Wie kreeg dit ook te horen bij de 20 weken echo dat de placenta wat laag lag Het was niks ernstig maar de verloskundige moet het in de gaten houden heeft iemand dit ook gehoord
Mijn placenta ligt een stukje voor de baarmoedermond. Bedoel je dat? Ik krijg met 28 weken opnieuw een echo en dan kijken ze of de placenta wat mee naar boven is gegroeid en dus de uitgang niet meer blokkeert. Het schijnt dat als hij na 28 weken nog steeds voor de baarmoedermond ligt, hij er meestal wel blijft. Dan moet ik bevallen dmv een keizersnee. Geen pretje, maar wel beter om het van tevoren al te weten.
Ik heb hetzelfde verhaal te horen gekregen. Daarom moet ik met 30 weken terug voor een echo. Waar bepaald wordt of het een keizersnede wordt of niet. Ik maak me er niet zo druk om. We zien het tegen die tijd wel!
Bij mij lag de placenta ook vrij laag rond de 20e week, dus in week 27 hebben ze nogmaals gekeken. Toen was ie gelukkig een heel eind mee omhoog gegroeid. Ze meenden toen echter weer wat anders te zien: dat de navelstreng via de vliezen aan de zijkant van de placenta was aangehecht in plaats van rechtstreeks in het midden. Ook dat zou weer gevaarlijk kunnen zijn, dus hebben we daar naar laten kijken in het ziekenhuis. Loos alarm, de aanhechting zat gewoon op de juiste plek. Dus geen indicatie voor een keizersnede. Omdat ons kindje eigenwijs is en niet wil draaien (stuitligging), en bovendien vrij groot is en een groot hoofd heeft, wordt het uiteindelijk echter alsnog een keizersnede bij ons. Ik bedoel maar te zeggen: laat je niet onnodig ongerust maken door alles wat men meent te zien. Het is goed dat bepaalde dingen in de gaten worden gehouden, maar ik heb al gemerkt dat je daar zelf vreselijk van in de stress kunt schieten. Ik hoop en denk dat jouw placenta gewoon in de hoogte mee zal groeien met je baarmoeder! Groetjes, Wendy
Ik heb dit ook gehoord bij mijn jongste . Ik ging toen voor een pret echo en toen zei ze dat tegen ons maar de kans was dat hij nog omhoog zou groeien maar helaas is dat nooit gebeurt . Mijn placenta lag heel raar onder in mijn rug naar de zijkant om dan omhoog te gaan en voor de baarmoeder mond te gaan liggen. Zelfs de gyn vond het een knap staaltje werk hahaha. Ik ben bevallen met de keizersnede maar wist dit al vrij snel. xxx jet
ja klopt zoals jullie het omschrijven dat heb ik ook! De verloskundige moet het in de gaten houden Klopt het dat je daarbij dan ook wat bloed kan verliezen! Dat is bij mij nog niet gebeurt hoor! maar zoiets vertelde de ze erook bij! We wachten maar af! Bedankt voor de reacties groeten anja
Ja dat klopt Anja. Ik heb toen met 31 weken zo'n drie dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik helder rood bloed verloor . Ik mocht na 3 dagen weer naar huis en heb het daarna ook niet meer gehad, ik mocht in die weken daarna ook geen gemeendschap meer hebben met mijn man. Rustig aan doen hoor. xxx jet
Ook ik heb te horen gekregen dat de placenta iets los kan raken. En dat ik daarbij bloed zou kunnen verliezen. Gewoon de VK bellen en vooral rustig blijven. Het is niet gevaarlijk, alleen iets wat in de gaten gehouden moet worden. Mij werd verteld dat dit meestal gebeurd tussen 29 en 33 weken. (ALS het al gebeurd)
Bij mij zeiden ze het ook. Ik moest in week 30 terugkomen en toen bleek de placenta mooi omhoog gegroeid te zijn. Beter dat ze een keer teveel kijken dan te weinig. Ik vond het erg prettig dat ik zo goed gecontroleerd werd.
ik heb bij 20 weken ook te horen gekregen dat de placenta laag lag. Bij 30 weken op de echo bleek het in orde te zijn. Afgelopen vrijdag plots helderrood bloedverlies, de placenta bleek toch nog steeds laag te liggen. Ik heb een dag in het ziekenhuis gelegen en nu gelukkig weer thuis. Ik moet het rustig aan doen, en als het nog een keer gebeurt meteen weer naar het ziekenhuis. Nu moet ik in ieder geval in het ziekenhuis bevallen, misschien dat het een keizersnede wordt. Ik sta nu onder controle van de gynaecoloog. Het is goed dat je verloskundige het in de gaten houdt en je terug laat komen voor een echo. Grote kans dat de placenta nog mee omhoog groeit. Volgens mij hoef je het nu niet rustiger aan te doen dan anders. Succes en ik hoop voor je dat de placenta mooi omhoog groeit.
Bedankt allemaal voor de reacties ben nu 21 weken en laat jullie allemaal wel weten hoe het af loopt of de placenta mee groeit of niet alvast bedankt en iedreen succes
Vandaag bij de verloskundige geweest en zei vertelde mij dat mij placenta aan de voorwand schuin ligt met 34 weken krijg ik voor alle zekerheid nog een echo om te kijken of de placenta mee omhoog gegroeid is of niet!
Hoi Anja, Ook ik heb weer dat ook dit keer mijn placenta erg laag ligt en de kans weer aanwezig is dat ook dit kindje met een keizersnede geboren gaat worden. er word wel geroepen dat de placenta nog weg kan trekken maar ik heb daar weinig vertrouwen in aangezien ze dit ook zeiden bij mijn jiongste zoon. Ik ga me nu dan maar alvast weer geestelijk voorbereiden op een keizersnede wat ik erg jammer vind omdat ik liever normaal beval. xxx jet