Hoi Ilse, Ik heb per ongeluk de deur van vriezer een klein beetje open laten staan vannacht... Vanmorgen ontdekte mijn man dit toen hij brood uit de vriezer haalde, wat dus gedeeltelijk ontdooit was. Onderin de vriezer heb ik 6 bekertjes gekolfde melk staan, in totaal 350 ml. Een kwartier nadat mijn man de deur dicht geeft gedaan ben ik alles uit de vriezer gaan weggooien, maar de melk was helemaal bevroren. Wat kan ik nu het beste doen? De melk waar ik natuurlijk hard voor gewerkt heb weggooien omdat het waarschijnlijk toch even minder bevroren was? Of kan ik het toch bewaren maar misschien wat minder lang dan 3 maanden?
Hallo, Wat een pech! Je schrijft dat het nog (deels)bevroren was, Toch? Ik zou het gewoon proberen. Het bederft niet van de ene op de andere minuut maar markeer wel de flesjes even zodat je deze als eerste gaat gebruiken. Als de melk na opwarmen niet meer goed blijkt dan drinkt je kindje die echt niet dus jehoeft geen zorgen te hebben dat er dan ineens bedorven melk wordt gedronken. Ik zou van de gelegenheid gebruik maken en een avondje lekker met je man uit eten gaan. Dat flesje kan je dan mooi laten geven door de oppas! (om maar een nuttige invulling te noemen van je half ontdooide flesje) Succes Ilse