Vrij maar met vluchten. (Scheiding/Scheiden)

Discussie in 'De lounge' gestart door heidiane, 21 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.906
    2.067
    113
    @heidiane wat een fijne ontwikkeling! Vanuit een eigen plek kun je je leven gaan opbouwen.
    Verstandig dat je nu al aangeeft dat je hulp nodig hebt met jouw dochter. Ik heb dat destijds ook ingeschakeld voor mijn zoon, en heb daar écht veel aan gehad. Ik had toen ook al een coaching traject voor mezelf opgestart, maar anders had ik vanuit hun ook ondersteuning voor mezelf kunnen krijgen.
    Echt zo goed van je zoals je nu bezig bent :thumup:

Syane vindt dit leuk.
  2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.946
    113
    Vrouw
    Heel begrijpelijk. Ik kom niet uit zo’n verwoestende relatie maar weet nog wel dat ik, toen de zaak begon te lopen, steeds maar dacht hoelang gaat dit duren...Je wil rust, je eigen plek. Dat het allemaal voorbij is en je kan beginnen aan je nieuwe leven.
    Er is een lichtje aan de horizon. De weg er naar toe kan zoooo lang duren. Maar het komt uiteindelijk goed omdat je nu die stappen hebt genomen. Hou vol en inderdaad, stapje voor stapje. ook op die manier bereik je het einddoel. Een eigen plekje is een mooie stap!

3. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.906
    2.067
    113
    @heidiane weet je al of je het huis krijgt toegewezen?
    Hoe gaat het nu met jou? En met de kinderen?

Syane vindt dit leuk.
  4. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113

Ja!!! :D Ik krijg het huis officieel. Het was op de grens zeiden ze. Als ik iets meer verdiend had per maand was de huur te laag geweest. Dus extra geluk dus!!

dreumesje, femkes, Bezige bij en 28 anderen vinden dit leuk.
  5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Top! Gefeliciteerd!

heidiane vindt dit leuk.
  6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Super wat onwijs fijn!

heidiane vindt dit leuk.
  7. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.446
    1.033
    113
    Vrouw
    Ah wat ontzettend fijn!! Wanneer krijg je de sleutel?
    Zijn er nog dingen waar wij je misschien bij kunnen helpen (praktisch, spulletjes)?

heidiane vindt dit leuk.
  8. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat er nu een huisje is! Ik zou je ook graag willen helpen, zijn er bepaalde spullen die je nodig hebt?

heidiane vindt dit leuk.
  9. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.906
    2.067
    113
    Wat een goed nieuws! Laat inderdaad weten of er dingen zijn waarmee ik je kan helpen.

heidiane vindt dit leuk.
  10. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ik zal er aan denken als ik iets nodig heb en ik denk dat jullie zouden kunnen helpen.
    Ik kan heel veel overnemen van de vorige huurder. Vloer. Gordijnen. Dat is al helemaal voor elkaar. Ook een op maat gemaakt bed blijft staan.
    Heb bank. Eet tafel en salon tafel en kast. En nog 2 slaapkamers met bed en meubels. Genoeg om te beginnen. De rest kan ik kijken als ik de sleutel krijg.
    Tweedehans winkel is daar vlakbij.

dreumesje, femkes, Zoe123 en 14 anderen vinden dit leuk.
  11. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Wat fijn zeg! Je bent echt zo goed bezig, sterke vrouw. Trek aan de bel want ik/we doen het echt graag voor je! ❤️

heidiane, Yumyum2 en cosdy vinden dit leuk.
  12. Yumyum2

Yumyum2 Lid

17 apr 2021
    59
    25
    18
    Vrouw
    Ik vind het echt dapper van je hoe je alles doet! Je bent goed bezig! Keep up the good work!

heidiane vindt dit leuk.
  13. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Goed nieuws! Weer een grote stap naar vrijheid!

heidiane vindt dit leuk.
  14. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Wat fijn dat je eindelijk je eigen plekje hebt kunnen vinden❤️ Op naar een mooi nieuw begin samen met je kids!

Je mag trots op jezelf zijn sterke vrouw! En zoals de andere dames hier ook al hebben gezegd als we je ergens mee kunnen helpen moet je dat zeker laten weten! :)

15. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Oh wat fantastisch! Heel erg fijn vooruitzicht.

Wat iemand anders ook al zei: grote kans dat het in het begin met de kinderen nog even lastig gaat worden. Hun wereld is ook op z'n kop en ze moeten hun nieuwe plekje nog leren vinden.
    En jij bent ook natuurlijk niet meer dezelfde persoon als een jaar geleden, want jij bent ontzettend gegroeid!
    Maar gelukkig hebben jullie een veilige plek! Iets wat echt van jullie is.
    Hopelijk zien de kinderen het ook echt als hún huis en niet 'het huis van mama'. Want een eigen thuis is toch het mooist.

