ik snap er niks meer van en vindt het vreemd ik werk al 7 jaar vast in de schoonmaak laatste keer dat ik ziek was 5 jaar geleden maar nu is het zo ik heb mij op 9 augustus ziek gemeld bij mijn werkgever ben zwanger en heb lichamelijke klachten. heb al ondertussen twee brieven ontvangen van de uwv eerste brief staat: datum 26 augustus onderwerp toekenning van de uitkering. geachte mevrouw...... u of uw (ex)- werkgever heeft bij ons aangegeven dat u met ingang van 9 augustus 2011 ziek bent. als u ziek bent kunt u in bepaalde situaties in aanmerking komen voor een ziektewet-uitkering. beslissing motivering. omdat u ziek bent door zwangerschaps-of bevallingsklachten krijgt u per 9 augustus 2011 ziekengeld. nu heb ik afgelopen zaterdag 17 september 2011 weer een brief ontvangen van de uwv. datum 15 september onderwerp afwijzing-uitkering geachte mevrouw........ u heeft aan ons doorgegeven dat u vanaf 9 augustus ziek bent. u kunt krijgt geen ziektewet-uitkering. wij leggen u uit waarom ( vorige brief staat er u of uw (ex)- werkgever. mijn werkgever heeft mij ziekgemeld bij de uwv ) beslissing en motivering voor het ontvangen van een ziektewet-uitkering moet u verzekerd zijn voor de ziektewet. (welke verzekering bedoeld uwv en hoe kan dat dat ik in al die jaren werk dat ik niet verzekerd ben wordt het niet ingehouden van mijn loon elke maand?) de op 30 augustus 2011 ontvangen aanvraag voor een ziektewet-uitkering wordt afgewezen, omdat reeds op 26 augustus een beslissing is genomen over deze periode.( in de brief is op 26 augustus juist ziektewet-uitkering toegekend ) wij kennen u daarom geen uitkering toe. alvast bedankt groetjes jbl
Beste jbl, Ik begrijp dat je meerdere brieven van UWV hebt ontvangen na je ziekmelding en hierin tegenstrijdige informatie wordt gegeven. Ik kan helaas zonder dossier je vragen niet beantwoorden. In dit geval kun je contact opnemen met UWV op 0900-9294. Mijn collega(s) kunnen je met behulp van je dossier verder helpen. Je mag ook gerust een privé-bericht met je telefoonnummer sturen. Ik neem dan zelf contact met je op. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
is al opgelost er is per ongeluk twee keer gedaan aanvraag voor uitkering gedaan door mijn werkgever. het heeft niets met mij te maken ik word gewoon doorbetaald.
Beste jbl, Fijn om te horen dat de onduidelijkheid is weggenomen en de situatie inmiddels is opgelost. Sterkte met je gezondheid toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare