Tips voor gourmetten en gourmetten zonder vlees!

Discussie in 'De lounge' gestart door Iris89, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hooii meiden!

Wij gaan op oudejaarsavond gourmetten met mijn moeder en een goede vriendin van ons, alleen is deze vriendin niet heel erg dol op vlees..

Ze is geen vegetarier!! Maar eet dus gewoon niet heel erg graag vlees (maar een hamburger van de mac ofzo dan weer wel hahaha)

Ik vroeg me dus af of jullie misschien wat leuke tips hebben wat ik kan verzinnen voor haar? (liefst geen vlees vervangers...)

En hebben jullie nog leuke andere tips wat je allemaal kan doen met gourmetten?

Ik heb zelf wel al standaard dingetjes gehaald zoals kleine hamburgertjes, slavinkjes en schnitzeltjes. Ook heb ik een fles met een verse mix voor kleine rösti pannekoekjes gehaald met stukjes ui en paprika, haha! Leek me wel leuk!

Nou ik hoor het heeel graag!

Liefs! xxx

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wat meer groenten erop? bijvoorbeeld courgette of champignons.
    Een eitje bakken doen wij ook weleens in zo'n pannetje (duurt wel wat langer ;) )

En wat meer erbij op tafel zetten, bijvoorbeeld salades enz.

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dunne schijfjes aardappel en een maatbeker (bijvoorbeeld) met geklutste eieren; zo kan je een aardappeltortilla maken...

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Brie met courgette grillen is heerlijk
    Puntpaprika marineren met olijfolie en knoflook en dan bakken ( erg lekker)
    Gevulde champignons

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    eieren kun je erin doen, pannekoekjes ook onder.

Voor de rest misschien wat vis?

6. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

misschien ook wat annanasblokjes/partjes neer leggen, die kan je ook lekker met groente bakken:)

ik zelf lust ook wel vlees maar vind het ook heerlijk om met groente te gourmetten

ik doe dan ook vaak kruidenboter in het pannetje en dan ui champignon, paprika en cherrytomaatjes erin, maarja dat is wel heel erg simpel natuurlijk haha

misschien ook nog pannenkoeken mix? om een pannenkoekje te bakken in het pannetje?

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat wij altijd deden:
    - verschillende soorten vlees (hamburgertjes, biefstukjes, kip etc.)
    - verschillende soorten vis
    - allerlei bakjes met gesneden groenten op tafel (paprika, prei, champignons, uien etc.)
    - allerlei bakjes met gesneden fruit (appel, banaan etc.)
    - een kommetje met een aantal geklutste eieren om een gebakken eitje te maken
    - een kommetje met pannekoekenbeslag om pannekoekjes te bakken
    - een bakje met geraspte kaas
    - allerlei sauzen, o.a. ketchup
    - een mandje met witbrood. Witbrood zo snijden dat het in de pannetjes past. Mijn ouders hebben zo'n gourmetstel waar je bovenop de pannetjes kunt zetten om vlees te bakken en onderop een soort oven is. Daar kun je dan mini-pizza's in maken.
    - een mandje met stokbrood en kruidenboter.
    - een pannetje met sate op zo'n theelichtje.
    - een bak huzarensalade.

Dat was het wel zo'n beetje geloof ik. Wij hadden de eetkamertafel altijd vol staan met allerlei dingen + nog een extra tafeltje.

8. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Misschien vis? Gamba's, inktvis, krab, zalm, stukjes kabeljauw... Mmmmm! :)

9. Ik ben ook niet echt dol op vlees.
    En wij halen voor mij altijd van die visschotels voor de gourmet!! En dat vind ik dan wel weer erg lekker...

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

frikandel in stukjes snijden

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Mini kaassouffles! Hier al jaren een succes;)

Verder doen we naast vlees altijd,

-pannenkoekjes
    -aardappeltjes
    -eitjes
    -diverse groentes
    -stokbrood

Ik ben juist helemaal niet gek op vlees, eet het wel maar meestal van alles een ding en vul mijn buik dan met bovenstaande dingen;)

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Liefst geen vegavlees?

Dat van de appie is wel super lekker!! Ze hebben veel klein spul voor gourmetten en dat spul van de Appie smaakt echt goed en niet plasticof rubber achtig, dus je zou het kunnen overwegen.

Verder kun je ook krieltjes doen, pannenkoekjes, champignionnen, paprika, cherry tomaatjes, wortelstukjes, roerbakgroente etc etc

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wij doen altijd pannekoekjes, waar je vanalles doorheen kan doen (kaas, appel, rozijnen, paprika, champignons, etc).

Verder ei, waar je ook vanalles doorheen kan doen (kaas, spekjes, groenten).

Je kan ook wat vis halen en allerlei soorten groenten, waar je een soort van groentepannetje van kan maken. Denk aan paprika, champignons, ui, sperzieboontjes, etc).

Wij doen er altijd nog wel iets van een salade bij. Kan gewoon huzarensalade ofzo zijn, maar je kan ook verse sla snijden met bijvoorbeeld olijven, feta en tomaat, net wat je lekker vindt.

14. tulip

tulip Niet meer actief

aardappeltjes erop, pannekoeken, groenten grillen, een gegratineerd stokbroodje kaas voor onder het stel. Met verschillende sauzen en kruiden kun je ook gerechtjes maken in de pannetjes.

15. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ik ben zelf 5 jaar vegetariër geweest en at dat toen ook altijd. ;) Ik vind het ook super lekker, met name de hamburgers en de groenteballetjes. Alleen zij vind het dus niet lekker, vandaar dat ik zei het liefst geen vleesvervanger :p

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Pannekoekjes bakken.
    Eitje bakken met dingetjes erin zoals ui, paprika, champignons.

Ik begrijp die vegetariers niet hoor. Ik vind vlees altijd het lekkerste van een warme maaltijd dat op mijn bord ligt...

17. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Tja.. Ik heb een paar jaar bij mijn vader gewoont die zelf al jaren vegetariër is (hij vind het zielig) en daardoor werd ik het eigenlijk een beetje automatisch ook.. We haalde immers nooit vlees in huis en apart koken hadden we beide geen zin in. :p

18. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Mini kaassouffleetjes hebben wij er altijd bij liggen, gaat ook prima met gourmetten.

19. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    mini kaas soufflés is wel een leuk idee ja, die lust ze wel.

Alleen hoe moet je dat maken dan? Eerst ontdooien of niet? En omdat ze normaal natuurlijk gefrituurd worden, worden ze dan ook wel krokant enzo of niet?

pannekoekjes is ook een leuk idee, alleen heb ik de rösti pannekoekjes mix al dus dat doe ik in de plaats daarvan..

Salades uiteraard.. Stokbrood natuurlijk ook..

Eitje bakken is ook een leuk idee, misschien haal ik die kwarteleitjes wel.. Die zijn juist lekker klein, haha! :D

20. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    plakjes vleestomaat vind ik ook altijd lekker om te grillen.
    "gewoon" ui, paprika enz heerlijk..
    Bakbanaan..

Oww wij gaan ook gourmetten met kerst.. ik heb zulke lekkere dingen gelezen hier (bijv de brie..)
    pffff slecht voor mijn lijn deze topics

Deel Deze Pagina