ik snap er niks meer van en vindt het vreemd ik werk al 7 jaar vast in de schoonmaak laatste keer dat ik ziek was 5 jaar geleden maar nu is het zo ik heb mij op 9 augustus ziek gemeld bij mijn werkgever ben zwanger en heb lichamelijke klachten. heb al ondertussen twee brieven ontvangen van de uwv eerste brief staat: datum 26 augustus onderwerp toekenning van de uitkering. geachte mevrouw...... u of uw (ex)- werkgever heeft bij ons aangegeven dat u met ingang van 9 augustus 2011 ziek bent. als u ziek bent kunt u in bepaalde situaties in aanmerking komen voor een ziektewet-uitkering. beslissing motivering. omdat u ziek bent door zwangerschaps-of bevallingsklachten krijgt u per 9 augustus 2011 ziekengeld. nu heb ik afgelopen zaterdag 17 september 2011 weer een brief ontvangen van de uwv. datum 15 september onderwerp afwijzing-uitkering geachte mevrouw........ u heeft aan ons doorgegeven dat u vanaf 9 augustus ziek bent. u kunt krijgt geen ziektewet-uitkering. wij leggen u uit waarom ( vorige brief staat er u of uw (ex)- werkgever. mijn werkgever heeft mij ziekgemeld bij de uwv ) beslissing en motivering voor het ontvangen van een ziektewet-uitkering moet u verzekerd zijn voor de ziektewet. (welke verzekering bedoeld uwv en hoe kan dat dat ik in al die jaren werk dat ik niet verzekerd ben wordt het niet ingehouden van mijn loon elke maand?) de op 30 augustus 2011 ontvangen aanvraag voor een ziektewet-uitkering wordt afgewezen, omdat reeds op 26 augustus een beslissing is genomen over deze periode.( in de brief is op 26 augustus juist ziektewet-uitkering toegekend ) wij kennen u daarom geen uitkering toe. alvast bedankt groetjes jbl