Vriendschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 13 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ligt eraan wat er is gebeurd.

Mijn zus was ook mijn beste vriendin. 25 jaar heel erg close geweest.
    Helaas heeft zij mij ontzettend veel pijn gedaan waardoor we nu al bijna 2 jaar niet meer spreken. Ik kan haar nog niet vergeven, en vergeten doe ik sowieso niet.
    Misschien dat ik haar in de toekomst wel kan vergeven, maar de vriendschap zal nooit meer komen. Daarvoor heeft ze teveel kapot gemaakt.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ligt echt geheel aan de situatie.

maar als ik echt gekwetst zou zijn, zou de vriendschapsrelatie nooit meer hetzelfde zijn.
    waardoor hij ws. zou gaan stranden.

3. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Vergeven wel misschien, maar vergeten nooit.

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ligt eraan wat ze gedaan heeft.
    Vergeven misschien wel, vergeten nooit.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ligt er wel aan wat het is.
    Maar zoals ik het in jouw post opneem, echt zielkwetsen.. is het voor mij klaar.
    Maar je kan wel ver gaan bij mij...

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik ben ook niet zo goed in vergeten.

Vergeven is afhankelijk van de situatie. Ik ben nu wel benieuwd..

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Voor mij ligt het ook echt aan de situatie, waar er gebeurd is..

Vergeet niet dat je vergeven niet voor de ander doet maar voor jezelf.. vergeven voor mij betekent accepteren dat je niet kan veranderen wat er gebeurd is.

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Dit!

9. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik heb 1 keer een vriendschap verbroken; Ik was zwanger en die eerste poging liep uit op een missedabortion ik was er kapot van, zegt deze griet tegen me: ''ach kinderen kosten toch zoveel geld'' o_O dat heeft mij tot het bot geraakt, weet niet waarom maar was er klaar mee.

Later hoorde ik van een gemeenschappelijke vriend dat ze het niet leuk vond dat zij de laatste in de groep was die geen kinderen had, toen ik de tweede poging weer zwanger raakte dit keer van een tweeling en het ging wel goed en melde dat het meisjes waren kreeg ik via die vriend die het toen door heeft geluld (dat ik meisjes kreeg) een cadeautje: blauwe knijpers met een ooievaar van de zeeman :roflmao:

Ze vraagt nog hoe het met me gaat maar altijd via anderen, ik zelf heb geen behoefte om de vriendschap weer aan te halen.

Ik kan goed vergeven, maar ik vergeet niks!

10. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Zoals al eerder gezegd ligt dat echt helemaal aan de situatie.
    Een heel goede vriendin van mij is met mijn toenmalige (eerste) vriendje het bed in gedoken. Nou, ze konden allebei de klere krijgen. Dat is wel echt al 15 jaar geleden of zo. Als ik haar nu zie dan zeggen we hoi, maar daar blijft het ook bij. Heb niet meer die haatgevoelens, heb me er overheen gezet..

Mijn man en ik hebben ook echt jaren geen contact gehad met een aantal vrienden, want die hadden ons dus wel echt zo enorm gekwetst.... daar was ik echt kapot van. Uiteindelijk heeft 1 van de jongens contact proberen te zoeken en van daaruit is het eigenlijk allemaal weer goed gekomen, al zette ik in eerste instantie mijn hakken enorm in het zand en had ik er totaal geen behoefte aan.
    We hebben het er eigenlijk nooit meer over gehad, maar merken wel aan elkaar dat we het allemaal fijn vinden dat het contact er weer is.

Misschien kun je het even op een laag pitje zetten? Praten als je emotie wat gezakt is?
    Weet ze dat je boos bent? En erkent ze ook wat ze gedaan/gezegd heeft?

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Knap dat je dat kan :)

12. Marchella

Marchella Niet meer actief

Mijn vriendin en ik hebben een paar jaar geleden z'on gruwelijke ruzie gehad. Ze had me tot in het diepste van mijn ziel geraakt. We hebben elkaar wekenlang de vreselijkste dingen naar het hoofd geslingert. We dachten beide dat het never ever nog goed zou kunnen komen.

De eerste iniemini verbetering die er kwam was toen we besloten helemaal niks meer van elkaar te verwachten BEHALVE dat we zouden stoppen elkaar verbaal af te slachten. Toen we weer met respect met elkaar konden praten, is er een opening ontstaan om de vriendschap opnieuw op te bouwen.

Nu, een paar jaar later, hebben we een hele gezonde en respectvolle vriendschap opgebouwd. MAAR..het onderwerp van de ruzie toentertijd, hebben we bewust voor gekozen om daar nooit meer inhoudelijk over te spreken. Er bestaan te grote verschillende opvattingen over wie, wat op welke manier gezegd/gedaan en bedoelt zou hebben. Dat is iets waar we nooit meer uit zullen komen.

We hebben elkaar onze excuses aangeboden voor de verschrikkelijke dingen die we gezegd hebben tegen elkaar. Elkaar gezegd dat we het niet meer terug konden nemen maar de oprechte intentie hadden elkaar weer te leren vertrouwen en met respect te behandelen.

We hebben de vriendschap vanaf de grond opnieuw opgebouwd en een nieuwe fundering voor de vriendschap gelegd. Het heeft bloed (figuurlijk gesproken), zweet en tranen (letterlijk gesproken) gekost en het is wel een proces van meer dan een jaar geweest. Maar het was het uiteindelijk meer dan waard!

Sleepless vindt dit leuk.
  13. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Het ligt eraan wat, ik had een vriendin die uit het niets allerlei verwijten naar mn hoofd smeet (via msn), en alleen maar met dr vinger naar mij wees. Toen was ik echt heel boos, maar dit had nog uitgepraat kunnen worden. Toen ze daarna op een heel gemene manier ging stoken tussen een andere (toen gezamelijke) vriendin en haar familie(waar ik regelmatig kwam) en mij was ik er klaar mee. Toen ik hoorde dat ze mij een miskraam toe wenste, want wij zouden toch slechte ouders zijn en van ons kind zou niks terecht komen, mocht ze van mij dood neervallen. Ze heeft nb zelf 2 bbz/miskramen gehad, hoe kan je iemand dit toewensen.
    Het is al 9 jaar geleden maar mocht ze op de weg liggen, zou ik met liefde over haar heen rijden, en dan nog 2x.

Zonnebloem92, Marchella en 1981Mama vinden dit leuk.
  14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dit is mij ook gebeurd. Jaren later weer alleen bevriend/bekennist geworden met ex (toen allebei andere relatie). Totdat mijn ex relatieloos was en die oude vriendin weer tegenkwam. Prompt werd vanuit zijn kant het contact verbroken en werd ik zelfs geblokkeerd op Facebook (wtf?).
    Ze zijn getrouwd en hebben 2 kinderen. Ik ben oprecht heel blij dat hij gelukkig is, maar ik kan het hem dus niet vertellen. Haar hoef ik nooit meer te zien daarentegen.

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    @Boommm Maar wat is er dan precies gebeurd? Ben niet nieuwsgierig hoor maar weet gewoon graag alles hihihi ;)

zara1983, Zonnestralen en Logan vinden dit leuk.
  16. Janna

Janna Fanatiek lid

Veel mensen schrijven al dat het afhangt van wat er precies is voorgevallen. Daarnaast zou het voor mij ook wel afhangen van hoe mijn vriendin naderhand reageert. Als ik aan haar zie dat ze oprecht spijt heeft en voelt wat ze mij heeft aangedaan, is het heel anders dan wanneer ze achter haar manier van handelen / hetgeen ze gezegd heeft blijft staan.

Daarnaast: vergeven is niet hetzelfde als verzoenen. Soms kun je iemand wel vergeven, maar is het vertrouwen dusdanig geschaadt, dat je een vriendschap met dezelfde intensiteit als voorheen niet meer haalbaal is.

17. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

En weet je al of je haar vergeeft?

18. Marchella

Marchella Niet meer actief

Ik vind het wel een beetje jammer dat er geen enkele reactie komt van @Boommm:oops:;)
    Al is het maar om te vertellen wat je besloten hebt, als je het verhaal op zich niet kwijt wilt. Hetgeen je goed recht is.

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

en?

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Kreeg geen melding van een nieuwe reactie, vandaar. Nu wel dat ik geciteerd werd. Het verhaal ga ik inderdaad niet delen. Ik heb besloten dat we gaan kijken hoe het loopt. Zulke goede vriendinnen als eerst zullen we nooit meer worden, maar misschien valt er wel wat te redden van onze vriendschap.

Deel Deze Pagina