hallo mijn zoontje is nu 2 weken oud en krijgt borstvoeding op aanvraag. Nu gaat het allemaal goed, hij groeit en poept en plast genoeg maar soms zijn er van die dagen. Vooral voor het slapen gaan savonds kan hij soms erg moeilijk doen. ik geef hem dan de borst zoals gewoonlijk en dan drinkt hij ook goed. Na een tien minuten moet hij boeren omdat hij zo gretig drinkt dat er soms lucht meekomt. daarna wil hij weer drinken en valt hij met de borst in slaap. als ik hem dan in bedje wil leggen, krijst ie het uit en loopt weer te happen. dan geef ik hem weer de borst en drinkt hij weer gulzig. dan is er zoveel tij voorbij dat ie weer poept en dus schrikt hij weer wakker met het verschonen. hupakee, daarna weer de hapreflexen. dit kan zo rond gaan tot soms wel 3 uur achter elkaar en steeds drinkt hij alsof hij nog meer wil. waarom is dit en krijgt hij zo niet tveel binnen? ik heb weleens geweigerd omdat ik dacht dat ie gewoon zat te spelen of warmte wilde, maar dan wordt ie echt kwaad en gaat ie spartelen tot ie weer de borst krijgt. Ik heb heeel veeel melk, teveel maar heb nog geen cb afspraak dus kan daar niet heen voor uitleg omdat ze mijn gegevens nog niet hebben. heeft iemadn een idee? ik kan hem ook niet met een poepbroek in bed leggen namelijk en met het verschonen wordt ie weer wakker en begint het weer van voor af aan. verder wou ik vandaag gaan winkelen in me upje omadt de bus me nog eng lijkt met die drukte hier in a'dam en onze auto is vorige week gestolen. maar meneertje wil de fles niet pakken. dit is en kwestie van oefenen? heb het pas alleen gister geprobeerd maar kan ik dan nu niet weg ofmoet ik hem toch meenemen met die bus"? groetjes
Hallo, Het gedrag wat je beschrijft is normaal babygedrag. Veel moeders gaan meteen aan zichzelf twijfelen maar dat is nergens voor nodig. Heel veel kindjes hebben in de avond (vanaf een uurtje of 5 tot.....) een huiluurtje. Het heet uurtje maar in de praktijk duurt het altijd langer. In die tijd lijkt niets goed. Liggen ze aan de borst dan zijn de met ene paar minuten klaar, leg je hem weg dan is dat niet goed, op schoot is soms goed, dan maar weer aan de borst, of toch maar niet, afijn. Zo rommel je heel wat uurtjes en niets lijkt goed. In tussen snackt meneer aardig wat melk weg. Normaal om de zoveel uur een goede voeding maar nu in 3 uur steeds een klein beetje. Samen genoeg voor ene hele voeding. Niets vreemd, gewoon babygedrag. Maar lastig is het wel. Het wennen aan het flesje kan jehet beste vanaf een week of 4 gaan oefenen. Vanaf dat moment kunnen ze beide drinktechnieken leren. Het drinken uit een flesje is een heel andere techniek van drinken als uit de borst. Je kan tussen de voedingstijden door naar de stad als je perse wilt. Of neem hem mee in bijvoorbeeld een draagdoek. Dan ben je nog steeds goed mobiel maar kan je in geval van honger wel gewoon aanleggen. Zie je dat niet zitten dan moet je het winkelen even uitstellen. Je bent immers nog steeds een pas bevallen moeder!!!!! Wat betreft veel melk, je kan een folder over dit thema downloaden op de site van Vereniging Borstvoeding Natuurlijk kijk onder informatie en zoek de folder "Te veel melk" daarin staan heel veel praktische tips hoe om te gaan met veel melk. Ook kan je nog lezen op: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Hyperlactatie tijdens de lactatieperiode Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Te veel melk Als je nog vragen daarover hebt dan mag je ze ook hier stellen. Succes Ilse
ok dank ej wel voor de informatie. ik weet dt ik net bevallen ben maar het gaat allemaal supergoed en ik pas geen enkele kleding meer van voor de zwangerschap dus moets eventjes iets halen. Ik ben niet naar de stad gegaan maar het winkelplein hier. een draagdoek kan wel ja, maar dan moet ik toch ook een extra tas meenemen voor de luiers enzo toch? maar ja, ik heb weer kleding ahhaha en ben gerustgesteld dat iedere baby dit doet. groetjes
Hallo, Je hebt gelijk, Als niets meer past dan moet er wel passende kleding komen. Blijkbaar is het gelukt! Ik bedoelde met de stad ook niet perse het centrum hoor. Meer omdat ik uit gewoonte zeg als ik naar de winkels ga dat ik naar de stad ben.......Amsterdam is dan net weer wat groter.......Fijn dat je in elk geval gerustgesteld bent! Groetjes Ilse