Ohjee, dochterlief is nu 3 maanden en morgen ga ik weer voor het eerst een lange dienst draaien... Dinsdagavond heeft ze nog twee voedingen uit de fles gekregen van manlief toen ik een kerstborrel had, en woensdag weigert ze ronduit de fles! Geprobeerd met vers gekolfde melk, ingevroren melk, een warme speen, speen in mijn bh gedragen, door mezelf geven, bij m'n schoonmoeder achtergelaten, maar niks he! Madame wilt alleen maar tieten... Ze zit momenteel heel erg in een sprongetje, niet lekker in haar hum, veel huilen, ineens niet meer doorslapen (deed ze al 8 weken, en nu 2 nachten niet meer) Kan het door het sprongetje komen? (in de hoop dat ze dan straks wel weer de fles pakt?) Iemand nog goede tips? Ik wil namelijk niet aan cupvoeden beginnen ofzo...
Ik had net zoiets. Ik moest gisteren weer aan het werk. De fles ging tot nu tie altijd probleemloos, maar sinds dinsdag wilde hij ineens niet meer. Zeer gestressed ging ik toch naar mijn werk, maar ik kreeg al snel goed bericht van mijn man dat hij na een kwartier huilen half in slaap viel en toen toch ging drinken. Dit heeft hij de hele dag zo gedaan. Het kan dus toch goedkomen! Veel sterkte!
Hier ook een flesweigeraar gehad/nog steeds. Ik ben nog niet aan het werk maar heb haar op een avond gewoon naar mijn moeder gebrachte en ben zelf weggegaan. En jahoor ze dronk. Het probleem hier in dat als ik erbij ben ze absoluut niet wil drinken uit de fles. Maar als ik echt weg ben drinkt ze hem gewoon zonder problemen leeg. Ik heb er nu dus wel vertrouwen in dat ze op het kinderdagverblijf gewoon uit de fles drinkt, en anders bellen ze maar op me werk.
Als ik er ben mag ze best weigeren, maar ze weigert ook als ik er niet bij ben, en dat is lastig als ik straks weer aan het werk ga. Vanaf januari zal ik ook weer slaapdiensten draaien, dus ze moet dan wel een fles gaan pakken...
Hier een meisje dat de fles niet pakt als mama erbij is. Ben ik er niet dan drinkt ze alleen haar ergste honger weg, zo'n 70cc per voeding en dan maximaal 3 voedingen. Ze tankt dan s' avonds bij mama flink bij en slaapt dan s'nachts gewoon weer door.
Wij hadden met 12w ook opeens een kleine flesweigeraar en met 14w was het weer goed ik vermoed dus de sprong. Misschien drinkt ze wel als je wat langer wegblijft, uiteindelijk heeft ze toch honger (ja das wel zielig). Nog kans om een paar dagen tussendoor naar huis te gaan of je dochter op je werk te laten komen?
Oh fijn Sophy! Ik hoop ook dat dit de sprong is! Morgen moet ik van 11.00-19.00 ik hoop in eerste instantie dat ze de fles zal pakken, zo niet, dan moet manlief maar om de drie uur op de woning langs komen met haar om haar te voeden. Vanaf januari ga ik weer in Schoorl aan het werk, en das een half uurtje rijden, dan kan zij niet even gebracht worden en moet ze dus die fles drinken.. Ze heeft nog 2 weken om weer tot bezinning te komen
Als het echt niet lukt zou ik toch gewoon een cupje, beker of spuitje gebruiken hoor. Is echt niet heel ingewikkeld en ze krijgt dan toch de voeding binnen.
De dochter van een vriendin heeft de 1e dag op he kinderdagverblijf niks gedronken en thuis alles ingehaald. Het is vanzelf goed gekomen. De aanhouder wint....
Ik had vandaag ook weer mijn eerste werkdag, dan wel van 7 tot 11.30, manlief heeft hem 1 keer geprobeerd een flesje te geven, met vwel pijn en moeite heeft hij met combi van flesje en met lepeltje voeden er 60 ml in gekregen, toen ik om 11.15 thuis kwam was de kleine man ook dolblij om me weer te zien, beide borsten lekker leeg gedronken hihi.. Morgen weer eenzelfde dienst, ben benieuwd... Hoe is het bij jou gegaan?
Ik moest van 11.00-19.00 werken en manlief is met Lot langsgekomen om 13.30 en 16.30 ik heb haar twee keer gevoed op het werk, toen thuis weer om 19.30 en ze heeft weer lekker 12 uurtjes de nacht gepakt. De fles weigerde ze wederom. De fopspenen van Bibi (i love mama, papa is the best) die pakt ze gewoon dus ik had via bol.com een fles besteld met zo'n speen. Deze was bij de buren bezorgd gister, dus ik heb die gisteravond ook nog even getest met 30 ml gekolfde melk. En deze accepteerde ze! Zometeen ga ik het nog een keer proberen, ik wil namelijk nog niet te enthousiast zijn... maar het zou mooi zijn als dit DE truc is!
Dat ze weigert als jij in de buurt bent is vrij logisch. Vaakis het weigeren al stukken minder als mama niet in de buurt is.
Vandaag heeft ze na lang proberen en haar hele shirt nat, toch de fles (van mij!) gepakt Maar het maakte niet uit of ik wel of niet in de buurt was, wel mijn geur, niet mijn geur, de fles van bibi lijkt nu te werken, maar ook niet van harte..
Vanmiddag heeft ze m even gepakt, toen ik vanavond te werk was heeft ze weer geweigerd. Toen ik thuis kwam was het direct weer lachen, schijnheiltje. Ze weet gewoon wat ze wilt..