Wij hebben een hypotheek. Velen van jullie denk ik. Nu vindt ik echter onze levensverzekering zo hoog... Mijn vraag is eigenlijk..... * wie heeft er nog een spaarzekerhypotheek vd rabobank??? * mag ik weten wat jullie aan levensverzekering betalen????
Reden voor mijn vragen is nl de dubbelzijdige antwoorden/meningen die ik hoor over deze hypotheek vorm!!!!
ja maar google maar eens.... wurghypotheek.... daarnaast betalen wij per maand 229 euro aan levensverzekering voor een hypotheek van 159500..... vindt ik gewoon erg veel of beeld ik me dat in????
vergeet niet dat iemand die hier bedragen noemt misschien niet voor 100% bij de man én 100% bij de vrouw gedekt is met de levensverzekering. wij hebben geen rabo, maar betalen ongeveer euro 160 (euro 80 pp) per maand en zijn bij overlijden allebei voor 100% gedekt. Hypotheek is ongeveer 165000
Nou k weet zo niet uit mn hoofd hoeveel wij betalen maar k vind het bedrag wat jullie betalen wel absurd veel Maar dat komt dan denk ik ook door het bedrag wat er vrijkomt bij overlijden.. Wij zitten bij ing, bankspaarhypotheek
Wij betalen 15,- p/m voor ons beide, bij overlijden wordt er 100.000,- uitgekeerd (iets meer als de helft van de totale hypotheeksom).
Bedoel je niet de opmaat hypotheek? Die bestaat niet meer, maar daar was heel veel om te doen. Ben wel benieuwd naar wat je precies bedoelt eigenlijk. Wij betalen ander bedrag, maar e.e.à. Hangt idd af van dekking% p.p. en hoogte van bedrag dat je uitgekeerd zou krijgen, eventuele risico's waardoor je hogere premie hebt. Bij ziektegeschiedenis bv.
Wij hebben een spaarhypotheek bij de abn van 280k. Bij overlijden komt er 150 k vrij. Dat kost ons 270 p/m voor ons beide. Ik betaal meer voor mijn man omdatbhij ouder is. Verhouding is 120/150 geloof ik. Ik was toe we de hypotheek afsloten 24, man 30
Hier ook rabo, hypotheek van 250. Bij overlijden van een van ons komt er 134 vrij, kost 29,90 in de maand...
er zit waarschijnlijk een deel van de aflossing in jullie verzekering. over 30 jaar gerekend zouden jullie dan een deel vd hypotheek hebben afgelost.
Hier ook een Rabo-hypotheek. Ik betaal 11 euro per maand voor mijn levensverzekering (ben alleenstaand). Bij overlijden komt er een ton vrij.
Wij hebben soortgelijke hypotheek (alleen dan vd ABN) Die 229 is gekoppeld aan bijv 100 euro overlijdensrisico maar ook direct het stukje sparen van de spaarhypotheek Dus bijv 100 overlijdensrisico 129 spaarhypotheek rente Ik maakte me er laatst ook druk over en vond het ontzettend veel en toen is de adviseur langsgekomen en heeft het allemaal Netjes uitgelegd Ik weet het geen 100 maar 1000% zeker Die 229 is voor een groot deel de aflossing van het spaargedeelte van jullie hypotheek Vaak is het bijv zo: Manlief betaald 129 per maand Vrouw 100 per maand = 229 per maand Dat is dus voor een deel de overlijdensrisico dat als bijv man doodgaat je huis vrij komt, maar voor 90% is dir bedrag bedoelt om na de afloop van de hypotheek een bepaald bedrag te hebben gespaard zodat het huis (deels) is afbetaald (spaarhypotheek)laat je dus niet gekmaken, dit bedrag is dus opgebouwd uit meerdere zaken als alleen een overlijdensrisicoverzekering
Daar zit dus ook een spaargedeelte in Die 270 per maand is niet alleen de overlijdensrisicoverzekering, maar ook een deel voor de aflossing van de hypotheek Wij hebben ook een ABN (spaar)hypotheek en betalen ook ieder per maand een bepaald bedrag (man iets hoger als mij) maar dit bedrag is dus opgebouwd uit een overlijdensrisico en voor de aflossing van de spaarhypotheek. Slechts een heel klein deel van die 270 is de overlijdensrisico, het merendeel is voor de aflossing na de looptijd vd hypotheek
ja ik snapte het ook al niet hoe je het bedoelde, want 229 euro is natuurlijk veel als je er nooit iets van terugziet. Maar wij hebben een 100% spaarhypotheek, dus na 30 jaar is het volledige bedrag afgelost. En daarnaast is het meteen afgelost als 1 van ons komt te overlijden. Dat is neem ik aan dat overlijdingsrisicoverzekering. Wij betalen 216 pm voor 146000 hypotheek, maar het grootste gedeelte daarvan bouw je op in een spaarpot. Als het goed is krijg je jaarlijks een overzicht hoeveel er in die spaarpot zit. Als ik de bedragen vergelijk hebben jullie ook een 100% spaarhypotheek?