Vrij nemen op vierde verjaardag kind?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sneeuw, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik twijfel...... Mijn zoon wordt binnenkort 4 en dat is mijn werkdag. Ik heb nog maar een paar vrije dagen..... Zal ik vrij nemen of niet? Zo niet, dan is zoonlief bij opa en oma en dan kunnen we het de zondag ervoor ( 1 dag eerder) vieren....... Het liefst was ik vrij natuurlijk, maar mijn uren gaan al zo snel.....

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Of je vrij moet nemen of niet kan niemand je zeggen. Die keuze zul je zelf moeten maken. Zelf neem ik op hun verjaardag vrij het voelt niet goed te gaan werken.

Wanneer gaat hij starten op school? Onze kinderen hadden na het vieren van hun verjaardag meteen de wil om naar school te gaan. Ze zouden dus erg teleurgesteld zijn als ze zondag "4" zouden worden en de dag erna naar opa en oma zouden moeten.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    mijn dochter werd 4 in een schoolvakantie (ik werk ik het onderwijs) dus ik was vrij, mijn vriend niet, dus gingen we 's avonds naar het pannenkoekenhuis en vierden haar verjaardag in het weekend. Dat vond ze helemaal prima.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als je deeltijds zou werken, kan je dan eventueel geen dag wisselen? Dat je wel de uren werkt, maar niet op de dag van de verjaardag.

Langs de andere kant ... Er zullen nog genoeg verjaardagen komen dat je wel thuis bent.
    Tenzij ie die dag echt met school start, zou ik zelf niet persé vrij vragen.

5. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Dat besluit kun je alleen zelf nemen. Ik weet niet of je parttime werkt, maar misschien is dan een dag ruilen een optie als je geen uren wilt inleveren?

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hadden geen vrij genomen op de verjaardag van onze dochter. 's Morgens hebben we gezongen en mocht ze haar cadeau uitpakken. Daarna ben ik met haar meegegaan naar de opvang (kdc) en ben ik wat later begonnen met werken. 's Avonds hebben we pannenkoeken gegeten en het weekend daarna haar verjaardag gevierd. Volgens mij vond ze het wel prima zo.

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Dat is je eigen keuze...

Ik pak ieder jaar vrij! Nog maar paar x voorgekomen maar blijf dit doen. Vriend moest vorig jaar werken.. had eindoefening amo militair dus kon echt geen vrij krojgen.. ik vond het 3x niks. Vind het een belangrijke dag, dus wij vragen hem vrij

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ruilen, Of gewoon gaan werken en kijken of je iets eerder of iets later kan beginnen.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Wij hebben ook geen vrij genomen. Ik werk op een school en kan dus lastig/geen vrij nemen buiten de vakanties en ruilen gaat ook niet ivm de jongste. Ze ging dus gewoon naar het KDV, daarvoor cadeautjes uitgepakt en 's avonds lekker gegeten. Verjaardag vierden we in het weekend erna.

10. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik kan ook geen vrij nemen buiten de vakanties en moest dus ook gewoon werken. We hebben haar verjaardag in het weekend gevierd en er op de dag zelf niet zoveel aandacht meer aan besteed. Ze was die dag bij opa en oma.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik vraag ook altijd vrij, maar ik werk sowieso al onregelmatig, dus dan word ik die uren gewoon op een andere dag ingepland, het kost mij geen vakantiedagen. Je kunt vragen of je een dag met een collega kunt ruilen?

12. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    Ik neem een vakantie dag op de verjaardagen van mijn dochter.

13. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    als de verjaardag niet op mn vaste vrije dag valt, ruil ik met een collega.
    Ga voor geen goud werken op zijn verjaardag. wil dan gewoon thuis zijn.

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou het persoonlijk wel doen. Maar wij nemen alle verjaardagen vrij

15. p1982

p1982 Niet meer actief

hier met 4 jaar wel vrij gehad, een hele week zelf. ze was op woensdag jarig en vanaf donderdag naar school

andere verjaardagen nemen we geen vrij

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    De eerste 4 jaren neem ik vrij. Daarna zit ze op school natuurlijk dus is het overbodig. Ik vind het een bijzondere dag dus ik wil gewoon echt niet werken.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij vieren verjaardagen altijd in het weekend.
    Mijn man is er door de week nooit en ik werk ook gewoon.
    De kinderen zijn niet anders gewend.

18. tuc

tuc Niet meer actief

ik werk niet, maar de eerste 4 jaar worden verjaardagen sowieso vrij genomen. Voelt voor mij echt niet goed om mijn kind op zijn/haar verjaardag naar de opvang of oppas te doen. De meesten gaan iig de dag na de 4e verjaardag naar school. Vanaf de 5e verjaardag zitten ze sowieso verplicht op school, dus die dag kun je weinig doen. Is het op een woensdag of vrijdag dan wordt de middag vrijgenomen.

19. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    De eerste 2 verjaardagen van dochterlief hadden we geluk dat het Koninginnedag was. Nu helaas niet meer maar ik zit nog in mijn verlof. Vriendief heeft dit keer 's morgens thuis gewerkt en 's middags was hij vrij. Wij nemen meestal de verjaardagen wel vrij (als het kan).

20. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben er uit! Voelt niet goed, dus ga het toch maar regelen. Het is de laatste x voordat hij naar school gaat...... Hiep hiep hoeraaaaaah

Deel Deze Pagina