Ik help je heel graag als je wat nodig hebt! Het liefst geef ik je een 'housewarming gift'. Iets wat je niet perse nodig hebt maar gewoon heel graag zou willen :)
    Laat maar weten, mag via pb hoor.

Krv vindt dit leuk.
  16. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.446
    1.033
    113
    Vrouw
    Hoe is het @heidiane ?
    Zit je al in je nieuwe huis of heb je de sleutel nog niet?

17. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ik krijg helaas pas half juni de sleutel.
    Vrijdag een gesprek gehad met veilig thuis. Ex is nu rustiger. Nog wel af en toe boze mails waar vooral frustraties doorheen komen.
    Ik moet wel iets meer communiceren. Gezegd dat ik meer kan communiceren als ik niet steeds boze lappen tekst of liefdesverklaringen hoef te lezen.
    Het bij mensen inwonen is behoorlijk zwaar maar het lijkt ook of ze niet precies weten wanneer ik wel en geen steun nodig heb. In het begin echt goede steun gehad. Alleen zoveel tips over zowat elke opmerking die ik naar kinderen doe dat ik zowat error in mijn hoofd krijg. Man der huizes trekt amper het terug getrokken gedrag van puber dochter en vind haar ondankbaar en een egoïst. Ook geven ze enorm veel bezuinigingtips en opvoedtips. Niet erg maar je merkt gewoon irritatie vooral bij die man als je er anders over denkt. Niet ideaal en voor allemaal zwaar. Daarom ook wel diep respect voor deze mensen dat ze dit doen. Voor mij echt de enige manier om uit mijn wankele relatie te komen. Moet dus nog op mijn tanden bijten en doorzetten. Het ergste vind ik toch dat de man woorden als :' Als je niets met de tips doet kun je beter ergens anders gaan wonen want dan verspillen we onze tijd. Wij bedoelen het goed namelijk.' Ook over mijn dochter: 'Als Ik geen verbetering in haar gedrag ziet en het hier niet leuk vind. Ze heeft gewoon een keus hè? Ze gaat dan maar bij haar vader wonen.' (Dochter is bang voor haar vader en houdt het op dit moment nog niet zolang vol bij hem)
    Anderzijds zegt hij dat hij dat niet neemt en ons echt niet buiten zet. En dat ik gewoon zelf een mening moet hebben en voor mezelf op mag komen en op hun mag oefenen.
    Ik leef nu met gekruisde vingers hopend dat we het zo redden en ik niet alsnog geen dak boven mijn hoofd heb. Mezelf en mijn zoon kan ik nog gedrag aanpassen maar op mijn dochter heb ik veel minder invloed. Die gaat echt niet op bevel een glimlach opzetten. Plus haar gedrag is op school ook veranderd ze trekt zich terug, straalt niet meer en kijkt norser. Daar zien ze het gelukkig als signalen en niet als ondankbaar en egoïstisch. Ik mag hier blij zijn dat die vrouw hem nog bijstuurt, al is het soms ook lastig om mijn mening hoe ik het straks met de kinderen wil doen te zeggen. Ze laat wel merken dat het dan niet goed komt met mijn kinderen.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Lastig! Snap dat jij heel dankbaar bent, maar dat hoeft niet te betekenen dat je alles op hun manier doet! Het lijkt me juist belangrijk dat je je eigen manier gaat vinden, zeker omdat je het straks toch ook grotendeels zelf moet doen. Een norse puber ‘van een ander’ in huis lijkt me heel lastig, maar haar gedrag lijkt me in deze situatie heel normaal, zij woont immers ook ergens anders, heeft (heel) veel meegemaakt en zal dat moeten verwerken en moeten wennen aan de andere omstandigheden ed en dat in een leeftijdsfase die toch al lastig is... Fijn dat ze haar op school wel begrijpen!

heidiane vindt dit leuk.
  19. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.906
    2.067
    113
    @heidiane , je eigen plekje komt nu wel in zicht. Maar ik kan me voorstellen dat het pittig is nu. Is het geen optie om voor die maand een stacaravan ofzo in de buurt te huren?

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Knap hoor hoe jullie je staande houden. (ook voor de mensen waar jullie nu verblijven) Heb je zelf ook het gevoel dat je het straks niet alleen redt met de opvoeding van de kinderen?

Deel Deze Pagina