze heeft gedaan. Mijn toenmalige beste vriendin heeft mij in de steek gelaten tijdens een feestje...nouja we waren op een feestje bij vrienden van haar(ik logeerde bij haar aangezien ze aan andere kant van nl woonde) ik voelde me echt heel beroerd en zouden daarna naar een discotheek gaan, maar dat trok ik niet. Ik wilde naar haar huis en naar bed, maar zij wilde persé uit...uiteindelijk heeft mijn moeder mij midden in de nacht bij haar thuis opgehaald(Dus aan de andere kant van nl) ik was toen in mijn eentje naar haar huis gefietst en naar huis gegaan. Zij is dus niet mee gegaan en gewoon naar de discotheek gegaan. Ook heeft ze geen interesse getoond en pas na een week gevraagd hoe het ging, ik bleek een maagzweer te hebben. We hebben elkaar jaren niet gesproken, uiteindelijk heb ik het haar wel vergeven maar vergeten kan ik het niet. Bovendien is onze vriendschap nooit meer hecht geworden.
Waarschijnlijk wel vergeven, maar niet vergeten en wordt het nooit meer hetzelfde. Dit houdt dan automatisch in dat de vriendschap hoe die was over is. Hangt wel van de situatie af, maar wanneer je je zo gekwetst voelt zal het vast niet gaan om het kopen van dezelfde kleding ofzo
Nou van haar wist ik dat ze nogal "losjes" was qua moraal en vreemdgaan. Dat hoorde bij haar, kon ik als vriendin mee leven. Ik wist dat zij de volgende dag weer een andere flirt zou kunnen hebben, dat het niks betekende voor haar. Ik was wel boos natuurlijk, maar uiteindelijk kon ik met haar weer verder, nadat we een potje gehuild hadden. Van mijn toenmalige vriend kon ik dat niet accepteren, daarvan verwachtte ik toch wel dat hij niet voor dat soort avances zou zwichten. Aan een levenspartner stel ik andere eisen dan aan een goede vriendin, dat kan toch?
hmm lastig ik ben wel vergevingsgezind maar denk dat ik het niet zo snel kan vergeten, misschien dat het dan niet meer word zoals het echt was...
Ik snap het wel een beetje. Ik had ook zo'n soort vriendin. Was een goede test wat jongens betreft. Inmiddels is ze met de 'liefde van haar leven' en nog steeds zo los. Hij heeft geen idee. Terwijl hij echt alles voor haar over heeft en behandeld als prinses. Ik wil niet bevriend zijn met iemand die zo met haar vriend om gaat.
Ligt eraan wat ze gedaan heeft maar de vriendschap zal sowieso dan nooit meer hetzelfde zijn want het zal altijd in je achterhoofd blijven
Maar even een oprechte vraag. Zou je haar dan nog vertrouwen bij jouw huidige vriend/man? Persoonlijk zou bij mij het vertrouwen wel weg zijn als ze dit zou doen.
Ligt aan wat er is gebeurd EN of diegene dat zelf ook inziet. Hier zeker wel eens zo gekwetst dat ik liever vriendschap verbrak. Het was erg moeilijk, maar vriendschap zou nooit meer worden wat het was. En dat is des te moeilijker als je daarvoor heel close was.
Nou inmiddels zijn we wat jaren, kinderen en kilo's verder Ik durf wel te stellen dat ze haar wilde haren een beetje kwijt is en ook dat mijn huidige partner totaal niet vatbaar is voor flirts. Ik zie haar nu echt niet als een bedreiging.... maar soms schiet het weleens door mijn gedachten ja. Toch is het geen reden om onze vriendschap te beëindigen.