Vaste telefoon doet vreemd

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie97, 12 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    MIjn vader (82) heeft nog een vaste telefoon. Nou krijgt dat ding kuren volgens mijn vader. Hij zegt soms niet bereikbaar te zijn en niet alle nummers te kunnen bellen. Alleen de nummers die erin geprogrammeerd zijn. Bij andere nummers krijgt hij de ingesprek toon of een riedeltje dat het nummer niet beschikbaar is oid. Andere mensen die niet in de telefoon staan kunnen hem ook niet bellen?

Vandaag heeft hij mij gebeld, dat lukte dus want ik sta in het telefoonboek op dat ding. Vervolgens heeft hij geprobeerd mij te bellen door het nummer gewoon in te toetsen, lukte ook. Maar misschien kwam dat doordat hij het nummer herkent dachten we dus toen heeft hij de telefoon van mijn dochter gebeld, die staan bij hem niet in het geheugen. En dat lukte ook....

Dus... of het "probleem" lag bij een storing oid en is nu opgelost of.... de keren dat het niet lukte kwam het doordat mijn vader weer eens de afstandsbediening vast had ipv de telefoon.... of het toestel heeft zijn beste tijd gehad... iemand die dit probleem ook wel eens gehad heeft of weet waar het aan kan liggen?
    (voor we meteen naar de winkel rennen voor een nieuwe)

2. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Wij konden laatst helemaal nietmeer gebeld worden, door geen 1 nummer. Batterijen toen vervangen en toen werkte alles weer.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Oke, ik weet eigenlijk niet eens of er batterijen in zitten, hij heeft van die laadstationnetjes die in het stopcontact gaan... maar kan wel zijn dat die accu's af zijn ofzo want de toestellen zijn wel echt al jaren oud.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.382
    30.687
    113
    Vrouw
    Kan het zijn dat je vader niet meer zo handig is met intoetsen van nummers?

Dan zou de oplossing een toestel met extra grote knoppen kunnen zijn. Er zijner verschillende op de markt. Speciaal gericht op ouderen.

5. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als de oplaadbare batterijen in de telefoon niet meer goed opgeladen kunnen worden door het laadstation kan de telefoon kuren krijgen.Was bij mijn moeder ook, nieuwe oplaadbare batterijen erin en het werkte weer.Kan ook zijn dat dat op een gegeven moment niet meer helpt omdat de set gewoon te oud is maar proberen kan je het altijd.

Deel Deze Pagina