0 uren contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mvdm, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvdm

mvdm Nieuw lid

1 apr 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    beste uwv webcareteam,

ik heb op het moment een nul uren contract en werk ongeveer 16 uur p/w. bij deze werkgever werk ik pas 9 weken, en ik ben nu 31 weken zwanger. als ik weer in de ww zou komen heb ik nog recht op 2 maanden ww van mijn vorige baan waar ik 20 uur werkte.

ik vroeg me af omdat iedere zwangere ip recht heeft op een zwangerschap uitkering van 16 weken, ik daar ook recht op heb? omdat ik nog maar 2 maand heb staan voor een ww uitkering als ik zou worden ontslagen of geen contract verlenging krijg.

ik hoor graag van u,

mvg M.vdm

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 2 apr 2015
    Laatst bewerkt: 2 apr 2015
    Beste M.vdm,

Je vraagt of je recht hebt op een zwangerschapsuitkering omdat je nog “maar” 2 maanden WW-recht over hebt.

Het recht op zwangerschapsuitkering (WAZO) staat los van je WW-rechten. Heb je in de 10 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum een WW-, Ziektewet- of loongerelateerde WGA-uitkering of gewerkt? Dan kan je aanspraak maken op een WAZO.

Werk je tot aan je verlof? Dan overleg je met je werkgever vanaf welke datum je met verlof gaat. De werkgever dient dan voor jou de aanvraag voor de uitkering in.

Actuele informatie over het aanvragen van een WAZO lees je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina